جانشین رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گفت:ایران اسلامی جنگ را در شرایط تحریم و درحالی که دشمن همواره مورد حمایت بود، به پیروزی رساند. گفتن این افتخارات برای جوانان احساس غرور خواهد داشت.

به گزارش «سدید»؛ امیر سرتیپ نبی سهرابی در آیین اختتامیه دومین دوره «جشنواره ملی افتخار من» بیان کرد: «جشنواره ملی افتخار من» یکی از مأموریت‌های ویژه بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس است تا انتقال پیام دفاع مقدس به نسل حاضر و آینده شود.

وی یادآور شد: هدف صدام از آغاز جنگ تحمیلی در سال ۱۳۵۹، ساقط کردن نظام اسلامی و شکست اهداف انقلاب و تجزیه کشورمان بود. حمایت جریان کشور‌های استکبار از صدام بعثی هم در همین راستا بود، اما آن‌ها درباره نقش امت و امام (ره) محاسبه درستی نکرده بودند.

وی که در موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس سخن می‌گفت، خاطرنشان کرد: سال دوم جنگ؛ سال‌پیروزی جبهه اسلام بود. در عملیات بیت‌المقدس به فرماندهی حضرت امام (ره) دشمن بعثی و استکبار جهانی از خاک کشورمان بیرون رانده شد و برای اولین‌بار در طول تاریخ خاکی از سرزمین‌مان را از دست ندادیم و این پیروزی افتخار بزرگی بود که باید به امام، امت و رزمندگان افتخار کرد.

امیر سرتیپ سهرابی به تشریح خدمات بانوان در دوران دفاع مقدس پرداخت و با بیان اینکه در بیان خدمات زنان در دفاع کم‌کاری شده است، تاکید کرد: پرداختن به این نقش و فرهنگی که در تاریخ دفاع مقدس توسط مادران و خواهران شکل گرفت، مأموریت و اولویت بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس است که در این جشنواره دنبال می‌شود تا فرهنگ افتخار توسعه پیدا کند، چون پاسداشت این فرهنگ وحدت‌ساز، به تقویت امنیت ملی کمک می‌کند.

وی با بیان اینکه لبیک مردم در حمایت از جنگ و پشتیبانی رزمندگان بی‌نظیر بود، توضیح داد: دشمن توسط ۴۰ تا ۵۰ کشور رسمی حمایت می‌شد و تجهیزات به روز زمینی و هوایی دریافت می‌کرد. ایران اسلامی جنگ را در شرایط تحریم و درحالی که دشمن همواره مورد حمایت بود، به پیروزی رساند. گفتن این افتخارات برای جوانان احساس غرور خواهد داشت و این جشنواره احساس غرور را نهادینه خواهد کرد.

امیر سرتیپ سهرابی یادآور شد: وظیفه بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس انتقال فرهنگ غنی دفاع مقدس است. البته با طرح اینکه خصوصیات دفاع مقدس چه بود که ماندگار شد. در دفاع‌مقدس امت و مردم به حرف امام (ره) گوش کردند و با لبیک به سخن رهبرشان در جبهه‌ها به صورت گسترده حضور پیدا کردند تا ایران و یکپارچگی کشور بماند و وطن‌دوستی و پاسداشت حریم کشور مدنظر بود.

وی اتحاد، انسجام و پایداری ملی را از اهداف رزمندگان دفاع مقدس دانست و افزود: در زمان جنگ تحمیلی، با وجود مشکلات اقتصادی و کمبودها، مردم به جبهه‌ها کمک می‌کردند که این فرهنگ باید روایت شود.

انتهای پیام/

منبع:ایسنا

ارسال نظر
captcha