نمی‌دانم این نویسنده محترم که شاید هم به لحاظ سبک‌شناسی، شاگرد مکتب "سهله و سمحه" باشد از کجای این جمله بی‌پیرایه و همه‌کس فهم چنین برداشتی را داشته است که روسپی یعنی هر بدحجابی که در خیابان راه می‌رود؟!

فرهنگ سدید-دکتر اصغر قاسمی: در این روزهای گرم تابستان، بازار نقد هم بالاگرفته است، یکی از این نقدهای داغ، نقد سخنرانی سردار نقدی در جمع خبرنگاران استان همدان است.

نویسنده منصف سایت عصر ایران که "ولا تقربوا الصلوه"{1}  را حلقه بر گوش و "وانتم سکاری" را فراموش کرده است، جمله بسیار شفاف « اگر افتادید به دام واژه‌هایی که آن‌ها می‌سازند بازنده‌اید هرچقدر هم تلاش کنید بازهم بازنده شده‌اید. مثلاً چند تا روسپی را می‌آورند حجابشان را سر چوب می‌کنند و به این‌ها می‌گویند دختران خیابان انقلاب» را که یک رزمنده دلسوز و خاک جبهه خورده ازسر درد ملی و غیرت ناموسی در دفاع از زنان و دختران عفیف مملکتش گفته، وارونه جلوه می‌دهد و بخشی را بیان و بخش دیگرش را به میل خود تفسیر و مصادره می‌کند؛ بیت زیبای حضرت امام (ره) را یادآور می‌شود که فرمودند: مرشد از دعوت به‌سوی خویشتن بردار دست "لاالهت"راشنیدستم ولی "الا"چه شد؟

نمی‌دانم این نویسنده محترم که شاید هم به لحاظ سبک‌شناسی، شاگرد مکتب "سهله و سمحه" باشد از کجای این جمله بی‌پیرایه و همه‌کس فهم چنین برداشتی را داشته است که روسپی یعنی هر بدحجابی که در خیابان راه می‌رود؟!

قلم‌به‌دستی که ظاهراً نه‌تنها منتقد است؛ بلکه در عرصه حقوق و فقه هم خود را اهل بخیه می‌داند و سمند بی‌مهار سخنش را تا آنجا جولان می‌دهد که حکم حد و ضرب تازیانه هم صادر می‌کند آیا به حضور رقیب و عتید هم باور دارد؟

راقم محترم! نمی‌دانم سرمای استخوان سوز ارتفاعات کردستان و هرم سراب آور جنوب با تن مبارکتان چقدر محرم شده است؟ ولی این را می‌دانم که این پیشکسوتان جهاد و شهادت برای دفاع از ناموس این مرزوبوم نه شب داشته‌اند و نه روز. اگر خدای‌ناکرده شما در سراشیبی تقسیم غنایم، کنترل ازدست‌داده‌اید، اینان هنوز تنگه‌های دفاع از ارزش‌ها را طبق دستور امیرومولایشان حفظ کرده‌اند.

این منصفانه نیست که شما حروف (م ا ر) را خط بزنید و برای اغفال خوانندگان فهیم تصویر "مار" را ارایه کنید. ما را چه فرض کرده‌اید؟

نویسنده عزیز! شمارا نمی‌دانم ولی من هم در همین کوچه‌های این کلان‌شهر، آن‌هم نه کوچه‌های "قناری 1، لادن3 و لاله 5" بل جنوبی‌ترین نقطه تهران زندگی می‌کنم، از درد محروم‌ترین شهروند اینجا خبردارم ،که نه، خودم از همین جنسم.

و اما جناب نویسنده! شما که حتماً مسلمان و معتقد هستید و پیرو پیامبر رحمت، حتماً این سخن را در مورد حضرتشان شنیدیده اید و عمل هم می‌کنید «قُلِ الْحَقَّ وَ لَوْ عَلَى نَفْسِكَ»؛ حق را بگو، ولو اینکه به ضررت باشد! {2}  پس بااین‌حال، اکنون‌که سخن کامل آقای نقدی را شنیده‌ آیا به قصاص قبل از جنایت خود را دچار نمی‌بینید؟ آیا نوشته‌تان را مصداق نشر اکاذیب نمی‌شمارید؟...

آیا حاضرید رسالت قلم را به‌جا آورده و در محضر خدا و خوانندگان سطور عاری از حقیقتتان، پوزش خواسته و طلب عفو نمایید؟

کوتاه‌سخن این‌که «اگر تصورتان از سپاه، یک نیروی نظامی خط خاکی نگه‌دار است، بسی بیراهه رفته‌اید. همان‌طور که اشاره فرموده‌اید "اسوه حسنه"یعنی الگوی جامع، کامل و همه‌جانبه. یعنی "سپاه پاسداران انقلاب اسلامی"فتاًمل.»

                                     

{1} يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا لَا تَقْرَبُوا الصَّلَاةَ وَأَنْتُمْ سُكَارَىٰ حَتَّىٰ تَعْلَمُوا مَا تَقُولُونَ وَلَا جُنُبًا إِلَّا عَابِرِي سَبِيلٍ حَتَّىٰ تَغْتَسِلُوا ۚ وَإِنْ كُنْتُمْ مَرْضَىٰ أَوْ عَلَىٰ سَفَرٍ أَوْ جَاءَ أَحَدٌ مِنْكُمْ مِنَ الْغَائِطِ أَوْ لَامَسْتُمُ النِّسَاءَ فَلَمْ تَجِدُوا مَاءً فَتَيَمَّمُوا صَعِيدًا طَيِّبًا فَامْسَحُوا بِوُجُوهِكُمْ وَأَيْدِيكُمْ ۗ إِنَّ اللَّهَ كَانَ عَفُوًّا غَفُورًا

ای اهل ایمان، هرگز در حال مستی به نماز نیایید تا بدانید چه می‌گویید (و چه می‌کنید) و نه در حال جنابت (به مساجد آیید) مگر آنکه رهگذر باشید تا وقتی که غسل کنید. و اگر بیمار بودید یا آنکه در سفر باشید یا قضاء حاجتی دست داده باشد یا با زنان مباشرت کرده‌اید و آب برای تطهیر و غسل نیافتید پس به خاک پاک تیمم کنید، آن‌گاه صورت و دستها را (بدان) مسح کنید، که خدا بخشنده و آمرزنده است.

{2}بحارالانوار، ج71، ص157

ارسال نظر
captcha