تقوی گفت: نامه‌ای تدوین شد و در آن طرح احیا جهاد خدمت مقام معظم رهبری ارسال‌شده و در این طرح قصد اضاف کردن بار بر روی دوش دولت نداریم.

به گزارش فرهنگ سدید، حجت‌الاسلام رضا نقوی نماینده ولی‌فقیه در وزارت جهاد کشاورزی با حضور  در نشست نهمین شنبه انقلاب با موضوع کشاورزی که در محل باشگاه خوارزم شرکت آبزی اکسیر کوثر برگزار شد، در سخنانی اظهار داشت: باید حضور در بین این جنبش مردمی و شنیدن آمار دستاوردهای حوزه کشاورزی را غنیمت شمرد.

وی افزود: یکی از ضعف‌های اساسی تشکیلات کشوری عدم انعکاس مناسب دستاوردها انجام‌شده در سطح انقلاب است.

نماینده ولی‌فقیه در وزارت جهاد کشاورزی ادامه داد: اگر با این میزان فعالیت انجام‌شده شاهد نارضایتی مردمی در بخش های خدمت رسانی هستیم، دلیل عدم پیشرفت و یا خدمات‌رسانی نیست بلکه مشکل نحوه اطلاع‌رسانی است.

تقوی با اشاره به پیشرفت‌های انقلاب در عرصه‌های مختلف گفت: در کشور راه ساخته‌شده، دانشگاه‌ها هزاران دانشجو دارد، بیمارستان‌های مجهز احداث شد و سایر خدمات انجام شد، اما مردم در این حوزه گله‌مند هستند زیرا دستاوردها خوب انعکاس داده نشده است.

رئیس سابق شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه گفت: بخش دیگر مشکل وعده‌های انتخاباتی است که فردی برای جذب رأی وعده‌های عمل نشدنی  می‌دهد.

این نماینده سابق مجلس تشریح کرد: در زمان اجرای طرح انحلال جهاد، مقام معظم رهبری برای جلوگیری از ادغام جهاد سازندگی و جهاد کشاورزی نامه نوشتند و زمانی که متوجه انجام این کار انجام شد، فرمودند اگر لازم است مسئول جهاد کشاورزی را فردی جهادی قرار دهید.

نماینده ولی‌فقیه در وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به امکان احیا مجدد جهاد گفت: نامه‌ای تدوین شد و در آن طرح احیا جهاد خدمت مقام معظم رهبری ارسال‌شده است.

وی ادامه داد: لازم است تا جهاد به‌صورت خودجوش و با نیروهای جهادی احیا شود.

تقوی تصریح کرد: در طرح ارائه‌شده برای احیا جهاد اولویت با رفع مشکل اشتغال و رونق فضای تولید است. در این طرح قصد اضاف کردن بار بر روی دوش دولت نداریم.

این نماینده سابق مجلس گفت: مشکل اشتغال و فضای کسب مشکل فرهنگی است و برای حل این معضل باید کار فرهنگی صورت بگیرد.

وی در پایان افزود: باید علم را در راستای عمل به کار گرفت و با این روش می‌توان هم مشکل اشتغال را حل کرد و  هم کیفیت کار را بالا برد.

Germany
باران
۲۲:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۰
جهاد سازندگی یعنی الگوی جهانی سازندگی ونشاط برای مردم و همه محرومین جهان.
جهاد سازندگی یعنی تبدیل نسل جوان مسئولیت پذیر ،مومن ،خلاق و مبتکر بعنوان حلال مشکلات بعنوان الگوی جهانی مستضعفین که فقط برای رضایت خدا همه هستی خود را طبق اخلاص قرار داده اند و از کسی پاداشتی نمی طلبند.

جهاد سازندگی یعنی الگوی عملی تجلی استقلال وخودکفایی وتوانمندی وشبکه ساز حیات افرین کشاورزی و صنعت.
جهاد سازندگی یعنی وحدت همه نیروهای مومن وسازنده کشوربا یک هدف مشترک رونق وبرکت کشاورزی و صنعت.

جهاد سازندگی یعنی سنگرسازان بی سنگر بعد از دفاع مقدس در مبارزه با تحریم ها.
جهاد سازندگی یعنی تمرکز توانمندی های نسل جوان متخصص ونیمه متخصص حتی کسی که بتواند یک اجر روی اجری قرار دهدوبرای خدا کار کند.
جهاد سازندگی یعنی چشم و چراغ امید هر روستا و شهرستان و شهرها واثبات اینکه ما ملتی هستیم هم توانا وهم دانا.

جهاد سازندگی یعنی تبدیل تحریم های اقتصادی به فرصت های سازنده تاریخی وملی وتبدیل کشور ایران به قطب توانمند وپاینده کشاورزی و صنعت در آسیا.

جهاد سازندگی یعنی حذف بروکراتی دست وپاگیر و بالا بردن کیفیت کار سازنده تولید واقتصاد نیرومند با نیروی خودجوش.
جهاد سازندگی یعنی راه و سبک زندگی سازی.
Iran (Islamic Republic of)
علي اصغر كريمي
۰۴:۲۰ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۴
با سلام
قطعا جهاد سازندگي در كارهاي عمراني خصوصا راهسازي راههاي روستايي موفق بود و خيلي خوب عمل كرد.
امروز جاي جهاد سازندگي خالي است. بخش خصوصي هم نمي تواند جاي جهاد سازندگي را پر كند . چون جهاد سازندگي دنبال سود و منافع شخصي نبود.
به اميد احيا جهاد سازندگي با كمك دانشجويان جوان كشور .
با تشكر
971104
Germany
ناشناس
۱۰:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۸
اگر جهاد سازندگی رو داشتیم امروزخیلی از مشکلات اب رسانی ، صنعت اب شیرین کنی و ابراه سازی برای استانهای خشک راه انداخته بودند. قنات های اب رو تعمیر و رونق داده بودند. با فنون به روز مغنی های جوان تربیت کرده بودند.روش های مقرون به صرفه ابیاری رو به کشاورزان اموزش داده و این نوع ابیاری رو درروستاها راه اندازی کرده بودند. در زمینه ساخت توربین های بادی و ساخت سیستم تولید برق افتابی در دشت ها و کویر قدم های بلندو خلاقانه ای برداشته بودند.
Germany
ناشناس
۰۵:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۷
دراین چند دهه واقعیت ها نشان داد که بعد از حذف اندیشه و عمل جهادی ما رو به ضعف رفتیم و تفکر و مدل غربی توسعه بشکل سرطانی به هیچ بخشی رحم نکرد ودرایران ترویج رویه غربی چون از ریشه معیوب و با فرهنگ ریشه دار ما سازگاری نداشت عامل شکست درون سلولی در بسیاری از بخش های اجتماعی را فراهم کرده و این سرطان عامل نازایی و وابستگی و ضعف اقتصادی ایران را فراهم کرده. ولی تفکر و مدل اندیشه جهادی ریشه در اموزه های قرانی و ایمانی انقلاب داشته و دران جوانه زد و با تمام وجود خلاق ، نوگراست. جهادی ها برای یک مشکل دهها راهکار تولید می کردند ومملو از قدرت زایشی بودند ولی برعکس تفکرغربی مبنی عامل نازایی و جهالت جمعی و مبنی بر غرایز نباتی و ادامه ودنباله دنیای جنگل رقابت و جدل وحوشی است. ولی تفکر و عمل جهادی با توحید طرحی نو برافکنده و نشر دهنده روحیه و تربیت ایمان، همکاری جمعی ، فداکاری ، سازندگی و بخشندگی است. یک جهادی درعین اینکه میسازدهم دیگران هم خود را روز به روز رویش میدهد. دنبال امیال کودکانه نیست. بلکه زندگی ساز و زندگی افرین و زندگی بخش است زیرا روحیه ایمانی این جهادگران با خدا پیوند خورده. در تفکر غربی انحصار طلبی این روح شیطانی درنده لانه کرده و بحز خود به کسی مجال نفس کشیدن و بالندگی نمیدهد. برعکس روحیه جهادی ضد انحصارطلبی و انحصارشکن است ، توسعه دهنده تولید روزی حلال با شکافتن توانمندی هایی هایی مثل علم و دانش و تقویت ایمان در انسان است و زندگی خوب را برای همه میخواهد تا همه دراین جهان و ان جهان رستگار و شکوفا شوند.
ارسال نظر
captcha