نیم‌نگاهی کلی به صفحه نخست مطبوعات نشان می‌دهد که واکنش‌ها به اخراج جان بولتون از کاخ سفید همچنان ادامه دارد.

به گزارش فرهنگ سدید؛ نیم‌نگاهی کلی به صفحه نخست مطبوعات نشان می‌دهد که واکنش‌ها به اخراج جان بولتون از کاخ سفید همچنان ادامه دارد. روزنامه‌های اصلاح‌طلب این موضوع را تغییر محاسبات آمریکا نسبت به ایران دانسته‌اند اما روزنامه‌های اصولگرا این موضوع را نیاز دونالد ترامپ، برای پیروزی در انتخابات ریاست‌جمهوری سال آینده خوانده‌اند. خودسوزی سحر خدایاری که در پی انتشار اخبار کذب از سوی رسانه‌ها و فعالان اصلاح‌طلب دچار حاشیه‌های ملی شد، هم سوژه داغ روزنامه‌های امروز است.

پایش روزنامه‌های اصولگرا نشان می‌دهد که مانورهای مبتنی بر دروغ عده‌ای از نمایندگان مجلس، رسانه‌ها و سلبریتی‌ها در ماجرای خودسوزی سحر خدایاری با واکنش انتقادی روزنامه‌های کیهان، رسالت، صبح نو، جوان، عصر ایرانیان و جام جم همراه بوده است برخی روزنامه‌های این جریان برای این موضوع تیترهای «سحر خدایاری را همان‌هایی کشته‌اند که برایش اشک تمساح می‌ریزند!»، «روسیاهی وارونه نماها در پروژه سوخته سحر»، «تعبیر وارونه از یک داستان تراژیک» و «دختر آبی، نهنگ آبی، موج آبی» را انتخاب کرده‌اند. اخراج جان بولتون از کاخ سفید و بازی ضدونقیض آمریکا و فرانسه در مواجهه با برجام و مذاکره با ایران با واکنش روزنامه‌های کیهان، رسالت، جوان، جام جم و قدس همراه بوده است. همچنین «درگذشت اسدالله عسگراولادی»، «بازداشت مدیرعامل و رئیس هیئت‌مدیره شرکت نیشکر هفت‌تپه» و «اظهارات پناهیان پیش از خطبه‌های نماز جمعه تهران» از دیگر سوژه‌های روزنامه‌های اصولگرا است. روزنامه فرهیختگان امروز با تیتر «خاورمیانه جدید» عقلانیت انقلابی و مقاومت فعال جمهوری اسلامی در دگردیسی هندسه سیاسی غرب آسیا را بررسی کرده است. روزنامه قدس نیز با تیتر «خطر اشرافیت جدید» به مصادیق امربه‌معروف و نهی از منکر پرداخته است.

پایش روزنامه‌های اصلاح‌طلب حاکی از آن است که اخراج جان بولتون از کاخ سفید و آنچه در روزنامه‌های این جریان کنار گذاشتن اصلی‌ترین حلقه گروه تندروها در مقابل مذاکره خوانده‌اند و همچنین انتشار خبرهایی مبنی بر احتمال کاهش تحریم‌های ایران در روزنامه‌های ایران، سازندگی، هفت صبح، اعتماد، ابتکار، همدلی، دنیای اقتصاد، آفتاب یزد و اطلاعات بازتاب داشته است. نامه علی مطهری به صداوسیما پس از انتشار مستندی از اظهارات خلاف واقع وی درباره سحر خدایاری و همچنین ادامه بهره‌برداری‌های حزبی از خودسوزی این دختر نوجوان را در روزنامه‌های ایران، آرمان ملی، شرق، ابتکار، سازندگی و همدلی شاهد هستیم. هجمه به پناهیان نیز همچنان در روزنامه‌های ایران، آفتاب یزد، اعتماد، شرق و ابتکار ادامه دارد. همچنین «وضعیت بازار نفت ایران در شرایط تحریم و آینده آن»، «درگذشت اسدالله عسگراولادی» و «استفتایی از آیت‌الله ناصر مکارم‌شیرازی درباره ازدواج کمتر از ۱۳ سال» از دیگر سوژه‌های روزنامه‌های اصلاح‌طلب است.

 

 

روزنامه

 

روزنامه

 

روزنامه

 

روزنامه

 

روزنامه

 

روزنامه

 

روزنامه

 

روزنامه

 

روزنامه

 

روزنامه

 

روزنامه

 

روزنامه

 

روزنامه

 

روزنامه

 

روزنامه

 

روزنامه

 

روزنامه

 

روزنامه

 

روزنامه

 

روزنامه

 

روزنامه

 

روزنامه

 

روزنامه

 

روزنامه

 

روزنامه

 

روزنامه

 

روزنامه

 

روزنامه

 

روزنامه

 

روزنامه

 

روزنامه

 

روزنامه

 

روزنامه

 

روزنامه

 

ارسال نظر
captcha