با مشارکت ۷۰ شرکت داخلی تولیدکننده اسباب‌بازی
چهارمین جشنواره ملی اسباب‏بازی با شعار تمرین زندگی از ۲۶ تا ۳۰ آبان ماه در مرکز آفرینش‏های فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان واقع در خیابان حجاب برگزار می‏شود. این جشنواره با هدف تحقق شعار سال در حمایت از کالای تولید داخل برگزار می‏‌شود.

به گزارش فرهنگ سدید، چهارمین جشنواره ملی اسباب‌بازی با شعار  تمرین زندگی  از 26 تا 30 آبان ماه در مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان واقع در خیابان حجاب برگزار می‌‏شود. این جشنواره با هدف تحقق شعار سال در حمایت از کالای تولید داخل و همچنین کمک به برقراری ارتباط میان طراحان، تولیدکنندگان، سرمایه گذاران و همه فعالان حوزه بازی و اسباب‏‌بازی، کمک به ساماندهی صنعت اسباب‏‌بازی و فراهم آوردن زمینه طراحی و استقرار نظام نوآوری توسط کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و با همکاری معاونت علمی و فناوری ریاست ‏جمهوری، وزارت آموزش و پرورش و انجمن تولیدکنندگان اسباب‏ بازی ایران برگزار می‏ شود.

چهارمین جشنواره ملی اسباب‌بازی از بخش‏های متنوعی تشکیل شده است و با نظارت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مسئولیت بخش‏های تخصصی به نهادهای فعال در زمینه بازی و اسباب‏‌بازی واگذار شده است تا اهالی این صنعت با توجه به دغدغه‌‏های این حوزه، برنامه‌‏ریزی و مشارکت جدی داشته باشند. جشنواره شامل بخش‏های ذیل است:

  1. نمایشگاه تخصصی دستاوردهای صنعت اسباب بازی ایرانی
  2. نمایشگاه ترویجی بازی و اسباب‌‏بازی
  3. بخش علمی شامل برگزاری نشست‌‏ها، کارگاه‏‌ها و همایش‏ علمی در حوزه صنعت اسباب‌‏بازی
  1. داوری و انتخاب برترین‏های اسباب‌بازی ایرانی که در سال 1396 در شورای نظارت بر اسباب‌بازی ثبت شده‏اند.

 

  • نمایشگاه تخصصی دستاوردهای صنعت اسباب‌بازی ایرانی:

نمایشگاه تخصصی دستاوردهای صنعت اسباب‌بازی ایرانی با همکاری انجمن تولیدکنندگان اسباب‌بازی و با مشارکت 70 شرکت از تولیدکنندگان داخلی، استارت‌‏آپ‏‌ها و صنایع وابسته با هدف معرفی توانمندی‏‌های صنعت اسباب‌بازی ایرانی در فضایی 2000 متری برگزار می‎‏شود. این نمایشگاه با این ابعاد و حضور تولیدکنندگان اسباب‌بازی داخلی نخستین نمایشگاه اسباب‌بازی ایرانی در سطح کشور می‏باشد. مخاطبان این نمایشگاه مسئولان ارشد نظام، مدیران بخش‏های فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، کارشناسان، پژوهشگران، طراحان اسباب‌بازی، تولیدکنندگان، سرمایه‏‌گذاران، معلمان، مدیران و مربیان مدارس و مهدکودک‌‏ها، استارت‏‌آپ‏‌های تولید اسباب‌بازی و صنایع وابسته به اسباب‌بازی و... هستند.

 

  • نمایشگاه ترویجی بازی و اسباب‌بازی:

این نمایشگاه با همکاری ستاد توسعه فناوری‏‌های نرم و هویت‌‏ساز ریاست‏ جمهوری و با مشارکت سازمان‌‏ها و نهادهای دولتی و غیر دولتی که در ترویج و آموزش، فعالیت‌‏هایی را برای کودکان و نوجوانان با بازی و اسباب‌بازی انجام می‏‌دهند و یا دوره‎های آموزشی ویژ‏ه‎‏ای را برگزار می‏‌کنند  و محوریت آن بازی و اسباب‌بازی است، برگزار می‏‌شود.

بیش از 30 مجموعه از شرکت‏‌ها و موسسات خصوصی و سازمان‏‌های مردم نهاد اعم از گروه‌‏های مشاوره بازی، مجموعه‏‌های بازی درمانی، موسسات آموزش از طریق بازی، گروه‏های برگزارکننده رویدادهای بازی محور، فضاهای بازی آموزشی، موزه‏های اسباب‌بازی و برگزارکنندگان دوره‏های آموزشی تربیت مربی بازی و ..... در این بخش حضور خواهند داشت. در این نمایشگاه فضایی برای بازی‏های فکری، حرکتی ‏مهارتی، رومیزی، علمی‏ آموزشی، هنری‏ کاردستی و ..... پیش‏بینی شده است تا کودکان، نوجوانان، جوانان و والدین بتوانند بازی‏ها و کاربرد اسباب‌بازی‏های مختلف را تجربه کنند.

 

  • بخش علمی چهارمین جشنواره ملی اسباب‌بازی:

بخش علمی چهارمین جشنواره ملی اسباب‌بازی با هماهنگی اساتید، کارشناسان و دست‏اندرکاران صنعت اسباب‌بازی 4 عنوان نشست تخصصی، 5 عنوان کارگاه آموزشی و یک همایش علمی در حوزه اسباب‌بازی را برگزار می‏کند. نشست‏‌های تخصصی تحت عناوین نشست تخصصی تولید اسباب‌بازی در ایران، نشست تخصصی مسائل توزیع اسباب‌بازی در ایران، نشست تخصصی نقش روانشناسی در طراحی و تولید اسباب‌بازی، نشست تخصصی حضور طراحان در صنعت اسباب‌بازی و تدوین چشم‏انداز صنعت اسباب‌بازی می‏باشد.

کارگاه‌‏های آموزشی چهارمین جشنواره ملی اسباب‌بازی عبارتند از: 1- کارگاه مهارت‏های یک فروشنده اسباب‌بازی، 2- کارگاه طراحی فرآیند و مکانیک بازی در اسباب‌بازی‏های رومیزی، 3- کارگاه نقش اسباب‌بازی‏ها در الگوهای نوین تدریس، 4- کارگاه طراحی و اجرای رویدادهای بازی محور و 5- کارگاه مرچندایزینگ: بازارپردازی شخصیت در اسباب‌بازی

همایش علمی چهارمین جشنواره ملی اسباب‌بازی با موضوع لزوم تاسیس رشته طراحی اسباب‌بازی با مشارکت دانشگاه‎‏های علم‏وفرهنگ، هنر و الزهرا در روز 26 آبان‏ماه برگزار خواهد شد.

 

  • کمیته داوری چهارمین جشنواره ملی اسباب‌بازی:

از میان 412 اثر رسیده به دبیرخانه شورای نظارت در سال 1396 برترین‏های حوزه اسباب‌بازی ایرانی توسط هیات داوران انتخاب و معرفی می‌‏شود. داوری در سه بخش طرح‌‏های ثبت شده، اسباب‌بازی‏های مجوز تولیدی و ایده ‏بازار انجام می‏‌شود. در این دوره 224 طرح اسباب‌بازی ثبت شده در شش گروه فکری، حرکتی مهارتی، فرهنگی هنری، آموزشی و کمک ‏آموزشی، الکترونیکی رایانه‏‌ای و کمک درمانی و 115 اسباب‌بازی مجوز تولیدی داوری می‏‌شوند.

 

برنامه جنبی چهارمین جشنواره ملی اسباب‌بازی:

با توجه به تقارن ایام برگزاری چهارمین جشنواره ملی اسباب‌بازی با هفته کتاب و کتابخوانی چهار عنوان کتاب رونمایی خواهد شد:

  • رونمایی از کتاب فناوری های صنعت اسباب‌بازی توسط کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان
  • رونمایی از مجموعه 5 جلدی تئاتر اسباب‌بازی توسط کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان

 

جشنواره با توجه به وجود بخش‏های مختلف، طیف وسیعی از مخاطبان را پوشش می‏دهد. بخشی از مخاطبان جشنواره عبارتند از: طراحان اسباب‌بازی، تولیدکنندگان، سرمایه‌‏گذاران و همه فعالان حوزه اسباب‌بازی، طراحان، فعالان و مروجان حوزه بازی و سرگرمی، مسئولین وزارتخانه‌‏ها، سازمان‏ها، شرکت‌‏ها و مراکز دولتی و غیردولتی، مراكز علمی-تحقیقاتی (دانشگاه‌‏ها، پژوهشگاه‌‏ها، انجمن‏‌های علمی و موسسات ... )، برنامه‏ ریزان محتوای آموزشی و مولفان کتب درسی، شركت‏‌ها و موسسات تولیدی/ خدماتی/ آموزشی، مديران، مربیان پرورشی، آموزگاران و كاركنان مراکز آموزشی و تربیتی، والدین، کودکان، نوجوانان، جوانان و بزرگسالان، خیرین و حامیان.

ساعت بازدید برای علاقه مندان از 9 صبح تا 19 بعد از ظهر است.

چهارمین جشنواره ملی اسباب‌بازی برگزار می‌شود

چهارمین جشنواره ملی اسباب‌بازی برگزار می‌شود

 

ارسال نظر
captcha