شادلو گفت: ایران در پسته، خرما و دیگر محصولات کشاورزی جزو ۱۰ کشور برتر جهان است.

به گزارش فرهنگ سدید، مجتبی شادلو کشاورز نمونه صبح امروز (یکشنبه) در نهمین شنبه انقلاب با موضوع کشاورزی که در محل باشگاه خوارزم شرکت آبزی اکسیر کوثر برگزار شد، بیان داشت: با توجه به پتانسیلی که در کشور موجوداست سبب گشت تا کشور با رشد بی سابقه در محصولات کشاورزی روبرو شود.

وی ادامه داد: ایران اکنون چه از نظر کیفی و کمی در محصولات کشاورزی رشد داشته است اما متاسفانه در معرفی این محصولات یک اجحافی صورت گرفته است.

شادلو گفت: کیفیت محصولات کشاورزی ایران  در منظقه جزو محصولات سرآمد کشاورزی است به عنوان نمونه ما در پسته، خرما و دیگر محصولات کشاورزی جزو 10 کشور برتر جهان هستیم.

کشاورز نمونه کشورمان با مقایسه تولیدات محصولات کشاورزی در قبل و بعد از انقلاب بیان داشت: تولید سیب در سال 57، 450 هزار تن بود که این رقم در سال 95 به 3 میلیون و 434 تن رسیده است که این با رشد حدود 22 درصدی روبرو بوده است.

کشاورز نمونه گفت: تولید محصولات گلابی و زردآلو در سال 57 به ترتیب 20 هزار و 52 هزار تن بود که این رقم در سال 95، 74 هزار و 400 تن و 306 هزارو 200 تن رسیده است.

شادلو ادامه داد: در تولید محصولاتی مانند آلو، هلو و شلیل و گیلاس در سال 57 به ترتیب 44 هزار تن، 42 هزار تن و 52 هزار تن بوده که این رقم در سال 95، 269 هزار و 100 تن، 800 هزار تن و 257 هزارو 400 تن رسیده است.

وی افزود: کشور در تولید محصولات کشاورزی مانند: آلبالو، انجیر و انگور در سال 95 نسبت به سال 57 با رشدی روبرو بوده است.

کشاورز نمونه تاکید کرد: با همت مسئولان و کشاورزان ایران در محصولات کشاورزی به خود کفایی رسیده است.

وی با اشاره به کیفیت محصولات ایران با دیگر کشورهای جهان ادامه داد: کیفیت محصولات ایران نسبت به محصولات خارجی از کیفیت بالایی برخوردار است در حالی که در کشور امارات سیب ایران از سیب آمریکا حدود 30 سنت گرانتر است.

شادلو در پایان گفت: هیچ کشوری نمی تواند با عدم وجود خود کفایی در حوزه کشاورزی ادعای استقلال اقتصادی کند.

ارسال نظر
captcha