به گزارش فرهنگ سدید، بیست و سومین شنبه انقلاب با موضوع اقتدار دفاعی به همت جنبش مردمی پاسداشت چهل سال انقلاب اسلامی در باغ‌موزه دفاع مقدس با حضور سردار سرلشکر رحیم صفوی دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا، سردار فدوی معاون هماهنگ‌کننده سپاه، سردار رفیق‌دوست وزیر وقت سپاه، امیر دریادار سیاری معاون هماهنگ‌کننده ارتش، سردار فضلی فرمانده دانشگاه افسری و تربیت پاسداری امام حسین(ع)، سردار حق طلب رئیس سازمان حفظ و نشر آثار ارزش های دفاع مقدس و جمعی دیگر از فرماندهان ارتش و سپاه برگزار شد.

 

سرلشکر صفوی:

ارتش پهلوی حافظ منافع ملی نبود/ قدرت نفوذ ایران امروز تا دریای مدیترانه گسترش‌یافته است/ درس دفاعی ایران برای کشورهای منطقه خلیج‌فارس

رحیم‌صفوی: ارتش پهلوی، حافظ امنیت آمریکا و اسرائیل و ایران یک ایالت آمریکا بود/ سیاری: پیکان، اولین ناوشکن موشک انداز ایران به فرمان رهبر انقلاب و در سال ۸۲ ساخته شد/ فرحی: ایران از کاربر صفر در دروه پهلوی به تولیدکننده صنایع نظامی تبدیل شد/ فدوی: ایران امروز جزو قدرت‌های نظامی جهان است/ رفیق‌دوست: موشک تاو ایرانی، 5 نسل از تاو آمریکایی جلوتر است/ فضلی: امامین انقلاب به مقاومت هویت دادند

در ابتدای این نشست، سردار سرلشکر سید یحیی صفوی دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا و فرمانده سابق سپاه با اشاره به اینکه رژیم منحوس پهلوی پس از کودتای آمریکایی و انگلیسی 28 مرداد کاملاً وابسته به آمریکا شد، اظهار داشت: بعد از کودتا این رژیم در ابعاد مختلف سیاست خارجی و داخلی، و مسائل دفاعی و امنیتی و حتی امور اقتصادی و فرهنگی وابسته به آمریکا شد.

وی ادامه داد: ارتش پهلوی در سطوح مختلف راهبردی، عملیاتی و تاکتیکی تابع سیاست‌های آمریکا بود لذا در ایران ارتش ملی وجود نداشت و ارتش کشور کاملاً در راستای سیاست‌ها و راهبردهای آمریکا در منطقه عمل می‌کرد.

 صفوی با اشاره به اینکه آمریکا برای کنترل و محدودسازی شوروی از ایران استفاده می‌کرد، افزود: آمریکا با استفاده از ارتش ایران، پیمان آتلانتیک شمالی، سنتو و سیتو یک کمربند نظامی را پیرامون شوروی ایجاد کرده بود و در این راستا ارتش ایران مأموریت داشت تا مانع دست‌یابی شوروی به آب‌های خلیج‌فارس شود و با انجام عملیات تأخیری زمان لازم برای استقرار ارتش آمریکا در منطقه زاگرس را فراهم آورد.

دستیار و مشاور عالی فرمانده کل قوا اضافه کرد: ارتش ایران در دروان پهلوی سیاست و راهبرد نداشت و تنها سیاست‌های دیکته شده آمریکا را اجرایی می‌کرد، به‌طوری‌که ارتش سه‌گانه ایران‌ شامل زمینی، هوایی و دریایی توسط آیین‌نامه‌ها و آموزش‌های آمریکایی‌ها اداره می‌شد و حتی تدوین دکترین دفاعی و امنیتی ایران و استقرار پایگاه‌های نظامی و گسترش آن‌ها نیز توسط آمریکایی‌ها انجام می‌شد.

وی گفت: در اواخر دوران پهلوی آمریکایی‌ها مأموریت ژاندارمی خلیج‌فارس را به شاه داده بودند وحتی جانمایی پایگاه‌هایش را نیز مشخص کرده بودند به طوری که تاکتیک‌ها، آموزش‌ها و حتی کتب آموزشی نظامی ایران نیز توسط آنان تدوین می‌شد.

صفوی ادامه داد: بنده در سال 54 از دانشگاه فارغ‌التحصیل شدم و تا سال 56 به‌عنوان افسر وظیفه در نیروی هوابرد شیراز حضور داشتم که به واحد ما مأموریت حفاظت 48 ساعته از تنگه نصرت‌آباد در یک مانور نظامی‌داده شد که در این مأموریت، فرمانده واحد ما تیمسار دستجردی بود اما یک سرهنگ آمریکایی به این تیمسار ارتش دستور می‌داد.

فرمانده سابق سپاه پاسداران با اشاره به اینکه گسترش پایگاه‌های هوایی، دریایی، شنود و استراق سمع ایران نیز مطابق نظر آمریکایی‌ها صورت می‌گرفت، افزود: آمریکایی‌ها پایگاه‌های شنود بهشهر و سلمان شهر را برای استراق سمع شوروی در ایران برپا کرده بودند.

وی بابیان اینکه یک گروه نظامی از آمریکا در مقر فرماندهی ارتش ایران حضور داشت، گفت: ایران بزرگ‌ترین خریدار تجهیزات از آمریکا بود که حتی خرید این تجهیزات نیز با نظر این گروه نظامی و به پیشنهاد آنان صورت می‌گرفت و ایرانیان حق استفاده و به‌کارگیری آنان را هم نداشتند.

صفوی گفت: نیروهای نظامی ایران اجازه حضور در فرایند تعمیر و نگهداری هلی کوپترها و جنگنده‌های موجود را نداشتند.

دستیار و مشاور عالی فرمانده کل قوا ادامه داد: رژیم پهلوی از لحاظ سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و ... یک رژیم وابسته و بی‌اختیار بود به حدی که سفیر آمریکا به شاه برای تغییر رئیس دانشگاه تهران که دانش‌آموخته فرانسه بود، دستور داد تا فردی دانش‌آموخته آمریکا را منصوب کند.

وی با اشاره به اینکه آمریکا پس از پیروزی انقلاب اسلامی شکست های متعددی در این منطقه خورده است، تصریح کرد: ایران در دروان پهلوی حافظ امنیت آمریکا و حتی رژیم صهیونیستی در این منطقه بود، به‌طوری‌که در جنگ رمضان 1973 به نام یوم کیپور که فروش نفت به اسرائیل تحریم شد، شاه به آنان نفت فروخت.

صفوی اضافه کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی، ایران که یک ایالت آمریکا در این منطقه و همچنین حلقه واسطه ای برای آمریکا محسوب می‌شد، از چنگال آنان خارج شد و انقلاب اسلامی، به رهبری امام خمینی(ره) ایران را از یک کشور وابسته به کشوری مستقل مبدل کرد.

فرمانده سابق سپاه پاسداران با اشاره به اینکه ایران در ابعاد دفاعی از یک کشور صرفا مامور امنیت خلیج‌فارس به یک قدرت منطقه ای تبدیل شد، گفت: قدرت نفوذ ایران امروز از دریای خزر تا خلیج‌فارس به دریای مدیترانه نیز گسترش‌یافته است و ما دیگر تابع سیاست‌های بیگانگان نیستیم و عمق دفاعی کشور به منطاق پیرامونی نیز رفته است.

وی گفت: امام خمینی(ره) قدرت تهدید آمریکا را بیش از ظرفیت ارتش می دانستند لذا سپاه پاسداران را تاسیس کردند تا در کشور دو نیروی نظامی داشته باشیم که این دو نهاد در جنگ تحمیلی تواسنتند در برابر ائتلاف آمریکا، رژیم صهیونیستی و 15 کشور اروپایی و آفریقایی که حامی صدام بودند، دفاع کنند و مکتب مقاومت را ایجاد کنند تا مکتب مقاومت به دیگر کشورها نیز سرایت کند.

صفوی اضافه کرد: ایران امروز یک وزنه ژئوپلتیک برتر منطقه در ابعاد دفاعی، سیاسی، نظامی و ... محسوب می شود و نسبت به دیگر کشورهای همسایه ازلحاظ دفاعی قدرتمند تر است که این قدرت در جهت صلح، امنیت و ثبات منطقه تاثیرگذار است.

دستیار و مشاور عالی فرمانده کل قوا گفت: جمهوری اسلامی بعد از 8 سال دفاع مقدس توانست ائتلاف آمریکا و صهیونیست و برخی کشورهای عربی در راه اندازی گروه های تکفیری را شکست دهد و به درخواست سوریه و عراق، امنیت را در این کشورها فراهم آورد و با شرکای راهبردی خود، منطقه را به سمت آرامش سوق دهد.

وی افزود: هیچ امنیتی در منطقه بدون حضور جمهوری اسلامی پایدار نیست و آمریکایی‌ها در نهایت مجبور به ترک این منطقه خواهد بود.

صفوی خاطرنشان کرد: ایران به این منطقه آموخته است که بدون مشارکت نیروهای خارجی و با همراهی ملت ها، امنیت و اقتدار در منطقه ایجاد خواهد شد.

 

 امیر دریادار سیاری:

حفاظت از 10 هزار کشتی تجاری کشور در دوران دفاع مقدس/ ساخت ناوهای موشک زن ایران در دریای خزر ناشی از کدام فرمان مقام معظم رهبری بود؟/ پیکان، اولین ناوشکن موشک انداز ایران در سال 82 ساخته شد/ پاسخ دندان شکن نیروی دریایی ایران به صهونیست ها در دریای مدیترانه/ ماجرای همکلامی ایرانی ها با نیروی دریایی آمریکایی

رحیم‌صفوی: ارتش پهلوی، حافظ امنیت آمریکا و اسرائیل و ایران یک ایالت آمریکا بود/ سیاری: پیکان، اولین ناوشکن موشک انداز ایران به فرمان رهبر انقلاب و در سال ۸۲ ساخته شد/ فرحی: ایران از کاربر صفر در دروه پهلوی به تولیدکننده صنایع نظامی تبدیل شد/ فدوی: ایران امروز جزو قدرت‌های نظامی جهان است/ رفیق‌دوست: موشک تاو ایرانی، 5 نسل از تاو آمریکایی جلوتر است/ فضلی: امامین انقلاب به مقاومت هویت دادند

امیر دریادار حبیب الله سیاری معاون هماهنگ کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران نیز در ادامه این نشست با اشاره به دستاوردهای دفاعی چهل ساله انقلاب اسلامی در حوزه دریا اظهارداشت: نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران تجهیزات محور است به این معنا که تجهیزات در این نیرو کاملا تاثیرگذار است.

وی با بیان اینکه پس از پیروزی انقلاب اسلامی، مستشاران خارجی از نیروی دریایی کشور اخراج شدند، افزود: تصور خارجی ها این بود که تجهیزات موجود در این عرصه دیگر کارایی نخواهد داشت لذا بعثی ها نیز در ابتدای جنگ به سمت دریا حرکت کردند زیرا این حوزه را بدون صاحب تلقی می کردند.

سیاری ادامه داد: مدرن ترین تجهیزات دریایی در ارتش ایران وجود داشت که با راهبری خارجی ها فعالیت می کردند اما با فرمان امام خمینی(ره) فرزندان انقلاب در کمترین زمان، این تجهیزات را پای کار آوردند به طوری که در 7 آذر 59 یعنی حدود 67 روز از زمان آغاز جنگ تحمیلی، عملیات مروارید در دریا اجرا شد که منجر به محاصره عراق در منطقه فاو و بصره و همچنین جلوگیری از صادرات نفت عراق شد.

معاون هماهنگ کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران اضافه کرد: در طول دوران دفاع مقدس، دفاع همه جانبه‌ای از جزیره خارک به عنوان مهمترین شهر صادرات نفت ایران به همراه اسکورت 10 هزار کشتی تجاری صورت گرفت تا اقتصاد کشور در این دوران جریان داشته باشد.

وی گفت: مقام معظم رهبری در این زمینه فرمودند خوب است مردم بدانند، در دوران دفاع مقدس که همه چیز به نفت وابسته بود، با حرکت عظیم صورت گرفته در دریا این صادرات حفظ شد و یا در بیان دیگری فرمودند به مردم بگویید در دوران دفاع مقدس عزم خارجی ها بر این بود که مانع صادرات نفت شوند اما با عملیات دریایی صورت گرفته، این مهم صورت نگرفت.

سیاری افزود: اسکورت 10 هزار کشتی در این دوران صورت گرفت که تنها 250 فروند مورد اصابت موشک قرار گرفت و از این میان نیز تنها 20 فروند آسیب جدی دید تا اقتصاد کشور سالم ماند.

معاون هماهنگ کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اینکه به مرور زمان انبار قطعات نیروی دریایی به پایان رسید و نیازمند تعمیرات قطعات شدیم، گفت: با فرمان امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری جهاد خودکفایی در کشور آغاز شده بود و در این راستا به تعمیر و ساخت قطعات پرداختیم اما این تجهیزات پاسخگوی نیازها نبود لذا با تلاش بیشتر پیشرفت هایی حاصل شد.

وی ادامه داد: در سال 76 فرمانده کل قوا طی بازدید از نمایشگاه دستاوردهای نیروی دریایی فرمودند ناوشکن با قدرت حمل موشک بسازید، خوبش را هم بسازید و با این فرمان کار در این زمینه آغاز شد.

سیاری اضافه کرد: بعد از آغاز این فرایند، بنده به ناوگان شمال کشور منتقل شدم که در آن دوران یکی از کشورهای شمالی ما را به یک رزمایش دریایی دعوت کرد، در حالی که ما تجهیزاتی در دریای خزر برای شرکت در این رزمایش نداشتیم، موضوع این دعوتنامه به فرمانده کل قوا اطلاع داده شد و معظم له فرمودند آنان اطلاع دارند که شما تجهیزات لازم را در خزر ندارید لذا بنا دارند شما را تحقیر کنند، از جنوب تجهیزات به این منطقه اعزام کنید تا تحقیر نشوید، این امر صورت گرفت اما تجهیزات در خروجی ولگا که در اختیار آن کشور بود، اجازه ورود پیدا نکرد، مجددا به فرمانده کل قوا اطلاع داده شد، ایشان فرمودند، آنان بنا به تحقیر دارند، تجهیزات ممکن را با تریلی از جنوب به شمال ببرید و در رزمایش شرکت کنید، کارشناسان با بررسی های لازم اعلام کردند، امکان حمل با تریلی نیست، ایشان فرمودند تجهیزات را قطعه قطعه و در نهایت منتقل کنید که مجددا اعلام شد با زمان باقی مانده مقدور نیست معظلم له در نهایت فرمودند؛ غیرت دارید، همت دارید پس بسازید تا تحقیر نشوید.

معاون هماهنگ کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: در سال 77 جوانان این مرز و بوم بعد از فرمان معظم له پای کار آمدند و در نهایت در سال 82 اولین ناوشکن موشک انداز در دانشگاه نوشهر با نام پیکان ساخته و با حضور فرمانده کل قوا به نیروی دریایی در خزر ملحق شد تا جایگزین ناو پیکان شرکت کننده در عملیات مروارید شود.

وی با اشاره به اینکه این موفقیت در این مدت زمان محدود با تعهد و غیرت جوانان کشور و پس از فرمان فرمانده کل قوا محقق شد، افزود: دومین ناو با نام جوشن در سال 85 ساخته شد، سومین ناو نیز با نام درفش در سال 88 به دست فرمانده کل قوا رونمایی شد، چهارمین ناو نیز با نام دماوند در سال 92 و پنجمین ناو نیز با نام سپهر سال گذشته رونمایی شد و ششمین ناو نیز در حال ساخت است.

سیاری اضافه کرد: ارتش ایران که در دریای خزر از لحاظ تجهیزات زیر صفر بود، با یک فرمان غیرت دارید، همت دارید پس بسازید تا تحقیر نشوید به این جایگاه رسید.

معاون هماهنگ کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اینکه وی در سال 86 فرمانده نیروی دریایی ارتش شد، گفت: در این سال گزارشی خدمت فرمانده کل قوا ارائه دادم که تمام ناوهای موجود متعلق به قبل از انقلاب است و نیازمند تعمیرات اساسی و نوسازی است و گفتم باید به فرموده حضرتعالی عمر انقلابی به تجهیزات داده شود که برنامه طرح ولایت با 3 محور کاری شامل استقرار نیروها در سواحل مکران (که رهبر انقلاب حضور در دریای عمان را یک گنج عنوان کرده بودند)، عمردهی به تجهیزات و نوسازی ارائه شد که با موافقت معظم له عملیاتی شد.

وی اضافه کرد: زمانی که به فرمانده کل قوا اعلام شد، بنا داریم ناو خارک را که تبدیل به یک هتل شده بود، نوسازی کنیم، ایشان فرمودند، امکان پذیر است؟ و الحمدالله با تلاش جوانان این انقلاب، بعد از یک سال آماده عملیات شد.

سیاری با اشاره به الحاق ناوشکن جماران در 30 بهمن ماه سال 88 در بندرعباس افزود: این ناو شکن بعد از 12 سال از فرمان فرمانده کل قوا به نیروی دریایی برای ساخت ناوشکن ملحق شد به این دلیل که در فرایند ساخت، نیازمند تجهیزاتی از خارج بودیم که در نهایت نیز این تجهیزات با همت جوانان در داخل تولید شد.

معاون هماهنگ کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران اضافه کرد: ناوشکن جماران به این نام نامیده شد تا یادآوری از امام خمینی(ره) باشد که اولین جمله در خصوص خودکفایی را ایشان فرمودند.

وی با اشاره به اینکه تا سال 86 زیردریایی در کشور نداشتیم، گفت: از آن زمان تولید زیردریایی در کشور آغاز شد و امروز توان ساخت زیردریایی سبک و نیمه سنگین را دارا هستیم و به سمت تولید زیردریایی سنگین در حرکت هستیم.

سیاری گفت: طی دیدار با یکی از فرماندهان کشورهای حاشیه اقیانوس هند، آن فرمانده از من سوال کرد آیا ناوشکنی که ساخته اید امکان حرکت دارد یعنی سامانه رانش دارد که پاسخ دادم بله و خطاب به او گفتم شما ناوشکنی در خلیج عدن دارید، 30 روز بعد رصد کنید ناوشکن جماران را در آن منطقه مشاهده خواهید کرد که چندین ماه بعد طی دیدار مجدد این موفقیت را تایید کرد.

معاون هماهنگ کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: امروز ایران قدرت تولید ناوشکن، ناو موشک انداز، زیردریایی کلاس غدیر و فاتح را داراست که ادعا داریم اگر حمایت های لازم صورت گیرد کاملا پاسخگوی نیاز کشور در حوزه دریا هستیم.

وی با بیان اینکه پیش از انقلاب تمام آموزش های تخصصی لازم مرتبط با دریا در کشورهای ترکیه، هندوستان، پاکستان، ایتالیا و آلمان به نیروها ارائه می شد، افزود: در سال 61، دانشگاه نیروی دریایی نوشهر به فرمان امام خمینی(ره) تاسیس شد که در حال آموزش تخصصی به دانشجویان است.

سیاری با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری فرمودند که نیروی دریایی باید در آبهای آزاد و بین المللی در سواحل مکران، شمال اقیانوس هند و ... دریانوردی کند، تصریح کرد: نیروی دریایی برای تامین منافع کشور در دریاها مستقر شده است و اسکورت و حفاظت از 4500 فروند کشتی باری و نفت کش در خلیج عدن را تا به امروز انجام داده است.

معاون هماهنگ کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه ایران به در مباحث امینتی دریا به 30 کشور کمک رسانی کرده است،گفت: برای اولین بار با فرمان مقام معظم رهبری در مدیترانه حاضر شدیم و در بندر لاذقیه سوریه پهلو گرفتیم که به رژیم صهیونیستی بسیار نزدیک است که در این مسیر طبق رسم کشورها که ایران نیز انجام می دهد، از سوی آنان از ما سوال شد، چه کسی هستید؟ نیروهای ایران پاسخ ندادند تا در آخرین مرحله بچه های ایران پاسخ دادند، شما کی هستید؟ آنان پاسخ دادند ما نیروی دریایی فلان کشور هستیم و نیروهای ما جواب دادند ما چنین کشوری برروی نقشه نداریم و به رسمیت نمی شناسیم و به راه خود ادامه دادند و پهلو گرفتند و در تمام مدت حضور ناوشکن ما در منطقه، رژیم صهیونیستی در اعلام آماده باش کامل بود.

وی ادامه داد: اخیرا شبکه افق مستندی در این خصوص به نمایش گذاشت که در بردارنده اظهارات کارشناسان دیگر کشورها در خصوص این موفقیت ایران بود.

سیاری افزود: بعد از این موفقیت ناوشکن ایران به سمت مالزی و چین حرکت کرد و در بندر ژان ژیانگ چین پهلو گرفت که در این مسیر آمریکایی ها ناو ما را رصد و سوال کردند، در این منطقه چه کار دارید؟ نیروهای ما پرسیدند شما در این منطقه چه کار دارید، زیرا این منطقه به ما نزدیک تر است و آنها پاسخ دادند فقط بنا داشتیم اعلام کنیم، آب این منطقه خطرناک است و مراقب باشید.

معاون هماهنگ کننده ارتش جمهوری اسلامی افزود: این موضوع بیان کننده قدرت نیروی دریایی ایران در 10 هزار کیلومتر خارج از مرزهای ایران است؛ روزی اعلام کردیم که نیروی دریایی ایران بنا دارد در اقیانوس اطلس حاضر شود که ستاد ارتش آمریکا اعلام کرد، ایران قادر به این کار نخواهد بود و یک کارشناس در شبکه CNN حاضر شد و با ترسیم خط برروی نقشه اعلام کرد، رفت و برگشت این امر بیش از 40 هزار کیلومتر مسافت خواهد داشت و ایران قادر به انجام آن نخواهد بود.

وی اضافه کرد: برای تحقق این ماموریت برای اولین بار آفریقا را دور زدیم و در اقیانوس اطلس حاضر شدیم و اطلاع رسانی کردیم و طبق برنامه های آتی در دیگر آبهای آزاد بین المللی مطابق با قوانین حاضر خواهیم شد.

سیاری با اشاره به اینکه فعالیت در عرصه دریا پس از پیروزی انقلاب اسلامی آغاز شد و ظرف این 40 سال به موفقیت های موجود رسیده ایم، گفت: در ابتدای انقلاب از لحاظ تجهیزات زیر صفر بودیم اما امروز در اوج قدرت هستیم و ادعا داریم در زمینه تامین تجهیزات مورد نیاز دریا حضور جدی داریم.

معاون هماهنگ کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: در زمینه تعمیر زیردریایی های سنگین نیز هیچ کمکی به کشور نمی شد که در تاریخ اول مرداد 91، رهبری در بندرعباس فرمودند که این مشکل را حل کنید و گفتیم که کمک نکردند و ایشان فرمودند خودتان درست کنید و امروز خودمان تعمیرات را انجام می دهیم و ان شاء الله به زودی ساخت آن را نیز محقق می کنیم.

 

 سردار فرحی:

 ایران از کاربر صفر در دروه پهلوی به تولیدکننده صنایع نظامی تبدیل شد/ ارتش پهلوی تنها یک کاربر عادی تجهیزات نظامی بود/ قبل از انقلاب پیشرانه سلاح ژ3 در آلمان تولید و تنظیم می‌شد/ تولید تجهیزات پیشرفته زمینی، دریایی، هوایی، الکترونیک و موشکی در دهه چهارم انقلاب اسلامی/ تولید تجهیزاتی نظامی ایرانی که در دنیا نمونه نداشت

رحیم‌صفوی: ارتش پهلوی، حافظ امنیت آمریکا و اسرائیل و ایران یک ایالت آمریکا بود/ سیاری: پیکان، اولین ناوشکن موشک انداز ایران به فرمان رهبر انقلاب و در سال ۸۲ ساخته شد/ فرحی: ایران از کاربر صفر در دروه پهلوی به تولیدکننده صنایع نظامی تبدیل شد/ فدوی: ایران امروز جزو قدرت‌های نظامی جهان است/ رفیق‌دوست: موشک تاو ایرانی، 5 نسل از تاو آمریکایی جلوتر است/ فضلی: امامین انقلاب به مقاومت هویت دادند

در بخش دیگر این نشست سردار سید مهدی فرحی مدیرعامل ساصد وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و مدیرعامل سابق هوافضا طی سخنانی اظهار کرد: فرهنگ عاشورایی و حسینی باید زنده بماند و این موضوع در دولت کریمه محقق می‌شود. دولت کریمه دارای سرفصل‌های متعددی است که در 40 سال قبل امام خمینی (ره) این زمینه تشکیل این دولت را فراهم کرد.

وی ادامه داد: یکی از مؤلفه‌های بسترسازی برای دولت کریمه افزایش قدرت دفاعی است. امروز انقلاب اسلامی مسیری را طی کرده است که به این بلوغ رسیده است.

مدیرعامل سابق هوافضا با اشاره به شرایط تجهیزاتی انقلاب اسلامی در دوران جنگ تحمیلی گفت: در زمان جنگ آرپی‌جی برای نیروها و گردان‌ها سهمیه‌بندی بود و به نیروهای دسته تنها یک خشاب فشنگ تعلق می‌گرفت. این‌همه دارایی‌های ما در زمان جنگ بود.

فرحی با اشاره به شرایط نظامی قبل از انقلاب گفت: دوران پهلوی نیروهای نظامی ایرانی تنها یک کاربر بودند و باوجود 40 هزار مستشار نظامی در کشور یک کاربر صفر و عادی محسوب می‌شدند اما امروز در حوزه صنعت دفاعی از صفر تراشکاری تا تولید CNC به یک شجره طیبه رسیده‌ایم.

وی ادامه داد: سلاح ژ3 در داخل کشور مونتاژ می‌شد در حال که پیشرانه آن در کشور آلمان تولید می‌شد و اگر نیاز به تعمیر پیشرانه بود باید برای تعمیر به آلمان فرستاده می‌شد و به ایرانی‌ها اجازه دخالت در ساخت این سلاح داده نمی‌شد؛ حال وضعیت توپ و تانک و جنگنده‌ها بماند.

مدیرعامل ساصد وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح اقدامات جمهوری اسلامی ایران در تولید صنایع دفاعی را تشریح کرد و گفت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی در اولین گام تولید قطعات آغاز شد و در این حوزه به‌سرعت پیشرفت کردیم، در مرحله بعد کپی کاری آغاز شد و سپس در مرحله سوم وارد مهندسی معکوس شدیم که یک مرحله از کپی کاری بالاتر است و اتفاقات بزرگی را در این عرصه رقم زدیم.

وی ادامه داد: گام بعدی کشور در تولید صنایع نظامی، انتقال تکنولوژی به کشور بود که دستاوردها و علم کشورهای دیگر را به کشور وارد کردیم. مرحله چهارم بعد به تولید مشترک رسیدیم. گام بلند و قابل‌تقدیر بعد، طراحی و تولید مستقیم بود که موجب شد ما از کاربر صفر به تولیدکننده صنایع نظامی تبدیل شویم.

وی افزود: گام اساسی که در صنعت دفاعی برداشته شد تولید تجهیزاتی بود که در دنیا نمونه نداشته باشد و آن نوآوری بود. ابتدا نوآوری بسته انجام شد و امروز به نوآوری باز تشکیل‌شده است.

فرحی در خصوص اجرای ایده نوآوری باز گفت: شبکه نوآوری باز متشکل از همکاران تشکیل‌شده است که همه عرصه‌های نظامی را به کمک دانشگاه، نیروی متخصص، کارگاه‌ها و کارخانه‌ها در برگرفته است به‌نحوی‌که رشد صنایع دفاعی در دوران نوآوری‌باز ده‌ها برابر شده است و جهشی را در این زمینه رقم زد است.

وی تصریح کرد: آنچه می‌توان به‌جرئت گفت، نوآوری باز در کشور نهادینه‌شده است و در عرصه ملی جاافتاده است.

مدیرعامل ساصد وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در تشریح سیستم اجرایی نوآوری باز گفت: در نظام جمهوری اسلامی ایران نوآوری باز ایجادشده است و در حال حاضر دارای راهبرد و آیین‌نامه است که از پنج گام و سرفصل اساسی تشکیل می‌شود.

وی افزود: سرفصل اول راهبرد و استراتژی است و برای آن مراکز مطالعات راهبردی به وجود آمده است. فصل بعد دفاتر طراحی و تبیین نقشه راه است. بخش سوم توسعه طراحی است که این بخش می‌تواند در کوتاه‌ترین زمان حداکثر بازدهی را ایجاد کند. گام چهارم دفاتر مهندسی ساخت و پنجم گروه دستیابی است.

فرحی با تأکید بر اینکه پنج فصل گفته‌شده اصلی‌ترین بخش‌ها را تشکیل می‌دهند؛ گفت: علاوه بر این بخش‌ها قسمت‌های دیگری نیز وجود دارد که مکمل هرکدام از سرفصل ها است و توانسته در همایش و جشنواره های مختلف جایزه های بزرگی را نیز کسب کند.

مدیرعامل سابق هوافضا گفت: این دستیابی ها به خاطر استفاده از نسل های جوان و نیروهای زبده ای است که نه جنگ و نه امام (ره) را دیده اند. این امر در مدیریت جهادی، ساختار صنعت دفاعی محقق شده است.

این کارشناس امور دفاعی و نظامی با اشاره به تولید تجهیزات بوی در کشور و پیشرفت های بزرگ در عرصه صنایع دفاعی گفت: تولید تجهیزات در پنج گروه محصولات دفاعی زمینی، دریایی، هوایی، موشکی و صنایع الکترونیکی جمع بندی می‌شود.

وی تصریح کرد: امروز می‌توانیم از مین و نفربر و تانک و.. در حوزه زمینی تا جنگنده، پهباد، بالگرد را در کشور تولید و تجهیزات هوایی را مجدداً اورهال کنیم. در عرصه دریایی ناو موشک‌انداز، قایق تندرو، شناور پرنده و زیردریایی و... تولید کنیم و در بخش الکترونیک از صفر به تولید انواع رادار، بی‌سیم  و تجهیزات جنگال برسیم.

فرحی افزود: نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران امروز در زمینه موشکی انواع ضدزره (دهلاویه و تاو و...)، موشک کزوز (کوتاه برد، بلند برد، موشک راهبردی و...)، موشک بالستیک و موشک رادارگریز را در اختیار دارد و تولید می کند.

وی در ادامه بیان دستاوردهای انقلاب اسلامی در حوزه های دفاعی گفت: در دهه 80 وارد عرصه فضایی شدیم و اولین ماهواره را در مدار قرار دادیم. از این رو برا توسعه برنامه فضایی و گسترش ماهواره ها، برنامه 10 ساله تدوین شده است تا ما در آینده به قدرت فضایی منطقه تبدیل شویم. در عرصه پدافندی نیز سلاح های دوش پرتاب تا موشک های پدافندی قوی تولید می کنیم.

 

 سردار فدوی:

ایران امروز جزو قدرت های منطقه و حتی جهان است/ شکست مفتضحانه آمریکایی ها و صهیونیست ها در جنگ 33 روزه / وزیر دفاع دولت اوباما گفته بود آمریکا و متحدانش به دنبال توانی بازدارنده، دربرابر ایران هستند

رحیم‌صفوی: ارتش پهلوی، حافظ امنیت آمریکا و اسرائیل و ایران یک ایالت آمریکا بود/ سیاری: پیکان، اولین ناوشکن موشک انداز ایران به فرمان رهبر انقلاب و در سال ۸۲ ساخته شد/ فرحی: ایران از کاربر صفر در دروه پهلوی به تولیدکننده صنایع نظامی تبدیل شد/ فدوی: ایران امروز جزو قدرت‌های نظامی جهان است/ رفیق‌دوست: موشک تاو ایرانی، 5 نسل از تاو آمریکایی جلوتر است/ فضلی: امامین انقلاب به مقاومت هویت دادند

سردارعلی فدوی معاون هماهنگ کننده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی هم در ادامه این نشست طی سخنانی اظهار داشت: طبق گفته یکی از علما، دشمنی هایی که علیه انقلاب اسلامی در طول این چهل سال صورت گرفته است، بیش از دشمنی ها با پیامبر(ص) و ائمه اطهار(ع) بوده است.

وی افزود: دشمنی ها در همان اوایل انقلاب یعنی از فردای 22 بهمن آغاز شد که نمونه آن قائله ضد انقلاب ها در24 بهمن در کردستان بود.

فدوی با اشاره به دشمنی های آمریکایی ها علیه انقلاب اسلامی ادامه داد: آمریکایی ها اصلا با ما دعوای دنیایی ندارند بلکه ماهیت دشمنی آنها با انقلاب اسلامی، دارای ماهیت حق و باطل است و این را قرآن می فرماید که هیچگاه حق و باطل در کنار هم قرار نمی‌گیرند.

وی با اشاره به وعده خداوند در قرآن کریم گفت: این وعده خداست که هیچگاه حق، ضعیف تر از باطل نمی شود و خداوند قطعا پشتیبان جبهه حق هست و آن ها را تنها نمی گذارد.

فدوی اضافه کرد: یکی از علما در تفسیرهای وعده های خداوند می فرماید در وعده های خداوند شروطی است که باید به آن شرط ها عمل شود تا انسان به پیروزی برسد.

معاون هماهنگ کننده سپاه خاطرنشان کرد: در هشت سال جنگ دفاع مقدس، عراق در نوک پیکان باطل قرار داشت و تمام دنیا حامی آن بود و در مقابل پشتیبان ملت ایران یک قدرت الهی بود که توانست در این جنگ نابرابر پیروز شود.

وی تاکید کرد: این دشمنی ها ادامه داشته و دارد که می توان به پنج کودتایی که آمریکایی ها برای براندازی نظام جمهوری اسلامی صورت داده بودند، اشاره کرد.

فدوی اضافه کرد:آمریکایی ها وقتی نتوانستند به صورت مستقیم انقلاب اسلامی را شکست دهند، به طور غیر مستقیم یک فرد دیوانه مثل صدام را تجهیز کردند و به سراغ ایران فرستادند، البته از آن طریق هم نتوانستند، پیروز شوند.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی توانسته نظامی جدای از سیستم غرب را حاکم کند، گفت: این سیستم انقلاب اسلامی، برپایه عقیده و ایدئولوژیک به رهبری امام خمینی(ره ) شکل گرفته بود.

معاون هماهنگ کننده سپاه ادامه داد: پیروزی های ایران و انقلاب اسلامی تماما منبعث از آرا و برنامه ریزی های امام خمینی (ره) بوده است زیرا این سیستم از یک روح الهی برخوردار بود.

وی تصریح کرد: امام خمینی (ره) از آغاز نهضت در سال 40 تا رحلتشان هیچگاه از اسلام دست برنداشتند و همیشه متکی به اسلام و آموزه های آن بودند.

فدوی با اشاره به آیه 2 و 3 سوره طلاق ادامه داد: حضرت علی (ع) این آیه را کامل ترین آیه می دانستند که دست یافتن به تقوای الهی باید با عمل صورت پذیرد و در این راستا انقلاب اسلامی توانسته است نسبتا، به شروط خدا عمل کند و پیروز میدان ها شود.

وی با اشاره به موضوعات دفاعی و اقتدار نظامی گفت: در اقتدار دفاعی مسئله دفاع در اولویت است زیرا همه کشور ها به دنبال آن هستند که از قدرت دفاعی خوبی برخوردار باشند.

معاون هماهنگ کننده سپاه تاکید کرد: امام علی (ع) می فرمایند هرکسی در خانه خود دست به دفاع زند قطعا ذلیل خواهد شد و ایران در جنگ هشت ساله درصدد آن بود که جنگ را به خاک دشمن بکشاند که در این امر توانست موفق ظاهر شود.

وی ادامه داد: آیت الله حائری شیرازی در تفسیر آیه «يا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا إِنْ تَنْصُرُوا اللَّهَ يَنْصُرْكُمْ وَ يُثَبِّتْ أَقْدامَكُمْ» می فرمایند اگر خالصانه در راه خدا بجنگید قطعا خداوند به شما کمک خواهد کرد و هیچ شکی در آن نیست.

فدوی با اشاره به آیه «وَ اَعِدُّوا لَهُم مَا استَطَعتُم مِن قُوَّة» که برروی لوگوی سپاه پاسداران درج شده است گفت: امروز کشور و انقلاب همانند وعده خداوند در این آیه در حال رشد و تکاثر است و قطعا خداوند یاور و همراه مستضعفین است.

وی تصریح کرد: قدرت دفاعی قدرتی است که دشمن قبل از حمله آن را می سنجد و در می یابد که اگر حمله کند ضرر زیادی متحمل می‌شود؛ آمریکایی ها نیز امروز درباره ایران هم به این نتیجه رسیده اند.

فدوی همچنین اضافه کرد: به گفته خود آمریکایی ها ایران از مرحله های دفاعی و بازدارندگی عبور کرده و امروز به مرحله‌ای رسیده است که دشمنان این مرز و خاک باید دنبال بازدارندگی باشند.

فرمانده سابق نیروی دریایی سپاه گفت: آخرین وزیر دفاع دولت اوباما درطی سخنرانی که در پایگاه ظفر امارات که متعلق به ارتش آمریکا است گفت آمریکا و متحدان منطقه ای و فرامنطقه ای آمریکا به دنبال توانی هستند که بتواند در برابر ایران  بازدارنده باشد و این موضوع به این معناست که انقلاب اسلامی که برمبنای اسلام پایه گذاری شده به پیروزی رسیده و تبدیل به یک قدرت شده است.

وی با اشاره به حکم امام در تشکیل 3 نیروی سپاه خاطرنشان کرد: سپاه در طول 10 سال از رهبری امام و سی سال با رهبری امام خامنه‌ای توانسته است به صلابت خود برسد و این مسیر را بدون هیچ انحرافی طی کرده است.

معاون هماهنگ کننده سپاه تاکید کرد: امروز توان نظامی ایران با دو سال قبل قابل مقایسه نیست و ایران امروز جزو قدرت های منطقه و حتی جهان است.

وی با اشاره به جنگ 33 روزه حزب الله لبنان و رژیم اشغالگر قدس گفت: مسبب ایجاد آن جنگ، آمریکایی ها بودند زیرا آن هاطاقت نداشتند یک گروه با عظمتی مانند حزب الله در منطقه عرض اندام کند به همین خاطر به صهیونیست ها فشار آوردند تا به لبنان حمله نظامی کند اما نتیجه آن چه شد شکست مفتضحانه آمریکایی ها و صهیونیست ها در آن جنگ بود.

فدوی افزود: امروز  در سرزمین های اشغالی هم تعداد نفرات حزب الله زیاد است که حتی غیرقابل شمارش نیستند.

وی با اشاره به اوضاع یمن که بی شباهت به اوضاع ایران در دوران دفاع مقدس نیست ادامه داد: امروز نوک پیکان حملات به سمت یمن که فقیرترین گشور عربی هست عربستان سعودی است وتمام دنیا از آن حمایت می کند و قطعا دنیا شاهد پیروزی یک ملت مظلوم دیگر خواهد بود.

فدوی گفت: سخت ترین کار برای یک انسان جان دادن است و انسان هایی برای موفقیت این کشور جان های خود را فدا کرده اند که امروز ایران توانسته است دردفاعی حرفی برای گفتن داشته باشد و در مسائلی مانند مسائل اقتصادی شاهد آدم هایی بوده‌ایم که تا پای جان کار نکردند که امرورز مشکلاتی در این زمینه هست.

وی تصریح کرد: در ابتدای قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران نوشته شده است که این نظام برپایه اسلام پایه گذاری شده است و اگر کسی طبق آموزه های اسلام عمل نکند پیروز نخواهد شد.

فدوی اضافه کرد: اگر در جامعه ای امام هست، افراد باید گوش به فرمان ایشان باشند و نظر ایشان را برنظر خود ترجیح دهند همانند سلمان فارسی که حتی جا پای، امام علی (ع) می گذاشت این یعنی پیروی از امام حاضر خود.

 

 سردار  فضلی:

امامین انقلاب به مقاومت هویت دادند/  نقش برجسته مردم از شکستن هیمنه طاغوت تا دفاع از دستاوردهای انقلاب/ بنی‌صدر نیروهای مردمی را تحقیر می‌کرد در مقابل شهید بهشتی آرزوی همسنگری با رزمندگان را داشت/ نیروهای مردمی در طول چهاردهه انقلاب در کنار نیروهای نظامی و دفاعی بوده اند

رحیم‌صفوی: ارتش پهلوی، حافظ امنیت آمریکا و اسرائیل و ایران یک ایالت آمریکا بود/ سیاری: پیکان، اولین ناوشکن موشک انداز ایران به فرمان رهبر انقلاب و در سال ۸۲ ساخته شد/ فرحی: ایران از کاربر صفر در دروه پهلوی به تولیدکننده صنایع نظامی تبدیل شد/ فدوی: ایران امروز جزو قدرت‌های نظامی جهان است/ رفیق‌دوست: موشک تاو ایرانی، 5 نسل از تاو آمریکایی جلوتر است/ فضلی: امامین انقلاب به مقاومت هویت دادند

در ادامه این نشست، سردار علی فضلی فرمانده دانشگاه افسری و تربیت پاسداری امام حسین(ع) طی سخنانی اظهار داشت: انقلاب اسلامی دارای سه‌پایه قرآن، عترت و مردم است و مردم در این راستا نقش برجسته‌ای از  شکستن هیمنه طاغوت و دفاع از دستاوردهای انقلاب دارند.

وی با اشاره به اینکه پیروزی انقلاب، دشمن‌ها را به میدان آورد ، تصریح کرد: دشمن در ابتدای امر به مسائل امنیتی کشور متعرض شد و با رقم زدن حوادثی در تبریز، گنبد، تهران، کردستان، خوزستان و ... قصد آسیب زدن به کشور را داشت که امام خمینی(ره) از ظرفیت مردم برای تأمین امنیت بهره برد و نقشه آنان را خنثی کرد.

فضلی اضافه کرد: در این راستا نیروهای مردمی به کمک نیروهای مسلح شتافتند و پاوه را که در آن زمان به اشغال دشمن و منافقین درآمده بود با همراهی شهید چمران آزاد کردند.

فرمانده دانشگاه افسری و تربیت پاسداری امام حسین(ع) گفت: ابتدای انقلاب در شهر تهران به‌عنوان ام القرای جهان اسلام تنها در یک روز، 74 ترور ثبت شد و مردم درنهایت در همین شهر نیز به کمک نیروهای انتظامی آمدند و این غائله را خنثی کردند.

وی با اشاره به اینکه جنگ تحمیلی زمانی بر مردم کشور تحمیل شد که آمادگی دفاع همه‌جانبه در کشور وجود نداشت، تصریح کرد: بیش از 1608 کیلومتر از کشور در دوران دفاع مقدس درگیر جنگ شدند، درحالی‌که سپاه و ارتش در آن زمان برای دفاع آماده نبودند.

فضلی ادامه داد: دشمن بنا داشت ظرف یک هفته تهران را فتح کند و اگر نتوانست حداقل خوزستان و شهرهای غربی کشور را از ایران جدا کند که برای این امر 663 مرتبه کشور را مورد هجوم قرارداد اما مردم به یاری نیروهای مسلح در دفاع از کشور به‌ویژه خرمشهر با محوریت شهید جهان‌آرا پرداختند. این در حالی بود که بنی‌صدر شهر را فتح‌شده پنداشته بود و نیروی نظامی را به منطقه اعزام نکرد.

فرمانده دانشگاه افسری و تربیت پاسداری امام حسین(ع) گفت: 34 روز رژیم بعثی به‌پیش روی می‌پرداخت و این مقاومت نیروهای مردمی بود که دشمن را به عقب راند و پس‌ازاین 34 روز دشمن تنها خرمشهر را تصرف کرد و تنوانست روزانه 500 متر پیش روی کند؛ درحالی‌که قصد فتح یک‌هفته‌ای تهران را داشت.

وی اضافه کرد: دشمن در 12 هزار کیلومتر با 25 شهر و ده‌ها روستا پیش روی کرد، پس از آن سیاست دفاع همه‌جانبه علیه دشمن آغاز شد و پس از 35 روز نیروهای مردمی به جنوب اعزام شدند. با توجه به‌فرمان امام خمینی(ره) برای شکستن حصر آبادان، به منطقه دارخوین اعزام شدند، به‌طوری‌که ژسه و برنو کم‌آمد و از سلاح شکاری استفاده می‌شد.

فضلی ادامه داد: 270 پاسدار و بسیجی همانند سردار کلهر، سردار امیری، شهید برازنده، علی قاسمی و سردار دقیقی نیروهایی را به جبهه آورده بودند، درحالی‌که در آن زمان امکانات تراوری یک گردان به آبادان نبود.

فرمانده دانشگاه افسری و تربیت پاسداری امام حسین(ع) افزود: در آن زمان که خرمشهر، بستان و هویزه سقوط کرده بود و رزمندگان در دیواره‌های شهر اهواز و امیدیه به مقاومت می‌پرداختند؛ آبادان نیز در حال محاصره کامل بود، بنی‌صدر علیه نیروی مردمی صحبت می‌کرد و به‌تحقیر آنان می‌پرداخت که نیروهای مردمی پاگیر ارتش شده‌اند، این درحالی بود که نه تنها به نیروهای مرددمی تدارکات نمی‌داد بلکه روحیه آن ها را نیز خورد می کرد، در مقابل شهید بهشتی با نیروهای مردمی صحبت می‌کرد و آرزوی هم‌سنگری و همراهی با آنان را داشت.

وی گفت: امام خمینی (ره) در این هنگام بیانیه دادند که چنان سیلی به صدام خواهیم زد از جای خود توان بلند شدن نخواهد داشت. سپس دشمن از آبادان عقب رانده شد و کشته و اسیر بسیاری نیز داد.

فضلی با اشاره به اینکه امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری به مقاومت هویت دادند، تصریح کرد: نیروهای بسیجی و مردمی در تأمین امنیت و مقاومت سهم بسیاری داشتند که این مقاومت و تلاش نه‌تنها در 8 سال دفاع مقدس بلکه در تمام 40 ساله پس از پیروزی انقلاب اسلامی زبان زد دنیا است.

فرمانده دانشگاه افسری و تربیت پاسداری امام حسین(ع) افزود: امروز وضعیت کشور بهتر از سال‌های گذشته است و فرزندان انقلاب اسلامی، کشور را از زمین، هوا و دریا رصد می‌کنند.

وی بابیان اینکه الگوی انقلاب اسلامی امروز در یمن، بحرین، فلسطین، عراق، سوریه و ... نمود پیداکرده است، خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی در این 40 سال پیچ‌های بسیاری را پشت سر گذاشته است و به‌زودی شاهد پیروزی‌های بزرگ خواهیم بود البته در زمان جنگ گفته شد نباید از دشمن اصلی یعنی آمریکا غافل شویم، امروز نیز لازم است این مهم رعایت شود.

 

سردار رفیق‌دوست:

به لحاظ لجستیک جنگ با ایران معنی ندارد/ موشک تاو ایرانی، 5 نسل از تاو آمریکایی جلوتر است/ توان موشکی امروز ایران مصداق بارز آیه نگارش شده شهید طهرانی مقدم بر روی موشک‌هاست

رحیم‌صفوی: ارتش پهلوی، حافظ امنیت آمریکا و اسرائیل و ایران یک ایالت آمریکا بود/ سیاری: پیکان، اولین ناوشکن موشک انداز ایران به فرمان رهبر انقلاب و در سال ۸۲ ساخته شد/ فرحی: ایران از کاربر صفر در دروه پهلوی به تولیدکننده صنایع نظامی تبدیل شد/ فدوی: ایران امروز جزو قدرت‌های نظامی جهان است/ رفیق‌دوست: موشک تاو ایرانی، 5 نسل از تاو آمریکایی جلوتر است/ فضلی: امامین انقلاب به مقاومت هویت دادند

سردار محسن رفیق‌دوست وزیر وقت سپاه از دیگر سخنرانان این نشست با اشاره به اهمیت تدارکات در جنگ و تأمین خط آتش اظهار کرد: تدارکات و لجستیک در نیروی نظامی حرف اول را می‌زند.

این کارشناس مسائل نظامی تصریح کرد: زمانی که فرمان تشکیل سپاه داد شد، شورایی در یک دفتر فرعی ساواک تشکیل شد و من از همان زمان مسئول تدارکات شدم.

وی اضافه کرد: سپاه در این دفتر فرعی تشکیل شد و امروز به‌جایی رسیده‌ایم که در کنگره آمریکا فریاد می‌زنند که چرا سردار سلیمانی را نمی‌کشید.

رفیق‌دوست با اشاره به جمله امام خمینی(ره) در مورد سپاه گفت: امروز با قاطعیت می‌گوییم که اگر سپاه نباشد کشور هم وجود ندارد.

وی تشریح کرد: پس از انقلاب اسلامی درحالی‌که مشکلات زیادی در استان‌های مختلف وجود داشت؛ جنگ آغاز شد. در آن زمان در کشور تنها سلاح ژسه وجود داشت و تولید می‌شد که اغلب آن‌ها نیز مشکلاتی داشت داشت، ازاین‌رو لازم بود تا از سلاح‌های برنو استفاده شود که زمان جنگ جهانی دوم آلمانی‌ها به کشور فرستاده بودند؛ با این‌گونه سلاح‌ها و شرایط، به جنگ با دشمن تا دندان‌ مسلح رفتیم.

وزیر وقت سپاه افزود: در زمان جنگ از 34 کشور دنیا غنیمت گرفتیم و با دشمنی در حال مبارزه بودیم که به لحاظ نظامی هیچ کمبودی نداشت.

رفیق‌دوست با اشاره به اینکه شرایط انقلاب اسلامی و دشمنی کشورهای استکباری موجب شد تا سپاه به سمت خودکفایی پیش برود؛ گفت: از همان ابتدا 18 گروه تدارکاتی تشکیل شد و از فشنگ تا موشک در دستور تولید قرار گرفت.

وی افزود: برای رسیدن به اهداف و تأمین نیازهای جنگ، از همه مردم یاری خواستیم از این‌ رو کارخانه‌های کشور به سمت تولید صنایع نظامی پیش رفت و شروع به تولید موشک، گلوله و توپ کردیم که حاصل این کمک مردم موجب شد تا در عملیات کربلای 4، جهنمی را برای دشمن رقم بزنیم که طبق اعترافات فرمانده بعثی تنها او از این مهلکه جان سالم به دربرد.

وزیر وقت سپاه با اشاره به خودکفایی در صنایع نظامی گفت: نمونه موشک تاو آمریکایی را یک تراشکار عادی ساخت و اکنون تاو ایرانی، 5 نسل از نمونه آمریکایی آن جلوتر است.

وی ادامه داد: در زمان جنگ به تولید موشک با برد 110 کیلومتر رسیدیم و امروز ما دارای موشک برد بلند نقطه زن هستیم، این در حالی است که موشک‌های اسکاد B ما هم که پس از جنگ تولید شد نیز به نقطه اصابت می‌کرد و این مصداق بارز آیه‌ای است که شهید طهرانی مقدم بر روی موشک‌ها می‌نوشت.

رفیق‌دوست با اشاره به تهدیدات دشمنان جمهوری اسلامی ایران گفت: به لحاظ لجستیک گزینه نظامی علیه کشور ما معنی ندارد زیرا در حال حاضر در زمان کوتاه می‌توانیم میلیون‌ها نفر را تجهیز و آماده نبرد کنیم.

وی با اشاره به اینکه در زمان جنگ برای تأمین تجهیزات به کره شمالی سفر می‌کردیم، گفت: رئیس‌جمهور کره شمالی گفت که ما 20 سال با آمریکا در حال نبرد بودیم و نتوانستیم به آن‌ها آسیبی جدی بزنیم اما من شنیدم یک فرد روحانی در ایران علیه آمریکا قیام کرده و قلب آن را مورد هدف قرارداده است و این موضوع به خاطر ایدئولوژی شماست.

وزیر وقت سپاه گفت: امروز جمهوری اسلامی ایران به لحاظ دفاعی در جایگاهی قرار دارد که دشمن را وادار کرده تا تنها از راه‌های اجتماعی و فرهنگی به فکر نفوذ باشد.

وی افزود: آینده منطقه و آینده جهان، از آن جمهوری اسلامی ایران است زیرا امام در سال 1338 استراتژی منطقه را تهیه کرد و فرمود ابتدا کشور را اسلامی می‌کنیم، سپس منطقه را و درنهایت جهان را.

رفیق‌دوست در پایان اظهارات خود گفت: به‌زودی شاهد فروپاشی آل سعود خواهیم بود و لازم است تا همه به‌صف انقلاب اسلامی بپیوندند، همان‌گونه که در جنبش 99 درصد علیه 1 درصد آمریکا همه اعلام کردند این جریان از انقلاب اسلامی سرچشمه گرفته است.

 

سردار حق طلب:

ایران، امن ترین کشور منطقه است / پیروزی های دفاعی انقلاب اسلامی مرهون جنبه های اعتقادی نیروهای مسلح است / امام خمینی (ره) ارتشی تشکیل داد که هدف آن دفاع از اعتقادات مردم بود

رحیم‌صفوی: ارتش پهلوی، حافظ امنیت آمریکا و اسرائیل و ایران یک ایالت آمریکا بود/ سیاری: پیکان، اولین ناوشکن موشک انداز ایران به فرمان رهبر انقلاب و در سال ۸۲ ساخته شد/ فرحی: ایران از کاربر صفر در دروه پهلوی به تولیدکننده صنایع نظامی تبدیل شد/ فدوی: ایران امروز جزو قدرت‌های نظامی جهان است/ رفیق‌دوست: موشک تاو ایرانی، 5 نسل از تاو آمریکایی جلوتر است/ فضلی: امامین انقلاب به مقاومت هویت دادند

در ادامه این نشست، سردار احمد حق طلب رئیس سازمان حفظ و نشر آثار ارزش های دفاع مقدس اظهارداشت: انقلاب اسلامی براساس دین و اخلاق برپا شده و این موضوع به همه ارکان نیروهای مسلح تسری پیدا کرده است.

وی افزود: پیروزی های دفاعی انقلاب اسلامی مرهون جنبه های اعتقادی نیروهای مسلح است، در غیر این صورت امکان نداشت بتوانیم در مقابل همه مرتجعین، مقاومت کرده و پیروز از این جنگ خارج شویم.

حق طلب با اشاره به جنگ هایی که در 70 سال گذشته در جهان رخ داده است، گفت: تمامی این جنگ ها تحت حمایت بلوک غرب و شرق رخ داده است.

وی اضافه کرد: اما در جنگ تحمیلی علیه انقلاب اسلامی، بلوک غرب و شرق و کشورهای مرتجع منطقه، علیه ایران همراه و هم پیمان شدند و پیروزی در این عرصه امکان پذیر نبودمگر با اتکا به قدرت لایزال الهی.

رئیس سازمان حفظ و نشر آثار ارزش های دفاع مقدس با بیان اینکه در دنیا چهار نوع ارتش موجود است، ادامه داد: نوع اول ارتش آمریکا و ناتو است که باهدف سلطه و تجاوز ایجاد شده است و نوع دوم ارتش هایی همچون ارتش آل سعود و رژیم پهلوی است که برای تحکیم قدرت به دست حاکمان ظلم و جور به وجود می آیند.

حق طلب اضافه کرد: نوع سوم ارتش هایی مانند رژیم صهیونیستی و نازی هاست که برای اهداف نژاد پرستی به وجود آمده اند و در نهایت نوع چهارم ارتش هایی هستند که برای دفاع از مرزها تشکیل می شوند این درحالی است که امام ارتشی تشکیل داد که جدای از قالب های این چهار گروه با هدف دفاع از اعتقادات مردم ایران، منطقه و جهان بود که در سخت ترین شرایط نیز اخلاق مداری را پیشه می کند.

وی گفت: سپاه و کمیته انقلاب اسلامی براساس دینداری و اخلاق مداری تشکیل شد که نیروهای آنها نیز از جمله نیروهای متدین بود.

حق طلب با بیان اینکه ارتش رژیم پهلوی با پیروزی انقلاب اسلامی و کمک مردم به ارتش متدین تبدیل شد ، تصریح کرد: نیروهای مسلح و فرماندهان نظامی ارتش با سبقه دینی خود در خدمت جمهوری اسلامی قرار گرفتند و حتی در راه این انقلاب، جان خود را فدا کردند.

وی با اشاره به ارائه گزارشی از دستاوردها به رهبر انقلاب توسط سرلشگر صفوی گفت: رهبر انقلاب ضمن خرسندی از این دستاوردها فرمودند، باورها و انگیزه های معنوی، اساس قدرت نظامی در جمهوری اسلامی است.

حق طلب گفت: شهدا در وصیت نامه های خود توجه زیادی به خط انقلاب داشتند، بطوری که در 95 درصد از وصیت نامه های شهدا به حمایت از ولایت، در 85 درصد به شرکت در نماز جمعه، در 80 درصد توصیه به حجاب، در 65 درصد به خط عاشورا و امام حسین(ع)، در 60 درصد به استکبار ستیزی و در 84 درصد به نفی دلبستگی به دنیا پرداخته شده است.

وی تاکید کرد: این آمار نشان دهنده آن است که شهدا از بُعد اعتقادی و معنوی والایی برخوردار بودند.

رئیس سازمان حفظ و نشر آثار ارزش های دفاع مقدس در تشریح ابعاد اعتقادی گفت: بعد اعتقادی موجب می شود که نیروهای اسیر شده آمریکایی در خلیج فارس به گریه و التماس بپردازند و خود را خراب کنند و در مقابل نیز یکی مثل شهید حججی مایه غرور و افتخار امت اسلامی می شود.

وی تاکیدکرد: امروز اگر دشمن از جمهوری اسلامی ابراز نگرانی می کند به خاطر قدرت بالقوه، بازدارنده و بالفعل نیروهای نظامی ایران است.

حق طلب گفت: ایران امروز ، امن ترین کشور در منطقه است و این مهم با حضور نیروهای نظامی مقتدر بیش از پیش محقق خواهد شد.

ارسال نظر
captcha