عزیزخانی گفت: موسیقی امروز آن قدر جان ندارد که خود را نگه دارد؛ از این رو نتیجه می‌گیریم بالاترین نقطه ضعف ما در حوزه موسیقی عدم مدیریت صحیح است.
جمشید عزیزخانی خواننده و آهنگ ساز کشورمان در گفت‌وگو با فرهنگ سدید درباره تاثیر مدیریت بر فضای فعلی موسیقی گفت: قطع به یقین مدیریت‌های نادرست، کم درست و ناپسندیده این بساط را به وجود آوررده که موسیقی ما هر از چند وقتی به اشکال بربخورد. وقتی که تصمیم گرفته می‌شود تا وضعیت را درست کنند هم مدیریت جدیدی برسرکار می‌آید و روال باز عوض می‌شود.
وی ادامه داد: موسیقی امروز آن قدر جان ندارد که خود را نگه دارد؛ از این رو نتیجه می‌گیریم بالاترین نقطه ضعف ما در حوزه موسیقی عدم مدیریت صحیح است.
عزیزخانی درباره تاثیری که مدیریت صحیح می‌تواند بر حوزه موسیقی بگذارد؛ گفت: اوایل انقلاب موسیقی به طور مناسب مدیریت می‌شد و این مدیریت برعهده پاسدارن و کمیته‌های مردمی انقلابی بود. خواننده‌ها در زیر زمین موسیقی خود را می‌خواندند، به طور نمونه در آن زمان خود من در چادر‌های کرمانشاه می‌خواندم و وقتی که این موسیقی‌ها تولید می‌شد از طریق رادیو پخش می‌شد و تاثیر آن موجب می‌شد تا مردم گریه کنند و به جبهه‌ها بروند.
این خواننده کشورمان ادامه داد: می‌توان اینگونه گفت که انقلاب و موسیقی توام با هم شد؛ بنده به فاصله ۴ روز پس از انقلاب اولین آهنگ کردی انقلابی خودم را خواندم. هنوز رئیسان سازمان‌ها و نهاد‌ها شاهنشاهی بودند که ما اثر انقلابی بیرون می‌دادیم. موسیقی‌های جنگ، موسیقی دفاع مقدس و.. مگر کم استقبال بودند؟ اما شاهدیم که اکنون آرام آرام این فضا رو به زوال می‌رود.
وی افزود: یعنی در آن دوران موسیقی دلی بود، اما اکنون باندی شده است. حتی باند و باند بازی در صدا و سیما هم وجود دارد. متاسفانه موسیقی اکنون جزو هنر‌های سوم و چهارم قرار گرفته و این موضوع موجب شده با آن ضعیف و دور از حرمت برخورد شود.
عزیز خانی تصریح کرد: برای مدیریت عرصه موسیقی احتیاج به کارگروه است و کارگروه‌هایی دور از باند بازی ایجاد شود. افراد حاضر در این کارگروه درخصوص موسیقی صحبت و ریل گذاری کنند. کارگروه موسیقی، همچون شورای شهر یک نفر را به عنوان مسئول انتخاب کند و چند نفر در راس و چند ده نفر در رای قرار دهد تا موسیقی خوب اداره و مدیریت شود. اینگونه مدیریت می‌تواند نسبت به وضعیت فعلی این حوزه بسیار بهتر عمل کند.

وی در پایان اظهارات خود گفت: در خصوص مشکلات صنفی تامین هزینه یکی از مشکلات اصلی است. کرایه بالای تالار‌ها در این زمینه معضل برزگی شده است. بنده در تالار وحدت برای یک شب اجرا ۱۶ میلیون تومان پول پرداخت کردم؛ این وضعیت من است که در این جامعه شناخته شده هستم، اما جای سوال است که جوانان باید چه کار کنند و چگونه رشد و نمو کنند.
ارسال نظر
captcha