پرویز سروری تاکید کرد: ما الان متوجه می شویم که مشکلاتی که در مسئله فرهنگ و آموزش وجود دارد به خاطر چنین افرادی است که در راس وزارتخانه های فرهنگ و آموزش کشور حضور داشته و نگاهی متفاوت نسبت به انقلاب اسلامی در حوزه فرهنگ و آموزش دارند.

پرویز سروری عضو سابق شورای شهر تهران در گفتگو با فرهنگ سدید نسبت به برگزاری جشن ابتذال شهرداری تهران به بهانه میلاد حضرت زهرا (س) واکنش نشان داد و تصریح کرد: نکته اساسی اینجا است که متاسفانه احساس می شود کسانی در اتاق فکر آقای نجفی حضور دارند که ظاهرا این افراد تفکرات سکولاریستی ونگاه فمینیستی به زن دارند و ما شاهد یک سلسله ساختار شکنی های در مسئله فرهنگی و ارزش های انقلاب اسلامی هستیم.

وی افزود: این مسئله غیر  قابل گذشت است که وقتی شخصی در حد وزارت جمهوری اسلامی بوده و یا در حد معاون رئیس جمهور و آن هم در راس یک وزارتخانه فرهنگی مطرح شده است در چنین مراسم‌هایی حضور داشته باشد و تحت مدیریت او این اتفاقات بیافتد.

سروری تاکید کرد: ما الان متوجه می شویم که مشکلاتی که در مسئله فرهنگ و آموزش وجود دارد به خاطر چنین افرادی است که  در راس وزارتخانه های فرهنگ و آموزش کشور حضور داشته و نگاهی متفاوت نسبت به انقلاب اسلامی  در حوزه فرهنگ و آموزش دارند.

وی گفت: جالب این جا هست که شهردار تهران آمده و اعلام کرده که این دختران  کم سن و سال بوده اند یعنی مثلا اگر کسی که کم سن و سال یا کمتر از 9 سال داشت می تواند در انظار عمومی هر فعلی را انجام دهد یا آن را اشاعه و تبلیغ کند؟

سروری تصریح کرد: این نگاه واقعا تعجب برانگیز است از یک مقام مسئول و کسی که در جمهوری اسلامی مسئولیت های بسیار بزرگی داشته  است؛ مطمئن باشید این حرکت متاثر از برنامه از پیش تعیین شده بوده است.

عضو سابق شورای شهر تهران با تاکید مجدد بر اینکه جشن ابتذال شهردای کاملا با حساب و کتاب انجام شده است، ادامه داد: به نظر می‌رسد جریانی در جامعه تلاش دارد با ساختار شکنی، رویه‌ای را عادی و جاری در کشور جلوه دهد تا حساسیت های فرهنگی و ارزشی آرام آرام در جامعه کم شود.

سروری با بیان اینکه ما با یک سلسله اقدامات از جمله موضوعات مربوط به حجاب اجباری و یا جشن ابتذال شهرداری تهران مواجه هستیم، بیان داشت: نکته تاسف‌بار اینجاست که برخی مسئولین می نشینند و دست هم می زنند و بعد هم با نگاه تحسین برانگیزی این موضوعات را مورد تایید قرار می دهند.

وی در همین رابطه تاکید کرد: به نظر می‌رسد این قضیه  حکایت از آن دارد که یک جریان ساختار شکن در حوزه ارزشی در حال برنامه ریزی است و بنده بعید می دانم این موضوع به صورت اتفاقی بوده و بدون اطلاع شهردار انجام شده باشد.

سروری گفت:  نباید این حرکت به صورت یک امر ساده فرهنگی تلقی شود در حقیقت این حرکات با برنامه پیش می رود و دردستور کار چنین افرادی هست.

عضو سابق شورای شهر تهران هشدار داد: بنده فکر می کنم این اتفاق اولین نمونه نبوده و آخرین آن هم نباشد.

وی تاکید کرد: بنده معتقد هستم که حوزه نظارت در کشور باید به این موضوعات حساسیت نشان داده و در مقابل هم مردم باید در چارچوب های قانونی نسبت به این موضوعات اعتراض داشته باشند؛ کسی که در این حد دچار اشتباه شده شایسته تصدی شهرداری نیست.

سروری در پایان گفت: در شورای شهر تهران هم حرف وحدیث های هست که آقای نجفی اصلا در حد شهردار بودن نیست آن هم کلان شهری مثل تهران و فکر می کنم با این رویه حضور او در شهردای تهران ادامه نداشته باشد.

ارسال نظر
captcha