اسکندری گفت: عوال نفود در کشور مسیری را طی  کردند که موجب تعطیلی جهاد شد و علیرغم مخالفت رهبری و مخالفت عمومی، تصمیم دولت بر تعطیلی و ادغام جهاد بود.

به گزارش فرهنگ سدید، محمد رضا اسکندری رییس سازمان اقتصادی کوثر و وزیر اسبق کشاورزی صبح امروز (یکشنبه) در نهمین شنبه انقلاب با موضوع کشاورزی که به همت جنبش مردمی پاسداشت چهل سال انقلاب اسلامی در محل باشگاه خوارزم شرکت آبزی اکسیر کوثر برگزار شد، طی سخنای اظهار داشت: مشیت الهی بر این بود که مراسم شنبه های انقلاب با روز جهاد سازندگی متقارن شود.

وی ادامه داد: ماموریت جهاد سازندگی در راستای ارائه خدمت به محرومین بود. جهاد در جوانی و عمر 21 سالگی خود شهید شد و در مدت ماموریت خود خدمات زیادی را ارائه کرد به طوری که جهاد سازندگی را می توان پدیده انقلاب خواند.

اسکندری تصریح کرد: عوال نفود در کشور مسیری را طی  کردند که موجب تعطیلی جهاد شد و علیرغم مخالفت رهبری و مخالفت عمومی، تصمیم دولت بر تعطیلی و ادغام جهاد سازندگی بود.

مدیر عامل سازمان اقتصادی کوثر با توجه به دستاورهای چهل ساله انقلاب گفت: یکی از دستاوردهای چهل ساله انقلاب تشکیل جهاد بود و بی شک اگر بخواهیم ظرفیت ها حفظ و یا توسعه دهیم باید جهاد احیا شود.

وی با اشاره به عملکرد بخش کشاورزی در قبل و بعد از انقلاب گفت: دستاوردهای این چهل سال با قبل از انقلاب اصلا قابل قیاس نیست و اگر فعالیتی انجام می شده صرفا توسط مردم بوده است.

اسکندری گفت: قبل از انقلاب در بخش شیلات به میزان 50 هزار تن صید انجام می شد اما اکنون این میزان به بیش از یک میلیون تن در قالب صید و پرورش رسیده است.

وزیر اسبق کشاورزی با اشاره با دستاوردهای انقلاب در حوزه برداشت محصولات کشاورزی گفت: هر آنچه که امروز شاهد هستیم برای بعد از انقلاب است؛ اگر از 28 میلیون تن برداشت محصولات کشاورزی به 120 میلیون تن رسیده ایم در نتیجه خدمات انقلاب در این بخش بوده است.

وی افزود: مدیریت انقلابی موجب شد که محصولات مورد نیاز کشور تولید و حتی در مواردی صادر شود.

مدیر عامل سازمان اقتصادی کوثر با اشاره به دستاورهای علمی بخش کشاورزی گفت: همه دستاوردهای علمی این بخش مانند تربیت دانشجو، تولید مقاله، علوم بومی سازی و فناوری های نوین و ... بعداز انقلاب شکل گرفت.

اسکندری با اشاره به حضور عوامل نفود در بخش کشاورزی گفت: تاکید رهبر انقلاب بر امنیت غذایی و خودکفایی است و بانیان مراسم شنبه های انقلاب باید به سمتی بروند که عوامل نفوذ را حذف کنند.  

اسکندری با توجه به شاخص های موجود در بخش کشاورزی گفت: اهداف و آرمان های انقلاب یک شاخص بسیار مهم در حوزه کشاورزی است که بر اساس آن می توان کارهای گسترده‌ای انجام داد.

وی افزود: تراز انقلاب می گوید اگر امروز تولیدات  ما 110 میلیون تن است باید این میزان به 300 میلیون تن برسد و این خاصیت انقلاب و توصیه امامین انقلاب است.

این کارشناس کشاورزی تصریح کرد: امروز نفود مانع خود کفایی کامل شده است و عده ای با تفکر ما نمی‌توانیم جلو آمده اند که لازم است این تفکر که مانع سرعت گیری بخش کشاورزی شده است، حذف شود.

وزیر اسبق کشاورزی ادامه داد: طرح نکاشت یکی از طرح های نفوذ جهت ممانعت از حرکت نیروی انقلاب است که آن را با عناوینی چون، عدم وجود آب و نیروی فنی و ... مطرح می‌کنند.

اسکندری با اشاره به اخبار موجود در خصوص بحران آب گفت: در کشور بحران آب نداریم بلکه بحران مدیریت آب داریم؛ کسانی که بحث بحران آب را مطرح می کنند لازم است طریقه استفاده از آب را بدانند.

وی تشریح کرد: آبخیزداری و آبخوان داری بعد از انقلاب وارد عرصه کشاورزی شد و این موضوعات در قبل از انقلاب مفهومی نداشت.

مدیر عامل سازمان اقتصادی کوثر با اشاره به سخنان غلط نخست وزیر دوران پهلوی گفت: در آن دوران بیان می‌شد نفت داریم و با پول آن بقیه را کارگر خود می کنیم؛ این تفکر غلطی بود که مانع از استفاده نیروهای داخلی شد و کشور را وابسته کرد.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به ظرفیت بخش کشاورزی گفت: در حال حاظر تنها از 20 درصد ظرفیت کشاورزی استفاده می شود و هوز 80 درصد دیگر جای فعالیت دارد و لازم است تا ظرفیت ها را فعال کنیم.

اسکندری گفت: در قبل از انقلاب کل تولیدات باغی 3 میلیون تن بوده اما در حال حاظر فقط در حوزه برداشت سیب به بیش از تولید 3 میلیون تن رسیده ایم.

وزیر اسبق کشاورزی با برشمردن دستاورهای بخش کشاورزی گفت: هر آنچه در این حوزه داریم از نوآوری، دانش و تولید در بعد از انقلاب اتفاق افتاده است.

وی در پایان گفت: یکی از دستاورهای انقلاب پذیرش کشاورزان در سطح مدیریت این بخش است و این امر موجب ارتقا حوزه کشاورزی ملی شده است.

 

Iran (Islamic Republic of)
علي اصغر كريمي
۰۴:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۶
مجلس انقلابي در اين فرصت بدست آمده بداد كشور برسد. قانون هاي ترجمه - وارداتي اقتصاد ما را فلج كرده است. روح قانون برنامه بودجه تسلط سرمايه داري است. قانون هايي كه توسط غربزده ها به ما تحميل شده است .
مجموعه از قوانين دست ما را از جهاد سازندگي كوتاه مي كند.
بايد در قانون برنامه بودجه - نظام فني اجرايي - قانون مناقصات .... سمت و سوي كار به گروه هاي جهادي - مردمي سوق داده شود.
عوامل نفوذي در سازمان بي برنامه با سند سازي و تاييد صلاحيت پيمانكاران بي صلاحيت راه غارت بيت المال را باز كرده اند.
اقتصاد كشور - عمران - صنعت - تجارت - .... بايد مردمي شود. ان شاءالله
ارسال نظر
captcha