جشنواره ملی داستان کوتاه جهادی به مناسبت چهل سالگی انقلاب اسلامی ایران با همکاری نهاد‌هایی از جمله سازمان بسیج سازندگی و سازمان تبلیغات اسلامی، در اسفندماه برگزار می‌شود.
غلامرضا آزادی، دبیر جشنواره ملی داستان کوتاه جهادی در گفت و گو با «فرهنگ سدید» با اشاره به اینکه این جشنواره ادبی با هدف تقویت و اشاعه فرهنگ جهادی و روحیه خدمت برگزار می‌شود، اظهارداشت: با توجه به تاکیدات مکرّر مقام معظم رهبری (مدظله العالی) نسبت به نیاز‌های اساسی کشور از جمله: روحیه جهادی، مدیریت جهادی و خدمت رسانی جهادی، همچنین کارآمدی و تأثیرگذاری عمیق ابزار ادب و هنر، این جشنواره به مناسبت چهل سالگی انقلاب اسلامی ایران با همکاری نهاد‌هایی از جمله سازمان بسیج سازندگی و سازمان تبلیغات اسلامی، در اسفندماه برگزار می‌شود.

وی ضمن اشاره به اهمیت داستان کوتاه در تبیین مسائل اجتماعی و فرهنگی مانند اصلاح سبک زندگی، روحیه جهادی، مبانی و معارف دینی و انقلابی و... تصریح کرد: اعتقاد داریم که باید آثار و پیام‌های روحیه جهادی و سبک زندگی جهادی را از بین خدمت رسانان این عرصه با قالب‌هایی زیبا، جذاب و صادقانه به سطح جامعه منتقل کنیم.

آزادی با دعوت از کلیه نویسندگان، طلاب، دانشجویان و گروه‌های جهادی و محرومیت زدایی، گفت: موضوعات این جشنواره شامل ۵ عنوان؛ حرکت‌های جهادی و خدمت‌رسانی، ایثارگران و شهدای جهادی (در عرصه خدمت‌رسانی و دفاع از حرم)، مبلغین جهادی، سبک زندگی جهادی و مدیریت جهادی که علاقه مندان می‌توانند در این زمینه‌ها آثار خود را ارائه نمایند.

دبیر جشنواره ملی داستان کوتاه جهادی با اشاره به اهمیت ارائه آثار نویسندگان به این جشنواره، گفت:: امیدواریم که تمامی نویسندگان با احساس تکلیف، تعهد و مسئولیت، در این جشنواره شرکت کرده و توجه داشته باشند که این جشنواره، صرفا یک مسابقه ادبی نیست، بلکه یک حرکت جریان ساز است.

وی همچنین با اشاره به اینکه مهلت ارسال آثار با توجه به گستردگی و استقبال مخاطبین تا ۱۰ بهمن ماه تمدید شده است، تصریح کرد: علاقمندان می‌توانند آثار خودرا در درگاه اینترنتی www.irjhd.ir بارگذاری کنند یا به ایمیل info@irjhd.ir یا اکانت تلگرام و سروش Irjhd@ ارسال کنند.

آزادی در پایان با اشاره به اینکه شرکت در این جشنواره برای عموم آزاد است و هر نویسنده می‌تواند در هر بخش حداکثر با یک اثر شرکت کند، خاطرنشان کرد: آثار حتما باید به همراه نام اثر، نام صاحب اثر، نشانی دقیق پستی و الکترونیک، شماره تلفن ارسال شود و نباید در هیچ کتابی منتشر شده و یا در مسابقه‌ای برگزیده شده باشد، همچنین حداقل تعداد کلمات هر داستان ۵۰۰ کلمه و حداکثر ۲۰۰۰ کلمه است.
 
فراخوان جشنواره ملی داستان کوتاه جهادی تا ۱۰ بهمن ماه تمدید شد
ارسال نظر
captcha