کارشناس مذهبی با بیان اینکه معرفی منجی همیشه سرلوحه کار انبیاء بوده است تاکید داشت: مهمترين و كليدى ترين نگاه گام دوم ظهور و مهدويت است که با گام دوم انقلاب آغاز شده است.

به گزارش فرهنگ سدید- محمود کوهستانی: از رسول اکرم(صلی الله علیه و آله) نقل شده است که فرمودند:شب نیمه شعبان در خواب دیدم جبرئیل بر من نازل شد و فرمود:ای محمّد(صلی الله علیه و آله) در چنین شبی خوابیده‎ای؟ گفتم:این شب چه شبی است؟ فرمود:شب نیمه شعبان است برخیز. مرا بلند کرد و به بقیع برد، و سپس جبرئیل فرمود:سرت را بلند کن زیرا در این شب‎ها درهای رحمت خدا در آسمان به روی بندگان باز است، همچنین درِ رضوان، درِ آمرزش، درِ فضل، درِ توبه، درِ نعمت، درِ جود و سخاوت، درِ احسان باز است، خداوند به عدد پشم‎ها و موهای چرندگان در این شب گنهکاران را آزاد می‎کند، پایان عمرها در این شب، تعیین می‎گردد، رزق‎های یک سال در این شب تقسیم می‎شود و حوادث یک سال در این شب معیّن می‎گردد. ای محمد! کسی که این شب را با تکبیر و تسبیح و تهلیل و دعا و نماز و قرائت قرآن و اطاعت و خضوع و استغفار بسر برد، بهشت منزل و سرای او است، و خداوند گناهان گذشته و آینده‎اش را می‎آمرزد ... ای محمد(صلی الله علیه و آله) این شب را احیاء بگیر و به امت خود دستور بده آنها نیز این شب را احیاء بدارند، و با عمل به سوی خدا تقرب جویند، چرا که این شب شبی شریف است.

از اعمال این شب، خواندن دعای کمیل در سجده است روایت شده که کمیل گوید دیدم حضرت علی (علیه‎السلام) این دعا را در شب نیمه شعبان در سجده خواندند. خواندن سایر اعمال توصیه شده در شب نیمه شعبان (اینجا کلیک کنید)

حجت الاسلام و المسلمین سیّدعباس موسوی مطلق کارشناس مذهبی در گفتگو با خبرنگار فرهنگی فرهنگ سدید؛ در مورد ناظر بودن امام زمان (عج) بر زندگی مردم گفت: چنانچه اصول اعتقادات ما صحيح باشد ما امام را حاضر و ناظر ميدانيم ،چرا كه يكى از اصول اعتقادي ما علم امام و احاطه ى آن است. در حديث شريف ،امام حسین علیه السلام فرمودند: وقتی آیه "إِنَّا نَحْنُ نُحْيِي الْمَوْتَىٰ وَنَكْتُبُ مَا قَدَّمُوا وَآثَارَهُمْ ۚ وَكُلَّ شَيْءٍ أَحْصَيْنَاهُ فِي إِمَامٍ مُبِينٍ" (یس/12) نازل شد؛ اصحاب گفتند: یا رسول الله مراد از "امام مبین"، تورات است یا انجیل یا قرآن؟" رسول الله صلی الله علیه و آله" فرمودند: هیچ کدام. و آنگاه متوجه پدرم شده و فرمودند: این امامی است که خدا همه علوم را در او قرار داده است.

این کارشناس مذهبی اضافه کرد:  در روايات متعدد آمده است كه هر صبح و شام اعمال بر امام عرضه ميشود، در بعضى روايات هم هر دوشنبه و پنج شنبه امده است. در قران آمده؛" وَقُلِ اعْمَلُوا فَسَيَرَى اللَّهُ عَمَلَكُمْ وَرَسُولُهُ وَالْمُؤْمِنُونَ " اگر كسى معتقد به اين آيات و روايات باشد حضور امام زمان(عج) را در زندگى خود احساس مي كند و آن حضرت را حاضر و ناضر ميداند.

نقش انقلاب در ظهور منجی بشریت

موسوی مطلق در پاسخ به این سوال که انقلاب اسلامی در ظهور منجی بشریت چقدر موثر بوده است گفت: با مشاهده و تامل در سخنان بنيانگذار ومعماركبير انقلاب امام خمينى(ره)  به خوبي روشن مى شود كه نگاه و چشم انداز به سمت حكومت مهدوى است به نمونه هائى از اين سخنان توجه كنيم:  "امیدوارم که این انقلاب یک انقلاب جهانی بشود و مقدمه برای ظهور حضرت بقیـ الله ـ ارواحنا له الفداء ـ باشد». «امید است که این انقلاب جرقه و بارقه ای الهی باشد که انفجاری عظیم در توده های زیر ستم ایجاد نماید و به طلوع فجر انقلاب مبارک حضرت بقیـه الله ـ ارواحنا لمقدمه الفداء منتهی شود». «من امیدوارم که ما به مطلوب حقیقی برسیم و متصل بشود این نهضت به نهضت بزرگ اسلامی و آن نهضت ولی عصر(ع) هست». «ان شاءالله اسلام را آن طور که هست در این مملکت پیاده کنیم و مسلمین جهان نیز اسلام را در ممالک خودشان پیاده کنند... و زور و ظلم و جور از دنیا برطرف بشود و مقدمه باشد برای ظهور ولی عصر ـ ارواحنا له الفداء » . «خداوندا بر ما منت بنه و انقلاب اسلامی ما را مقدمه فروریختن کاخ های ستم جباران و افول ستاره عمر متجاوزان در سراسر جهان گردان و همه ملت ها را از ثمرات و برکات وراثت و امامت مستضعفان برخوردار فرما». «خداوند همه ما را از قیدهای شیطانی رها فرماید تا بتوانیم این امانت الهی را به سر منزل مقصود برسانیم و به صاحب امانت، حضرت مهدی موعودارواحنا لمقدمه الفداء رد کنیم». این صحبت های امام(ره) نشان از اهم بودن ظهور و ارتباطش با انقلاب اسلامی ایران بوده است.

انقلاب اسلامی، انقلاب در ارزش های فراموش شده

وی عنوان داشت: انقلاب اسلامى انقلاب در احياى ارزش هاي فراموش شده است. احياى اين ارزش ها زمينه ساز ظهوراست. همينكه انقلاب توانست اثبات كند مى شود طاغوت را نابود كرد يعني دميدن روح اميد در مستضعفان. اميدی که بيشترين نياز قبل از انقلاب مهدوى است.گفتمان عدالت و اجراى ان نقش مستقيم در زمينه سازي ظهور دارد.

حجت الاسلام موسوی مطلق در پاسخ به این سوال که ارتباط گام دوم انقلاب در ظهور امام زمان(عج) چقدر موثر خواهد بود عنوان داشت: مهمترين و كليدى ترين نگاه گام دوم ظهور و مهدويت است. اين نگاه جهانى و تربيتى حركت در راستاى بيدارى جوانان دنيا و اماده كردن انان براى ظهور منجى است.

وی افزود: گام دوم در صورت اجرا شدن در همه ى ابعاد به اندازه دعاهاى خوبان روزگار در طول تاريخ تاكنون براى ظهور اثر بخش است. 

کارشناس مذهبی با بیان اینکه معرفی منجی همیشه سرلوحه کار انبیاء بوده است تاکید داشت: تمام انبیاء سه مصلح و منجی را بیان می کردند یکی پیغمبر بعد از خود، دوم پیغمبر آخر زمان و دیگری مصلح ومنجی زمان بود. منجی سوم در تمام کتب آسمانی و تعالیم انبیاء آمده است که منجی آخرت الزمان نامیده می شود. هیچ کتاب آسمانی نیست که به این موضوع نپرداخته باشد و هیچ انبیاعی نیست که این رویکرد را نداشته باشد. در اسلام نیز حضرت محمد(ص) و امامان معصوم این موضوع را بیان کرده است. دشمن نیز تمام تلاش خود را بر این گذاشته است که این موضوع و این نور به فراموشی و خاموشی سپرده شود.

گام دوم انقلاب و معرفی بیشتر امام عصر(عج) به جهانیان

موسوی مطلق اضافه کرد: عصر حاضر نسبت به زمان انقلاب قابل مقایسه نیست. برخی معتقدند که امام ابتدا غیبت صغری و سپس غیبت کبری داشته است اما در وطن غیبت کبری را آغاز نکرده اند.  لذا ظهور نیز همین طور خواهد بود ابتدا ظهور صغری و سپس ظهور کبری رخ خواهد داد. مانند بین الطلوعینی که ارام روشن و بعد خورشید طلوع می کند. معتقدم که امروز ظهور صغری صورت گرفته و شتاب آن بعد از انقلاب اسلامی بوده است.

وی افزود: بعد از انقلاب اسلامی ایران تلاش های بسیاری در جهت معرفی امام زمان(عج) صورت گرفته است اما هنوز  راه کمی را طی کرده ایم. معرفی امام زمان(عج) تا حدی در داخل و خارج صورت گرفته و باید تلاش بیشتر شود. بیانیه گام دوم انقلاب هم در صورت اجرایی شدن، موضوع مهدویت را مطرح و بیان می کند که  نگاه به مصلح و آینده صورت خواهد گرفت.

Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۲
درود برای آقای کوهستانی عالی بود
ارسال نظر
captcha