شنبه های انقلاب(16)/جهان‌تیغی در کمیته مطبوعات و خبرگزاری‌ها:
مدیر مسئول جهان نیوز گفت: در زمان پهلوی تمام رسانه ها را تعطیل کردند و فقط 3 رسانه اجازه فعالیت داشتند که آن هم وابسته به دولت بود.

به گزارش فرهنگ سدید، مهدی جهان تیغی مدیر مسئول جهان نیوز در شانزدهمین نشست شنبه‌های انقلاب با موضوع مطبوعات و خبرگزاری‌ها که به همت جنبش مردمی پاسداشت چهل سال انقلاب اسلامی در پاتوق رسانه‌های انقلاب اسلامی واقع در مجموعه فرهنگی سرچشمه  برگزار شد، در سخنانی اظهار داشت: دستاوردهای انقلاب اسلامی در حوزه رسانه و مطبوعات قابل دفاع است و این شیب روبه مطلوب شدن است.

وی با اشاره به وضعیت رسانه های قبل انقلاب گفت: در زمان پهلوی تمام رسانه ها را تعطیل کردند و فقط 3 رسانه اجازه فعالیت داشتند که آن هم وابسته به دولت بود.

مدیرمسئول جهان نیوز گفت: تمام رسانه ها در زمان پهلوی در تهران متمرکز بودند و در مناطق مختلف کشور هیچ رسانه ای فعالیت نمی کرد اما اکنون بعد از انقلاب تمامی استان ها و مناطق کشور دارای رسانه اختصاصی هستند.

وی تاکید کرد: در جمهوری اسلامی هر مذهب و دینی برای خود یک رسانه دارد که در کشورهای دنیا این بی‌سابقه است.

جهان‌تیغی ادامه داد: الان میزان و تاثیرگذاری رسانه ها نسبت به قبل انقلاب بیشتر شده است و هر رسانه محلی در جمع افکار خود دارای تاثیرگزاری بالایی است.

وی ادامه داد: یکی از اهداف انقلاب اسلامی بازآفرینی رسانه در بین مردم بود و اینکه رسانه جزیی از مردم شود.

جهان تیغی در پایان سخنان خود گفت: در حوزه عدالت رسانه ای هنوز به یک جایگاه مطلوبی نرسیده ایم. ولی به یک حد نصاب اولیه در عدالت رسیده ایم.

ارسال نظر
captcha