رئیس‌سازمان‌فرهنگی‌هنری شهرداری تهران در گفت‌وگو با «فرهنگ‌سدید»:
رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران گفت: استکبار جهانی شامل عربستان، اسرائیل و آمریکا پشت‌صحنه این فتنه بسیار خطرناک بودند و هستند و هدف آنان ابتدا تضعیف جبهه مقاومت و درنهایت کم‌رنگ کردن پیاده‌روی اربعین حسینی امسال است.

سعید اوحدی، رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در گفت‌وگو با «فرهنگ سدید» در واکنش به انتشار پوستر توهین‌آمیز شهرداری تهران علیه زنان و چادر گفت: پوستری در نمایشگاه امسال زنان و تولید ملی که هرساله توسط معاونت اجتماعی شهرداری تهران برگزار می‌شود، به چاپ رسید و به مدت محدودی توزیع شد که به دلیل بدسلیقگی در طراحی این پوستر، بلافاصله با دستور شهردار تهران هم از نمایشگاه و هم از سطح شهر جمع‌آوری شد.

وی اضافه کرد: در حوزه امر و تبلیغات فرهنگی ، به دلیل حساسیت‌هایی موجود باید در طراحی و اجرا به ارزش‌های رایج میان مردم به‌ویژه در آستانه ماه محرم دقت شود تا بتوانیم در بالاترین سطح، این ارزش‌ها را حفظ نماییم.

وی در پاسخ به این سؤال که مباحث مطرح‌شده در برخی از رسانه‌ها در خصوص زوار عراقی، آیا موجب برهم خوردن روابط میان دو کشور ایران و عراق نمی‌شود، افزود: اتفاقات رخ‌داده منطقه طی سالهای اخیر به‌ویژه در محور مقاومت و پیروزی‌های بزرگ حاصل‌شده در سوریه و عراق، باتلاق بزرگی برای عربستان به وجود آورده است تاجایی که اعتراف به سرمایه‌گذاری 7 هزار میلیارد دلاری در منطقه داشتند و هیچ دستاوردی برای آن‌ها نداشته است.

اوحدی با اشاره به اینکه ساده‌اندیشی است که اگر فکر کنیم استکبار با شکست سرمایه‌گذاری  7 هزار میلیارد دلاری خود در این منطقه ، بخواهد ساکت بنشیند، تصریح کرد: دولت عربستان میلیاردها دلار از پول‌های حرام خود را برای داعش هزینه کرده است لذا به دنبال انتقام گرفتن از پیروزی‌های جبهه مقاومت است زیرا آن‌ها نگران هستند که این موفقیت‌ها، پیوند مقدس و بسیار ارزشمندی میان مردم ایران، عراق، سوریه و یمن به وجود آورد، به همین دلایل به دنبال مخدوش کردن این دستاوردها هستند.

رئیس سابق سازمان حج و زیارت با اشاره به فتنه ایجادشده توسط استکبار جهانی حول کشورهای جبهه مقاومت گفت: استکبار جهانی شامل عربستان، اسرائیل و آمریکا پشت‌صحنه این فتنه بسیار خطرناک بودند و هستند و هدف آنان ابتدا تضعیف جبهه مقاومت و درنهایت کم‌رنگ کردن پیاده‌روی اربعین حسینی امسال است.

وی ادامه داد: خون بهترین جوانان دو ملت ایران و عراق در مبارزه با تکفیری‌های داعشی درهم‌آمیخته است و بی‌شک خلوص، ایثار و پاکی شهدا نخواهد گذاشت این سناریو بسیار خطرناک تحقق پیدا کند.

اوحدی اضافه کرد: حادثه حمله به سفارت ایران در بصره یک سناریوی دولت خبیث عربستان و آل سعود بود و بنا داشتند تا انتقام سفارت عربستان را در بصره بگیرند که با درایت مردم و دولت‌های دو کشور ایران و عراق خنثی شد.

رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در پاسخ به این سؤال که آیا جریان سازی رسانه‌ای داخل را در راستای سناریوی آل سعود و اسرائیل می‌داند؟، گفت: شخصاً با استاندار خراسان رضوی پیرامون این شایعه‌سازی صحبت کردم که وی حتی یک مورد گزارش مباحث اخلاقی در این زمینه را رد کرد.

وی ادامه داد: مردم عراق متدین هستند و مسافران آن‌ها نیز زوار پاک و عاشق اهل‌بیت(ع) هستند لذا این موضوع توطئه‌ای بیش نبوده است.

اوحدی گفت: رسانه‌های داخلی ما ممکن است سهوا مرتکب اشتباه شده باشند اما رسانه‌های خارجی قطعاً هدفمند وارد این موضوع شده‌اند.

رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در پایان خاطرنشان کرد: رسانه‌های داخلی باید در این زمینه‌ها مراعات جدی داشته باشند و تا حد امکان ورود نکنند زیرا ممکن است که ناخواسته وارد این سناریو شوند.

ارسال نظر
captcha