شنبه‌های انقلاب (۱۷) /رئیس مرکز تولید و نشر دیجیتال انقلاب:
جعفری گفت: در دنیا سبک‌هایی در حوزه انیمیشن موجود است که می‌توان به سبک‌های ژاپنی و آمریکایی اشاره کرد که طی چند ساله گذشته سبک ایرانی به دیگر سبک‌ها اضافه شده است که مثال آن در انیمیشن شکرستان می‌توان مشاهده کرد.

به‌گزارش فرهنگ سدید، مهدی جعفری رئیس مرکز تولید و نشر دیجیتال انقلاب اسلامی در هفدهمین شنبه انقلاب با موضوع دستاورد‌های انقلاب در حوزه فناوری اطلاعات وفضای مجازی که به همت جنبش مردمی پاسداشت چهل سال انقلاب اسلامی در محل موزه ارتباطات برگزار شد اظهار داشت: اولین انیمیشن در جهان ۵۲۰۰ سال پیش در شهرسوخته استان سیستان بلوچستان تولید شد و آن را می‌توان سرآغازی بر حوزه انیمیشن دنیا دانست.

وی با اشاره به گسترش تولید انیمیشن در دهه اخیر ادامه داد: در دهه ۸۰ ایران در حوزه انیمیشن پیشرفت‌هایی کرد و در این صنعت دارای ظرفیتی است که می‌تواند جزو برترین‌های دنیا شناخته شود.

رئیس مرکز تولید و نشر دیجیتال انقلاب اسلامی با بیان پیشرفت ایران در حوزه پویانمایی تشریح کرد: کشور در حوزه تولید انیمیشن‌های سینمایی پیشرفت کرده است که می‌توانیم امروز در اکران‌های سینمایی مشاهده کنیم.

جعفری گفت: ایران توانسته در طی سالیان گذشته در حوزه انیمیشن صاحب سبک شود و در جشنواره‌های بین المللی حضور موثری پیدا کند.

وی  افزود: سبک ایرانی درحوزه انیمیشن در جهان اضافه شده است. در دنیا سبک‌هایی در حوزه انیمیشن وجود دارد که می‌توان به سبک‌های ژاپنی و آمریکایی اشاره کرد که طی چند ساله گذشته سبک ایرانی به دیگر سبک‌ها اضافه شده است که مثال آن در انیمیشن شکرستان می‌توان مشاهده کرد.

جعفری تصریح کرد: ایران توانسته پلتفرم‌هایی جدید در حوزه رسانه تولید کند و در سطح جهانی در این حوزه با دنیا رقابت داشته باشد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: کشور توانسته است در حوزه واقعیت مجازی پیشرفت‌هایی داشته باشد. با کمی توجه به حوزه‌های مجازی می‌توانیم جزو برترین کشور‌های دنیا باشیم.

Iran (Islamic Republic of)
حسین
۱۸:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۱
ساحل سبک بودن چیز درسته ولی سبک خوب نه سبک کاغذی شکرستان ایران باید یک سبک خوب درست کنه که عامه پسند باشه وقابل رقابت با سبک های آمریکایی وژاپنی باشه
ارسال نظر
captcha