بررسی نقش زنان درگفتگو با زرین کشاورز؛
ازآنجا که کشور‌های غربی موفقیت‌ها و پیشرفت‌های بانوی ایرانی را نادیده می‌گیرند و دستاورد‌ها و افتخارآفرینی‌های زنان ایرانی جایگاهی در رسانه‌های معاند و در تریبون رسانه‌های بیگانه ندارد، برنامه «مهربانو»‌ی رادیو تهران همت کرد تا خیلی شفاف و روشن از زنان قهرمان و موفق کشورمان بگوید.

به گزارش«سدید»؛ ازآنجا که کشور‌های غربی موفقیت‌ها و پیشرفت‌های بانوی ایرانی را نادیده می‌گیرند و دستاورد‌ها و افتخارآفرینی‌های زنان ایرانی جایگاهی در رسانه‌های معاند و در تریبون رسانه‌های بیگانه ندارد، برنامه «مهربانو»‌ی رادیو تهران همت کرد تا خیلی شفاف و روشن از زنان قهرمان و موفق کشورمان بگوید.

این برنامه مطالبه‌گر حق و حقوق زن ایرانی است و با معرفی زنان موفق و تاثیرگذار به بانوان کشورمان، مادر بودن و یک زن ایرانی اصیل بودن را می‌آموزد تا راه و رسم درست زندگی کردن را به فرزندان خویش بیاموزند. به بهانه پنجمین سالروز تاسیس این برنامه رادیویی با تهیه‌کننده و گوینده آن به گپ‌وگفت نشستیم. برنامه مهربانو، شنبه تا چهارشنبه ساعت ۱۵ و ۴۰ دقیقه از موج اف‌ام ردیف ۹۴ مگاهرتز از رادیو تهران پخش می‌شود.

تقویت حس خودباوری و اعتماد به نفس زنان

زرین کشاورز، تهیه‌کننده برنامه درباره مهربانو می‌گوید: برنامه مهربانو کاری است از گروه فرهنگ، جامعه و سلامت رادیو تهران که طی این سال‌ها تلاش کرده با تقویت حس خودباوری و اعتماد به‌نفس، بانوان کشورمان را به سمت پیشرفت و موفقیت سوق دهد. بی‌شک هر‌یک از این افتخارات بانوان کشورمان مایه مفتخر بودن ملت ماست. همچنین معرفی زنان موفق و تاثیرگذار در پی کارآفرینی، ارائه راهکار‌های حقوقی و اشتغال و استقلال بانوان مهم‌ترین اهدافی است که در این برنامه رادیویی دنبال می‌شود.
وی با اشاره به ضرورت‌های تهیه و تولید برنامه‌ای مختص و ویژه بانوان افزود: دشمن هیچ‌گاه از حجب و حیا و وقار زنان ایرانی نگفته و نخواهد گفت، چرا‌که مغایر با اهداف اوست. یکرنگی و وحدت زنان ما مثال‌زدنی است و این وظیفه رسانه‌ملی است که اگر زنان کشورمان افتخار می‌آفرینند و در حوزه علمی، ورزشی، فرهنگی، اجتماعی و... می‌درخشند و در پی کارآفرینی و اشتغال هستند معرفی و الگوسازی شوند چرا که زنان سرزمین‌مان در موقعیت‌های مختلف و بار‌ها ثابت کرده‌اند نه‌تن‌ها از زنان غربی هیچ چیز کم ندارند، بلکه سمبل صبر، استقامت، بردباری، حیا و عفاف هستند می‌توانند الگویی برای زنان جهان باشند، چرا که با همت و پشتکار خود نشان داده‌اند می‌توانند است همپای مردان، بلکه فراتر پیش روند و پله‌های ترقی را طی کنند و در نقش مادری مهربان و دلسوز و در موقعیت‌های اجتماعی، خوش بدرخشند.

چالش‌های زندگی بانوان

به‌گفته کشاورز، در این برنامه زنان موفق کشورمان معرفی و با آن‌ها درباره اراده و پشتکارشان گفتگو می‌شود و آن‌ها از راه‌های رسیدن‌شان به موفقیت‌ها، چالش‌های زندگی، سختی‌ها، تلخی‌ها و هزاران راه نرفته می‌گویند. برنامه مهربانوی رادیو تهران که امسال پنجمین سال خود را جشن گرفته ضمن معرفی بانوان موفق و تاثیرگذار، به تشویق و حمایت از بانوان کارآفرین و خودکفا می‌پردازد. در این برنامه ضمن این‌که زنان کارآفرین و سرپرست خانوار موفق معرفی خواهند شد، بانوان تشویق و ترغیب به خود‌اشتغالی می‌شوند، چگونگی راه‌اندازی کسب‌وکار و راه‌اندازی صنایع کوچک خانگی و... تشریح و آموزش داده می‌شود. وی با بیان این‌که حجاب یکی از باید‌ها و هنجار‌های فرهنگ دینی و بومی ماست، می‌افزاید: یکی از دغدغه‌های این برنامه پرداختن به بحث حجاب و عفاف است، مسأله بدحجابی بدون شک یکی از پیامد‌های تهاجم فرهنگی است لذا در برنامه‌های متعدد به مباحث پشت پرده بی‌حجابی، لایحه عفاف و حجاب و‌... پرداختیم.

تشویق بانوان به ازدواج ساده و فرزندآوری

کشاورز ادامه می‌دهد: یکی دیگر از اولویت‌های این برنامه تشویق بانوان به ازدواج آسان و ساده است. برگزاری مراسم ازدواج ساده در استودیو‌های رادیو و دعوت از بانوان افتخارآفرین که در سن پایین ازدواج کرده‌اند، از دیگر اهدافی است که در مهربانو دنبال می‌شود.
از دیگر رویکرد‌های برنامه مهربانو تشویق مادران به فرزندآوری است. تهیه‌کننده برنامه در این باره می‌گوید: ما در این برنامه تلاش می‌کنیم تا مشوق زوجین در امر فرزندآوری بهنگام باشیم. بانوان مسئول، زنان موفق و نخبه که با توجه به جایگاه اجتماعی و مشغله‌کاری، دارای چند فرزند هستند به برنامه دعوت می‌شنود. علاوه بر این‌ها در این برنامه همچنین جدیدترین و آخرین اخبار طرح‌ها و ارائه تسهیلات برای ازدواج و فرزندآوری اطلاع‌رسانی می‌شود و چگونگی دریافت وام و امکانات به این افراد به سمع مخاطبان می‌رسد. رمز و راز موفقیت قدرتمندترین و پولدارترین زنان ایرانی و بانوان کارآفرین برتر جهان اسلام، گفتگو با زنان قهرمان جنگ، مصاحبه با بانوان نخبه، میزبانی از بانوان موفق ایرانی، گفتگو با خانم‌های نماینده مجلس، خاطرات همسران شهید و... بخشی از موضوعاتی است که در برنامه مهربانو رادیو تهران روی آنتن رفته است.

/انتهای پیام/

منبع: جام جم
ارسال نظر
captcha