اولین جلسه از سلسله دیدار‌های تبریک گویی چهل سال انقلاب کبیر اسلامی با یاران با وفای امام خمینی(ره) با دیدار با سرکار خانم زهرا مصطفوی دختر امام خمینی (ره) و دبیرکل جمعیت دفاع از ملت فلسطین برگزار شد.
به گزارش فرهنگ سدید، یکی از برنامه های جنبش مردمی پاسداشت چهل سال انقلاب کبیر اسلامی، دیدار با یاران انقلاب و امام خمینی(ره) و تبریک چهل سال انقلاب اسلامی است.
اولین جلسه از سلسله دیدار‌های تبریک گویی چهل سال انقلاب کبیر اسلامی با یاران با وفای امام خمینی (ره) با حضور سردار محمدرضا نقدی، معاون فرهنگی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و اعضای جنبش مردمی پاسداشت چهل سال انقلاب اسلامی با سرکار خانم زهرا مصطفوی دختر امام خمینی (ره) دبیرکل جمعیت دفاع از ملت فلسطین برگزار شد.

انقلاب اسلامی بدون کوچکترین عقب نشینی از مواضع خود به ۴۰ سالگی رسید/ آمار و ارقام دستاورد‌های انقلاب اسلامی نجومی است/۷۰ درصد جامعه زنان کشور قبل از انقلاب اسلامی قادر به نوشتن نام خود نبودند

نقدی: انقلاب اسلامی بدون کوچکترین عقب نشینی از مواضع خود به ۴۰ سالگی رسید/ مصطفوی : وحدت پرتکرارترین کلمه در سخنرانی‌های امام خمینی (ره) بود
 
سردار نقدی، معاون فرهنگی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در ابتدای این نشست اظهارداشت: جمعیت حاضر اعضای ستاد جنبش مردمی پاسداشت چهل سال انقلاب کبیر اسلامی هستند که بنابر تدبیر مقام معظم رهبری که رسانه‌ها و عناصر فرهنگی، دستاورد‌ها و مسائل پیرامون چهل سالگی انقلاب را در طول سال بیان کنند و صرفا به دهه فجر اکتفا نکنند؛ از اردیبهشت ماه ۹۷ این جنبش کار خود را برای بیان دستاورد‌های چهل ساله انقلاب در حوزه‌های مختلف آغاز کرد.

وی اضافه کرد: این جنبش در روز‌های شنبه هر هفته نشستی را با عنوان «شنبه‌های انقلاب» با هدف بیان پیشرفت‌های انقلاب اسلامی در حوزه‌های مختلف برگزار می‌کند و گزارشی از دستاورد‌ها را با بیان متخصصان هر بخش توسط رسانه‌ها به مردم اطلاع رسانی می‌کند.

نقدی با بیان اینکه هم اکنون در هفته ۳۲ برگزاری این نشست‌ها هستیم، افزود: بناست در قالب ۴۰ هفته، دستاورد‌های انقلاب اسلامی در ۴۰ حوزه تبیین شود که تاکنون این گزارش‌ها در موضوعات مختلف مانند صنعت، فرهنگ، آزادی، کتاب و ... به مردم ارائه شده است.

معاون فرهنگی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اضافه کرد: جنبش مردمی پاسداشت چهل سال انقلاب کبیر اسلامی دارای کمیته‌های ۴۰ گانه است تا در موضوعات مختلف دستاورد‌های انقلاب را جمع آوری و تبیین کند.

وی با اشاره به اینکه معتقدیم انقلاب اسلامی یک حادثه نبود بلکه یک پدیده کم نظیر در طول تاریخ بشریت است، تصریح کرد: انقلاب اسلامی مسیر تاریخ بشریت را تغییر داد و تحولات عظیم در ایران و جهان و همچنین در مناسبات سیاسی، اقتصادی و فرهنگی دنیا به وجود آورد که تمامی این دستاورد‌ها را مدیون جهاد امام خمینی (ره) و مردان و زنانی است که در کنار ایشان ایستادند و دچار ضعف و سستی نشدند.

نقدی با بیان اینکه هدف از این سلسله نشست‌ها عرض تبریک خدمت یاران وفادار امام خمینی (ره) و انقلاب به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی است، گفت: در قالب این نشست‌ها خدمت یاران با وفای امام خمینی (ره) که در خط ایشان ماندند و تزلزل نکردند و با ولایت فقیه این مسیر را ادامه دادند، خواهم رسید تا عرض تبریک داشته باشیم که در گام اول خدمت یادگار بزرگ امام خمینی (ره) رسیدیم.

معاون فرهنگی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ادامه داد: انقلاب ایران در قرون معاصر بعد از بعثت انبیاء بی نظیر است که موفق شده دستاورد‌های متعددی در مسائل کلان و راهبردی و همچنین در مسائل جزئی و اجرایی داشته باشد و این راه امام خمینی (ره) همچنان با افتخار ادامه دارد.

وی گفت: انقلاب اسلامی ایران، اولین انقلابی است که بعد از ۴۰ سال برروی تمام موازین خود پایبند مانده است و بدون کوچکترین عقب نشینی به راه خود ادامه می‌دهد، زیرا تمامی انقلاب‌های گذشته دنیا پیش از رسیدن به ۴۰ سال یا با شکست مواجه شدند یا به انحراف رفتند، اما الحمدلله انقلاب اسلامی بعد از چهل سال یک سطر از راه امام خمینی (ره) را کنار نگذاشته است.

نقدی افزود: مقام معظم رهبری جمله به جمله بیانات امام خمینی (ه) را با جان و دل قبول دارند و الگوی راه خود قرار داده اند البته اگر جمله‌ای از منویات امام خمینی (ره) نیز تاکنون محقق نشده است به دلیل توطئه‌هایی است که دشمنان علیه انقلاب انجام می‌دهند.

معاون فرهنگی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی همزمان با دو ابرقدرت شرق و غرب مواجه شد، گفت: خوشبختانه انقلاب اسلامی از پس هر دو ابرقدرت برآمد و امروز که در چهلمین سال انقلاب اسلامی هستیم، در دنیا ابرقدرتی وجود ندارد، زیرا ابرقدرت به معنای کشوری است که اگر اراده کند می‌تواند تصمیم خود را در دنیا پیاده کند و الحمدالله امروز ابرقدرت شرقی فروپاشیده است و ابرقدرت غربی نیز در برابر اراده ملت ایران کم آورده است و سالهاست که نمی‌تواند اراده خود را بر ملت ایران چه در خود این کشور و چه در کشور‌های دیگر مانند سوریه، عراق، فلسطین و ... غلبه بدهد و در تمام این کشور‌ها جریان انقلاب اسلامی در حال پیش روی است و دشمن روز به روز به عقب رانده می‌شود.

وی ادامه داد: انقلاب اسلامی امروزه توانسته نقاط کلیدی را در جهان فتح کند و این وعده امام خمینی (ره) است که فرمودند: اسلام سنگر‌های کلیدی دنیا را فتح خواهد کرد و شاهد این پیروزی‌های گسترده هستیم که هر روز سرزمینی از چنگ استکبار به برکت تداوم راه امام خمینی (ره) خارج می‌شود.

نقدی تصریح کرد: راه امام خمینی (ره) در داخل نیز دستاورد‌های متعددی داشته است به طوری که در ابتدای مسیر جمع آوری این دستاورد‌ها توسط این جنبش مردمی، به عنوان مسئولین و افراد حاضر در متن انقلاب، شگفت آور و اعجاب آور بود و این موفقیت‌ها قابل قیاس با گذشته کشور نیست.

معاون فرهنگی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه آمار و ارقام دستاورد‌های انقلاب اسلامی نجومی است، گفت: تحولات کیفی صورت گرفته به برکت انقلاب اسلامی در کشور اساسی و بنیادی است به طوری که هرجایی که دشمنان بیشتر انقلاب اسلامی را متهم کرده اند، در آن حوزه بیشترین رشد و پیشرفت را داشته ایم به طور مثال در موضوع زنان که هجمه بسیاری توسط مستکبران وارد می‌شود، آمار‌ها غیرقابل باور و اعجاب انگیز است.

وی اضافه کرد: ۷۰ درصد جامعه زنان کشور قبل از انقلاب اسلامی قادر به نوشتن نام خود نبودند، اما امروز ۵۰ درصد کرسی‌های کارشناسی ارشد و دکتری دانشگاه‌ها را در اختیار دارند و یا در قبل از انقلاب اسلامی حوزه علمیه‌ای برای خواهران نداشتیم، اما امروز ده‌ها هزار بانوی کشور در حال تحصیل در حوزه‌های علمیه هستند تا الگویی برای تمام زنان جامعه بشری باشند.

نقدی با اشاره به دستاورد‌های انقلاب اسلامی در ۴۰ ساله گفت: در تمام دوران پهلوی تنها ۱۱ هزار کتاب در کشور چاپ شده بود، اما بعد از انقلاب تنها در سال ۹۶، ۱۰۷ هزار عنوان کتاب در کشور به چاپ رسید یعنی ده برابر چند دهه منحوس پهلوی تنها در یک سال انقلاب اسلامی کتاب چاپ شده است.تیراژ کتاب‌های چاپ شده در دوران پهلوی تنها یک میلیون کتاب بود به طوری که امروز ۱۳۶ میلیون کتاب در طول چهل ساله انقلاب اسلامی در کشور به چاپ رسیده است.

وی با اشاره به اینکه در طول این چهل ساله انقلاب، هرسال شش ماه متوسط عمر مردم ایران رشد پیدا کرد، گفت: با ارائه خدمات متعدد بهداشتی در قالب ۲۰ هزار خانه بهداشت کشور، متوسط عمر مردم ایران از ۵۴ سال به ۷۶ سال رسید و این دستاوردی بزرگ در عرصه بهداشت و سلامت کشور است.

نقدی با بیان اینکه اتفاقات و دستاورد‌های متعدد این چنینی در کشور رخ داده است، افزود: در حوزه صنعت رشد ۷ برابری را در تمام عرصه‌ها داشته ایم و در تمام رشته‌های صنعت جزء ۲۰ کشور برتر دنیا هستیم.

معاون فرهنگی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه دشمن برروی اقتصاد ایران بیشترین هجمه را وارد کرده است، افزود: دشمنان با اعمال تحریم‌های به زعم خود فلج کننده بنا داشتند تا ظرف شش ماه نانوایی ها، پمپ بنزین‌ها و ... کشور را تعطیل کنند و دولت را در پرداخت حقوق کارکنان زمین گیر کنند تا مردم به خیابان‌ها بریزند، شکست خوردند و رتبه اقتصادی ایران از ۲۶ به ۱۸ در رده جهانی رسید.

وی ادامه داد: کشور در رشته‌های مختلف فناوری‌های نو دارای رتبه ۷ و ۸ جهان است در حالی که اکثریت مردم کشور ما قبل از انقلاب، بی سواد بودند، اما این کشور امروز ماهواره به جهان ارسال می‌کند، تمام چرخه انرژی هسته‌ای را به صورت بومی مدیریت می‌کند و قادر به تولید زیردریایی و سلاح‌های بومی است.

نقدی با اشاره به اینکه تمام دستاورد‌های حاصل به برکت نفس قدسی امام خمینی (ره) است که خود را ساخت و ساخته شدن را به ملت ایران نیز آموزش داد، افزود: ملت ایران نیز همانطور که امام قضاوت کردند، ملت خوبی است که برتر از ملت مدینه و حجاز در صدر اسلام و درخشان‌تر از ملت کوفه در عهد امیرالمومنین (ع) است که پای ولایت ایستاده اند، پای آرمان‌های امام صبوری کرده اند و شهید تقدیم کرده اند و سخت‌ترین تهاجمات دشمن را دفع کرده اند.

معاون فرهنگی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ادامه داد: انقلاب اسلامی با اتکا و توکل به خداوند متعال و ملت ایران و رهبری شایسته امام خامنه‌ای که مخلصانه جا پای امام خمینی (ره) گذاشتند و بدون هیچ تزلزل مسیر را هدایت کرده اند، موفق شده این دستاورد‌های بزرگ را حاصل کند، به طوری که در زمان پیروزی انقلاب اسلامی، آمریکا در تمام شاخص‌ها در طراز بالای دنیا قرار داشت و زمانی که رئیس جمهورش وارد کشوری می‌شد، با ماشین‌های روباز در خیابان‌ها تردد می‌کرد و مردم برای وی کف می‌زدند و دانش آموزان که جمع کرده بودند، برای وی گل می‌ریختند، اما امروز رئیس جمهور همان دولت مستکبر که با فریب آن قدرت سیاسی و اجتماع را در دنیا برای خود ایجاد کرده بود، نه تنها در ماشین روباز بلکه در ماشین ضدگلوله نیز جرأت حضور در پایتخت کشور‌ها را ندارند، زیرا توسط مردم سنگ باران می‌شود که البته در صحن سازمان ملل نیز روسا جمهور کشور‌ها به رئیس جمهور آمریکا خندیدند و بی آبرویش کردند.

وی اضافه کرد: در عرصه اقتصادی کشوری که شاید بیش از هزار میلیارد دلار ذخایر ارزی مازاد پول داشت امروز ۲۱ هزار میلیارد دلار بدهی دارد و هرروزی که به شب می‌رسد، ۲/۵ میلیارد دلار بر این بدهی افزوده می‌شود و به نوعی ورشکستگی است.

نقدی گفت: در زمان‌های گذشته زمانی که آمریکا ناوگان خود را به سمت کشوری هدایت می‌کرد، دولت آن کشور سقوط می‌کرد، اما امروز زمانی که تفنگ داران آن‌ها توسط بسیجی‌ها و پاسداران ما دستگیر می‌شوند، هیچ غلطی نمی‌تواند کند و این امیدی است که ملت ایران در سراسر جهان ایجاد کرده است و در پی آن حرکات بیداری در جهان به وجود آمده است.

وی اضافه کرد: راهپیمایی میلیونی اربعین و راهیپمایی ۱۰ هزار نفری در نیجریه در پی این اقدامات انقلاب اسلامی و موج بیداری است که کشور ایجاد کرده است که امیدواریم با دعای مومنین در این چهل سالگی انقلاب اسلامی بتوانیم این آموزه‌ها را به نسل جوان منتتقل کنیم تا ادامه این راه با بهره گیری از ذخیره این چهل سالگی محقق شود.
 
وحدت پرتکرارترین کلمه در سخنرانی‌های امام خمینی (ره) بود / ۳ محور قدرت کشور که موجب پیروزی انقلاب اسلامی شد
 
نقدی: انقلاب اسلامی بدون کوچکترین عقب نشینی از مواضع خود به ۴۰ سالگی رسید/ مصطفوی : وحدت پرتکرارترین کلمه در سخنرانی‌های امام خمینی (ره) بود

در بخشی از این نشست زهرا مصطفوی دختر امام خمینی (ره)، دبیرکل جمعیت دفاع از ملت فلسطین اظهارداشت: افتخار می‌کنم که دیدار با افرادی پرقدرت دارم که برای حفظ کشور ایستادگی کردند و امروز نیز کشور را از آن چه در این ۴۰ سال انجام داده‌اند و یا دیگران انجام داده اند، باخبر می‌کنند.
وی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی سه محور قوی و قدرتمند داشت که موفق به پیروزی شد، تصریح کرد: اولین محور مردم محکم و قوی ما بودند که این موفقیت‌ها را در امور و کشور رقم زدند و دومین محور برخورداری از یک رهبر بود که وجود آن برای هر جامعه‌ای چه در بعد کوچک همچون خانواده و چه در ابعاد بزرگتر مانند یک کشور، ضروری است تا بتواند جمعیت کشور را متحد کند که اتحاد سومین محور است، زیرا در نبود وحدت، امور پیش نخواهد رفت.
مصطفوی ادامه داد: امام خمینی (ره) با جمع کردن مردم و حفظ شخصیت آنان توانست اهداف انقلاب را پیش ببرد، به طور مثال زمانی که امام خمینی (ره) در نجف حضور داشتند بعد از یک الی دو سال می‌توانستند اعلام کنند که قصد بازگشت دارند، اما ایشان بعد از ۱۳ سال این امر را انجام دادند زیرا در این مدت به تربیت افراد، آگاهی دادن به مردم و تلاش برای متحد کردن آنان تمرکز کرده بودند و زمانی که یقین داشتند مردم متحد شده اند، تصمیم گرفتند که به ایران بازگردند؛ هرچند با سنگ اندازی هایی روبه رو شد که منظور این بحث نیست.
دختر حضرت امام خمینی (ره) افزود: افراد بسیاری که در کار خود قوی، جدی و صادق بودن پیش از شروع نهضت امام خمینی (ره) اقداماتی داشتند، اما هیچ کدام به نتیجه نرسید، زیرا درصدد نبودند تا ملت را بایکدیگر متحد کنند
مصطفوی گفت: در یک خانه، شهرستان و جامعه نیز باید اتحاد باشد و افراد با یکدیگر متحد باشند، در این صورت دشمن قادر به لطمه زدن نخواهد بود و این وحدت کلمه است که امام خمینی (ره) بار‌ها به آن تاکید کردند به طوری که در بررسی های سخنرانی های  ایشان مشخص شد؛ کلمه «وحدت» پر تکرارترین واژه بوده است.
در پایان این نشست تندیس چهل سال انقلاب اسلامی توسط ستاد مرکزی جنبش مردمی پاسداشت چهل سال انقلاب اسلامی به زهرا مصطفوی دختر امام خمینی(ره) اهدا شد.
 
نقدی: انقلاب اسلامی بدون کوچکترین عقب نشینی از مواضع خود به ۴۰ سالگی رسید/ مصطفوی : وحدت پرتکرارترین کلمه در سخنرانی‌های امام خمینی (ره) بود
ارسال نظر
captcha