خزعلی دختر گفت: تنها 6درصد دانشجویان قبل از انقلاب را دختران تشکیل می‌دادند اما بعد از انقلاب و در زمان فعلی این آمار به 60 درصد رسیده است.

به گزارش فرهنگ سدید، دکتر انسیه خزعلی رئیس سابق دانشگاه الزهرا در دوازدهمین شنبه انقلاب با محور زنان و خانواده که به همت جنبش مردمی پاسداشت چهل سال انقلاب اسلامی در منزل خانم رقیه حداد از رزمندگان دفاع مقدس برگزار شد با اشاره جایگاه زنان در بعد از انقلاب گفت: یکی از نعمت ها و رحمت ها برای زنان این بود که انقلاب اسلامی زنان را در یک جایگاهی قرار داد تا در جامعه رشد رشد پیدا کنند.

خزعلی افزود: بعد از انقلاب اسلامی و زمانی که تاب و تب انقلاب فروکش کرده بود بعضی ها می گفتند زنان به خانه برگردند ولی امام راحل فرمودند که الان زمانی است که باید زنان حضور پیدا کنند.

رئیس سابق دانشگاه الزهرا بیان داشت: قبل از انقلاب تنها 35 درصد از زنان سواد داشتند که در سال 62 به 52 درصد و در سال 95 این آمار به 84 درصد رسید.

وی ادامه داد: قبل از انقلاب تعداد دانش آموزان دختر دو میلیون 700 هزار نفر بود که این آمار بعد از انقلاب به 6 میلیون 500 هزار نفر رسیده است.

خزعلی با اشاره به آمار دانشجویان دختر گفت: تنها 6درصد دانشجویان قبل از انقلاب را دختران تشکیل می‌دادند اما بعد از انقلاب و در زمان فعلی این آمار به 60 درصد رسیده است.

وی ادامه داد: دانشگاه‌هایی بعد از انقلاب به صورت مجزا برای زنان ایجاد شد که آنها به صورت مستقل بتوانند ادامه تحصیل بدهند همچنین به برکت انقلاب اسلامی شاهد افزایش اساتید زن بوده‌ایم.

این استاد دانشگاه تاکید کرد: در ایران بر خلاف بسیاری از کشورها زنان به سربازی نمی روند و با خیال راحت بعد از پایان تحصیلات می‌توانند سایر فعالیت های خود را ادامه دهند.

خزعلی در پایان گفت: جمهوری اسلامی توانسته است برای زنان یک جایگاه و ارزشی درست کند اما متاسفانه این اقدامات آنطور که شایسته است برای مردم و علی الخصوص جوامع جهانی گفته نشده است.

Iran (Islamic Republic of)
سارا
۱۰:۳۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۸
لطفا دربارش تحقیق کنین ممنون میشم
ارسال نظر
captcha