مروری بر کتاب «کژراهه شیطان‌پرستی»
یکی از آثاری که درباره فرقه شیطان‌پرستی منتشرشده، کتاب «کژراهه شیطان‌پرستی» نوشته «حمید نگارش» است که از سوی انتشارات «زمزم هدایت» منتشرشده است. این کتاب از 8 فصل تشکیل‌شده است. در این کتاب، فلسفه شکل‎گیری و ترویج شیطان‎پرستی در سال‎های اخیر بررسی و آسیب‎ها و انحرافات آن‎ها همراه با راهکارهای اصلاحی، تبیین شده است.

فرهنگ سدید- گروه وحدت: تاریخ آکنده از جریان‌هایی است که آدمیان را به نام هدایت، به تباهی کشیده‌اند و انحرافات گسترده اعتقادی، رفتاری و اخلاقی را دامن زده‌اند. جریان شوم فرقه سازی ریشه در اهداف پلید استعمارگران برای ایجاد تفرقه میان ملت‌ها، به‌ویژه مسلمانان دارد. بهائیت و وهابیت نمونه‌هایی از فرقه سازی طی دهه‌های گذشته است. شیطان‌پرستی نیز نمونه‌ای از این فرقه سازی‌ها است که تحت حمایت بیگانگان، رشد و گسترش‌یافته است.

معرفی گروه‌های شیطانی و شیطان‌پرستان ازآن‌جهت که جنبه فساد و انحراف بارز دارند و بر جامعه تأثیر می‌گذارند، حائز اهمیت فراوان است.

یکی از آثاری که درباره فرقه شیطان‌پرستی منتشرشده، کتاب «کژراهه شیطان‌پرستی» نوشته «حمید نگارش» است که از سوی انتشارات «زمزم هدایت» منتشرشده است. این کتاب از 8 فصل تشکیل‌شده است. در این کتاب، فلسفه شکل‎گیری و ترویج شیطان‎پرستی در سال‎های اخیر بررسی و آسیب‎ها و انحرافات آن‎ها همراه با راهکارهای اصلاحی، تبیین شده است.

نویسنده در فصل اول کتاب پس از بیان موضوع و اهمیت و ضرورت آن، به بازکردن مفاهیم کلیدی همچون شیطان، ابلیس، گروه‌های شیطانی و فرقه پرداخته است. این فصل همچنین شیطان و فلسفه وجودی او را از نگاه دین بررسی کرده و راه‌های نفوذ شیطان را واکاوی کرده است. فصل دوم کتاب ماهیت گروه‌های شیطانی و مبانی فکری و خاستگاه آن‌ها را موردبررسی قرار داده است.

نویسنده در فصل سوم با عنوان «انواع و عملکرد گروه‌های شیطان‌پرستی»، گونه‌های شیطان‌پرستی بومی، بدوی، قرون‌وسطایی و شیطان‌پرستی مدرن را مورد مداقه قرار داده و عملکرد آن‌ها را بررسی کرده است. فصل چهارم کتاب درزمینهٔ راه‌های گروه‌های شیطانی در جذب افراد است. در این فصل استفاده از نمادسازی، موسیقی و فضای مجازی به‌عنوان ابزارهای جذب افراد در گروه‌های شیطان‌پرستی در جهت ترویج اباحه گری مورداشاره قرارگرفته است. فصل پنجم با عنوان «فریب‌خوردگان گروه‌های شیطانی» به تاثیرپذیرفتگان شیطان‌پرستی پرداخته است.

نویسنده در فصل ششم به علل و عوامل گرایش به شیطان‌پرستی اشاره‌کرده و ضمن آن عواملی همچون نفوذ اندیشه‌های بیگانه، موسیقی‌های مدرن غربی، بی‌بندوباری‌های جنسی، پوچ‌گرایی و هیجانات سرکش را بررسی کرده است. فصل هفتم کتاب آسیب‌هایی همچون رواج فرهنگ ضد دینی و ضد انسانی، ترویج جادوگری، فساد و اعتیاد، پوچ‌گرایی و خشونت را واکاوی کرده است. فصل پایانی کتاب نیز به راهکارهای مقابله با شیطان‌پرستی پرداخته است.

این کتاب اهداف شش‌گانه‌ای را دنبال می‌کند؛ نخست آگاهی بخشی و مصون‌سازی مردم به‌ویژه نوجوانان و جوانان، دوم افزایش آگاهی درزمینهٔ جریان سازی دشمنان در قالب تشکیل گروه‌های شیطانی، سوم آگاهی از فعالیت‌های اینترنتی گروه‌های شیطانی، چهارم ارائه راهکارهای اصلاحی جهت جلوگیری از رشد بی‌رویه گروه‌های شیطانی، پنجم افزایش آگاهی مسئولان و دست‌اندرکاران فرهنگی از طریق راهکارهای ارائه‌شده و بهره‌گیری آنان در سیاست‌گذاری‌ها و برنامه‌ریزی‌ها و هدف ششم نیز اطلاع‌رسانی از روش‌های جدید نفوذ مدعیان دروغین است.

گفتنی است که یکی از اهداف ایجاد فرقه‌های انحرافی، ترویج بی‌هویتی است. تاریخ نشان می‌دهد که انحطاط به‌یک‌باره اتفاق نمی‌افتد بلکه فرایندی آرام و خزنده دارد و اگر به‌موقع تشخیص داده نشود، می‌تواند پیامدهای جبران‌ناپذیری داشته باشد.

بنابراین لزوم روشنگری و آگاهی بخشی در مقابله با فرق و نحله‌های نوظهور که هدف و غایتشان دور ساختن انسان از ادیان توحیدی و الهی است، امری گریزناپذیر می‌کند. بر این اساس انتشار آثار مختلف درباره پشت پرده فرقه‌ها و واقعیات درونی آن‌ها می‌تواند به تنویر افکار عمومی و به‌ویژه جوانان بیانجامد. امروزه دشمنان نظام اسلامی با ترویج افکار منحط از همه توان خود استفاده می‌کنند تا جوانان مؤمن و انقلابی را از صراط مستقیم دور کند.

ارسال نظر
captcha