سومین جلسه از سلسله دیدار‌های تبریک گویی چهل سال انقلاب کبیر اسلامی با یاران با وفای امام خمینی (ره) با حجت الاسلام و المسلمین محمدحسن رحیمیان تولیت مسجد مقدس جمکران برگزار شد.
به گزارش فرهنگ سدید، یکی از برنامه‌های جنبش مردمی پاسداشت چهل سال انقلاب کبیر اسلامی، دیدار با یاران انقلاب و امام خمینی (ره) و تبریک چهل سال انقلاب اسلامی است.

سومین جلسه از سلسله دیدار‌های تبریک گویی چهل سال انقلاب کبیر اسلامی با یاران با وفای امام خمینی (ره) با حضور سردار محمدرضا نقدی، معاون فرهنگی اجتماعی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و اعضای جنبش مردمی پاسداشت چهل سال انقلاب اسلامی در دیدار با حجت الاسلام و المسلمین رحیمیان تولیت مسجد مقدس جمکران برگزار شد.
 
نقدی: هرجایی که جمهوری اسلامی، انقلابی عمل کرده، موفق بوده است/ بهره گیری از تجربه‌های چهل‌ساله انقلاب اسلامی زمینه ساز موفقیت‌های آتی است/ رحیمیان: قدرت نرم آمریکا در حال افول و برعکس قدرت نرم ایران در حال صعود است

هرجایی که جمهوری اسلامی، انقلابی عمل کرده، موفق بوده است/ انقلاب علیرغم رگبار توطئه‌ها و تحریم‌ها به چهل سالگی رسید/ بهره گیری از تجربه‌های چهل‌ساله انقلاب اسلامی زمینه ساز موفقیت‌های آتی است

سردار محمدرضا نقدی، معاون فرهنگی اجتماعی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در ابتدای این دیدار اظهارداشت: الحمدالله انقلاب اسلامی ایران به کوری چشم دشمنان به چهل سالگی رسید که این مهم برای انقلاب‌های دیگر رخ نداده است و آن‌ها پیش از رسیدن به چهل سالگی یا منحرف شده و یا از بین رفتند.

وی اضافه کرد: امام خمینی (ره) در ابتدای انقلاب آرمان‌ها و اهدافی را تبیین کردند که مقام معظم رهبری نیز به صورت ۱۰۰ درصدی پایبند به آنان بوده اند و در راستای این مسیر نخبگان، انقلابیون و ولایتمداران از مواضع خود کوتاه نیامده اند.

نقدی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی در این چهار دهه، علیرغم رگبار توطئه‌ها و دشمنی‌های استکبار، موفق به رسیدن به ۴۰ سالگی شده است، تصریح کرد: توطئه‌ها و دشمنی‌ها تمام نشده است و معتقدم تمام نیز نخواهد شد؛ اما با استقامت ملت بازهم شکست خواهد خورد.

معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ادامه داد: مردم ایران با تمامی سختی‌ها و مشکلات موجود؛ استقلال، آزادی، اسلامیت، ولایت و جمهوریت این نظام را حفظ کرده اند که همه این دستاورد‌ها در سایه مقاومت حاصل شده است.

وی با اشاره به اینکه انقلاب‌های دیگر کشور‌ها در طول عمر خود همواره میل به یکی از قدرت‌های شرق و غرب جهان داشته اند تصریح کرد: انقلاب اسلامی ایران در حالی به چهلمین سال پیروزی خود می‌رسد که در این سال‌ها همواره در برابر قدرت‌های شرق و غرب  ایستادگی کرده است اما نکته مهم این است که در این راه، دستاورد‌ها و موفقیت‌های بسیاری نیز کسب کرده است.

نقدی افزود: توطئه‌های مختلف استکبار جهانی همچون جنگ‌های تروریستی، جنگ تحمیلی و اغتشاشات داخلی با مقاومت ملت ایران شکست خورده است و علی رغم تمامی این فشار‌ها امسال دو میلیون جوان ایرانی به پیاده روی اربعین رفتند و یا در ماه محرم و صفر به صورت یک جنبش مردمی به عزاداری برای امام حسین (ع) پرداختند.

معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه دشمن با تحریم‌های متعدد به دنبال فلج کردن کشور بود، افزود: در ۸ سال اخیر شدیدترین تحریم‌ها علیه ملت ایران رقم خورد و در سال‌هایی که دشمن به دنبال زمین زدن ایران از طریق تحریم ها بود؛ ما در زمینه تولید بنزین خودکفا شدیم و مصرف بنزین مردم کشور از 60 میلیون لیتر به 105 میلیون لیتر رسید.

وی با بیان اینکه استکبار جهانی در سال‌های اخیر شکست‌های متعددی خورده است، گفت: دشمنان در عراق با تشکیل حشد الشعبی شکست خوردند، در یمن نیز شکستی مشابه را متحمل شدند، گروگان‌گیری نخست وزیر لبنان در عربستان که به جهت کودتا بود، با شکست مواجه شد، اغتشاشات در ایران سودی برای آنان حاصل نکرد و در نهایت سیاست‌های دشمنان با ناتوی عربی و شورای نیم بند خلیج فارس نیز به شکست انجامید که تمامی این‌ها دستاورد‌های انقلاب اسلامی است.

نقدی ادامه داد: بناست نیرو‌های انقلابی با بهره گیری از تجربه ۴۰ ساله انقلاب اسلامی، موفقیت‌های سال‌های بعد را رقم بزنند، زیرا کشور هرجا انقلابی عمل کرده، موفق بوده است.

معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پایان اظهارات خود گفت: بنا داریم در قالب سلسله دیدار‌های تبریک گویی به خدمت دوستان، نخبگان و یاران با وفای امام خمینی (ره) برسیم و ۴۰ سالگی انقلاب اسلامی را تبریک عرض کنیم.
 
نقدی: هرجایی که جمهوری اسلامی، انقلابی عمل کرده، موفق بوده است/ بهره گیری از تجربه‌های چهل‌ساله انقلاب اسلامی زمینه ساز موفقیت‌های آتی است/ رحیمیان: قدرت نرم آمریکا در حال افول و برعکس قدرت نرم ایران در حال صعود است
 
دستاورد‌ها و موفقیت‌های انقلاب اسلامی به برکت ولایت فقیه بوده است/ تربیت میلیون‌ها یار فدایی برای امام زمان (عج) دستاورد انقلاب اسلامی است/ به فرموده امام خمینی (ره) بیداری ناشی از انقلاب اسلامی نشانه ظهور است/ قدرت نرم آمریکا در حال افول و برعکس قدرت نرم ایران در حال صعود است

در ادامه این نشست حجت الاسلام و المسلمین محمدحسن رحیمیان تولیت مسجد مقدس جمکران طی سخنانی اظهارداشت: خالصانه ۴۰ سالگی انقلاب اسلامی را محضر امام زمان (عج) که هر آنچه داریم در امتداد لطف خداوند و عنایات خاص ایشان است و محضر نایب امام، آیت الله خامنه‌ای تبریک می‌گویم، زیرا در ۵۶ سال گذشته هر دستاورد و موفقیتی در کشور حاصل شده است به برکت وجود ولایت فقیه بوده است و این موفقیت را به ملت ایران، خانواده شهدا و ایثارگران و تمامی پاسدارانی که در خط ولایت از مرز‌های انقلاب حراست کردند، تبریک می‌گویم.
وی ادامه داد: امروز تمام آزادگان جهان با هر دین و مذهب دل در گرو انقلاب اسلامی دارند و دعا و آرزوی آن‌ها پیروزی نهایی این انقلاب است.
تولیت مسجد مقدس جمکران گفت: ۵۶ سال قبل در تمام کره زمین اگر جستجو می‌شد، شاید ۵۰ نفر پیدا نمی‌شد که حاضر باشند جان خود را برای امام زمان (عج) بدهند، اما امام خمینی (ره) فرهنگ شهادت را احیا کردند به طوری که به برکت انقلاب اسلامی امروز در سراسر جهان میلیون‌ها جوان وجود دارند که آماده هستند جان خود را فدای نایب امام زمان (عج) کنند و این یکی از دستاورد‌های انقلاب اسلامی این است.
رحیمیان ادامه داد: امام خمینی (ره) بیداری ناشی از انقلاب اسلامی را از نشانه‌های ظهور امام زمان (عج) توصیف می‌کردند.
وی گفت: روزی در همین کشور ایران شیخ فضل الله نوری در دفاع از اسلام بالای چوبه دار رفت در حالی که پسرش پای چوبه دار سوت و کف می‌زد که نشان می‌دهد جایگاه شهادت تا چه میزان مغفول مانده بود و یا روزی فداییان اسلام در این کشور به شهادت رسیدند، اما در آن زمان حوزه‌های علمیه هیچ کار برجسته‌ای در دفاع از آنان انجام ندادند، اما امروز زمانی که محسن حججی به شهادت می‌رسد، میلیون‌ها نفر در خیابان‌های تهران، مشهد، اصفهان و نجف آباد به خیابان می‌آیند تا از مقام شهید تجلیل کنند.
رحیمیان با بیان اینکه سخنان مقام معظم رهبری درباره رو به افول بودن قدرت نرم آمریکا بسیار دقیق بود، گفت: روزگاری اراده، فرهنگ و سیاست‌های آمریکا به راحتی به دیگر کشور‌ها تزریق می‌شد و ملت‌ها خاست آمریکا را می‌پذیرفتند، اما امروز وضعیت متفاوت شده است به طوری که در زمان سخنرانی ترامپ به عنوان رئیس جمهور این کشور در سازمان ملل، سران کشور‌های حتی هم پیمانش به وی می‌خندند و این نشان از افول قدرت نرم آمریکاست.
تولیت مسجد مقدس جمکران گفت: قدرت سخت یک کشور تا زمانی کارساز است که از قدرت نرم بالایی برخوردار باشد؛ امروز قدرت نرم ایران اسلامی بسیار بالا است به این معنا که پذیرش منطق ما در جهان بسیار رواج دارد و سخنان مقام معظم رهبری امروز مقبول‌ترین منطق در جهان است و مواضع ایشان پیرامون غرب، اسرائیل و ... به این دلیل که منبعث از اسلام ناب و قرآن کریم است، مورد قبول تمام جهانیان است.
وی اضافه کرد: نباید تنها برای بیان پیشرفت‌ها و موفقیت‌های انقلاب به پیشرفت‌های علمی و تکنولوژی بسنده کرد که البته آن هم در جای خود ارزشمند است، اما همین که قدرت نرم آمریکا رو به افول و قدرت نرم ایران رو به صعود است، دستاورد بسیار بزرگی است که باید مورد توجه قرار گیرد که البته نه تنها منطق ایران مورد پذیرش است، منطق اقمار و شعب مرتبط با ایران نیز همین وضعیت را دارند به طور مثال منطق حزب الله لبنان در برابر داعش بیانگر همین مسئله است.
رحیمیان تصریح کرد: با عملکرد دشمنان امروز تفاوت میان اسلام اموی و علوی و یا تمایز میان اسلام ناب محمدی و اسلام آمریکایی به وضوح مشخص شده است که این رویداد گامی در مسیر زمینه سازی ظهور است.
تولیت مسجد مقدس جمکران افزود: اگر روزی گفته می‌شد که در جنگ ۳۳ روزه، عربستان خنجر از پشت بسته تا به حزب الله ضربه بزند، مورد پذیرش واقع نمی‌شد، اما امروز عملکرد‌های دشمنان به گونه‌ای شده است که چهره آل سعود و پیوندش با آمریکا و اسرائیل به وضوح معین شده است و این دستاورد انقلاب اسلامی و گامی در مسیر زمینه سازی ظهور است.
وی ادامه داد: حقیقت نظام سرمایه داری آمریکا امروز با عملکرد ترامپ به وضوح مشخص شده است، حقیقتی که قبلی‌ها به بیان مقام معظم رهبری هچون پنجه فولادی در دستکش مخملی اجرایی می‌کردند، اما این فرد به صورت عیان عمل می‌کند و باید بدانیم این افراد مسیحی واقعی نیستند و دین آن‌ها نیز دروغین است.
رحیمیان با اشاره به اینکه دشمنان در این ۴۰ ساله تلاش کرده اند تا جمهوری اسلامی را نابود کنند و از روز نخست نیز سفارت آمریکا همین هدف را دنبال می‌کرد، گفت: سیاست‌هایی همچون تحمیل جنگ ۸ ساله، تحریم، ترور و ... با هدف اسقاط نظام جمهوری اسلامی دنبال می‌شود، اما ایران اسلامی هر روز قدرتش هم در بعد سخت و هم بعد نرم در داخل و منطقه بیشتر شده است که نشان از شکست ناپذیر بودن این انقلاب است.
تولیت مسجد مقدس جمکران گفت: حرکت ملت ایران دارای سه بُعد انقلاب اسلامی، نظام اسلامی و دولت اسلامی است که در انقلاب اسلامی به این دلیل که منبعث از اسلام ناب است عیبی وجود ندارد، اما نظام اسلامی تا جایی موفق است که منطبق بر انقلاب باشد و دولت اسلامی نیز تا زمانی موفق است که منطبق بر نظام اسلامی باشد و هرجا که این دو از این انطباق‌ها منحرف شوند، دچار ضعف می‌شوند.
وی ادامه داد: برخلاف اینکه رسانه‌های معاند تلاش دارند تا اعلام کنند مقام معظم رهبری، رهبر جمهوری اسلامی است، ایشان رهبر انقلاب اسلامی است که دارای بعد فرامرزی و جهانی است.
رحیمیان گفت: در جمهوری اسلامی مشکلات بسیاری در عرصه معیشت و اقتصاد داریم که به شدت ذهن مقام معظم رهبری را درگیر کرده است به طوری که ایشان حدود ۱۰ سال است که صدر برنامه‌های سالیانه کشور را به موضوعات اقتصادی اختصاص می‌دهند که نشان از دوراندیشی‌ها و آینده بینی‌های ایشان است، باید بدانیم کشور ما همزمان هم در اوج قدرت قرار دارد و هم در حضیض مشکلات و ناهنجاری‌ها است به این معنا که کشور در سطح منطقه یک ابرقدرت است و خواسته هایش در منطقه اجرایی می‌شود و در برابر رژیم صهیونیستی و خواسته‌های غربی‌ها ایستاده است، اما در عرصه اقتصادی نیز با مشکلات متعددی روبروست.
تولیت مسجد مقدس جمکران اضافه کرد: در هر عرصه‌ای که به سخن امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری عمل شد، موفق عمل کردیم، اما در هر عرصه‌ای که سخن، ولی فقیه برروی زمین ماند، با مشکل مواجه شدیم که دشمن درست برخلاف این را در جامعه القا می‌کند و مشکلات را ناشی از عمل به سخن رهبری می‌داند و دستاورد‌های را ناشی از عملکرد حصر شدگان می‌داند. در طول تاریخ اسلام نیز این موضوع را داشتیم زمانی که سپاه معاویه عماریاسر را در جنگ جمل به شهادت رساند اعلام کردند که تقصیر علی (ع) است که اصلا او را به جنگ آورد.
وی گفت: الحمدالله ملت ایران بیدار است. امام خمینی (ره) در یک سخنرانی تاکید فرمودند که این انقلاب سرآغاز انقلاب امام زمان (عج) و نشانه ظهور است و به دست مردم، این پرچم به دست صاحب اصلی اش خواهد رسید.
رحیمیان افزود: تبریک می‌گویم سرآغاز ۵۰ سالگی این انقلاب را که افق آن توسط مقام معظم رهبری ترسیم شده است. ان شاء الله در کمتر از ۲۵ سالش شاهد نابودی اسرائیل خواهیم بود که قطعا پیش از آن شاهد نابودی آمریکا نیز خواهیم بود، زیرا تمام حیثیت و هویت غربی‌ها و آمریکا متجلی به حضور اسرائیل در منطقه است که کمتر از ۲۵ سال آینده نابود خواهد شد.
تولیت مسجد مقدس جمکران ادامه داد: ژست‌های متکبرانه و مغرورانه صدام حسین در زمان جنگ تحمیلی را به خاطر بیاورید چه کسی باور می‌کرد این فرد متکبر و متحجر، از سوراخی همچون موش خارج شود، این نوید قرآن کریم است که سرانجام قدرت‌های باطل همچون سرانجام محمدرضای پهلوی، صدام حسین و ... خواهد شد.
وی در پایان گفت: آینده کشور در دهه پنجم از انقلاب اسلامی روشن و امید آفرین است منتهی شرط تحقق این آینده مقاومت و استقامت ملت است، زیرا این انقلاب دو عامل مهم برای موفقیت دارد یکی مردم و دیگری رهبر که امام خمینی (ره) فرمودند؛ اگر خادمی از میان شما رفت خادمانی هستند تا کشور را هدایت کنند و ایشان نفرمودند؛ خادمانی خواهد آمد بلکه فرمودند؛ هستند که اشاره به مقام معظم رهبری داشتند به همین دلیل فرمودند؛ با قلبی آرام از میان شما می‌روم.
 
براساس این گزارش، در این مراسم تندیس چهل سال انقلاب اسلامی توسط ستاد مرکزی جنبش مردمی پاسداشت چهل سال انقلاب کبیر اسلامی به حجت الاسلام و المسلمین محمدحسن رحیمیان تولیت مسجد مقدس جمکران اهدا شد.
 
نقدی: هرجایی که جمهوری اسلامی، انقلابی عمل کرده، موفق بوده است/ بهره گیری از تجربه‌های چهل‌ساله انقلاب اسلامی زمینه ساز موفقیت‌های آتی است/ رحیمیان: قدرت نرم آمریکا در حال افول و برعکس قدرت نرم ایران در حال صعود است
ارسال نظر
captcha