دستاوردهای چهل‌ساله انقلاب اسلامی در حوزه «استقلال ملی و اقتدار بین‌المللی» که توسط «جنبش مردمی پاسداشت چهل سال انقلاب کبیر اسلامی» جمع‌آوری و به محضر شریف مردم ایران گزارش شده است.
به گزارش فرهنگ سدید، انقلاب اسلامی ایران در حالی به چهلمین سالگرد پیروزی خود رسیده است که دستاورد‌ها و پیشرفت‌های آن در عرصه داخلی و بین‌المللی نمایان است. امروز انقلاب اسلامی ایران علیرغم هجمه همه‌جانبه استکبار جهانی و تحریم‌های ناجوانمردانه، در اعماق قلوب مردم آزادی‌خواه جهان جای گرفته و هرروز بر پیشرفت و عظمت آن افزوده می‌شود بنابراین پیشرفت  ایران اسلامی در طول این چهار دهه  بر کسی پوشیده نیست و بیان این دستاورد‌ها نیز در سطح جامعه موج امیدآفرینی و ایستادگی بیش‌ازپیش مردم در برابر این توطئه‌ها خواهد شد، ازاین‌رو «جنبش مردمی پاسداشت چهل سال انقلاب کبیر اسلامی» دستاورد‌های انقلاب اسلامی طی چهار دهه گذشته در عرصه‌های مختلف را احصا و جمع‌آوری کرده است که در قالب سلسله نشست‌های «شنبه‌های انقلاب» این دستاورد‌ها را ارائه می‌کند. در این گزارش دستاورد‌های انقلاب اسلامی در طول این چهل سال در حوزه «استقلال ملی و اقتدار بین‌المللی» ارائه می‌شود که به شرح زیر است:

۱- ایران امروز مستقل‌ترین کشور جهان است.

۲- در پنج قرن اخیر مساحت ایران از ۳/۵ میلیون کیلومترمربع از ۱/۷ کــاهش یــافت. انقلاب اسلامی باوجود  هـجوم ابـرقـدرت‌ها یـک وجب  هم نداد.

۳- رضاخان طی قرارداد‌های ننگین بخش‌هایی از خاک ایران رابه بیگانگان داد. جدا شدن آرارات، اروند، بخشی از ترکمنستان و افغانستان از دسته‌گل‌هایی است که رضاخان به آب داد.

۴- رضاخان بدون یک دقیقه مقاومت، سرزمین ایران رابه ارتش‌های متجاوز شوروی، انگلیس وآمریکاتسلیم کرد.

۵- بحرین استان چهاردهم ایران بابی عرضگی محمدرضا پهلوی، تحویل انگلیس شد.

۶- سران کشور‌ها بار‌ها غبطه خود از استقلال بی‌نظیر ایران را ابراز کرده گفته‌اند ای‌کاش ماهم می‌توانستیم مثل شما آزادانه حرفمان را بزنیم.

۷- دو قرن پیش از انقلاب اسلامی نه‌تن‌ها عزل و نصب وزیران و نخست‌وزیر حتی عزل و نصب شاه ایران با بیگانگان بود.

۸-  در سال ۵۶، حقوق مستشاران نظامی امریکا ۱۷ میلیارد تومان و حقوق کل نظامیان ایران ۱۴ میلیارد بود. آن‌ها بر همه مقدرات مردم حکومت می‌کردند.  

۹-  سفارت آمریکا در تهران با ۴۰۰۰ کارمندعملا اداره تمام امور ایران را در اختیار داشت.

۱۰- با وابستگی به اقتصاد جهانی، نمی‌توان به عدالت و رفاه رسید.

۱۱- نتیجه سلطه آمریکا اسرائیل بر اقتصاد ایران برابر آمار جهانی سال ۵۷ این بود که ۴۹ ٪ مردم ایران زیرخط فقر بودند.  

۱۲- انقلاب اسلامی ننگ کاپیتولاسیون را از چهره ملت ایران پاک کرد.
ارسال نظر
captcha