در نشست خبری سریال «روز‌های ابدی» مطرح شد؛
«کیمیا اکرمی» بازیگر این سریال نیز در ادامه گفت: برای من رسیدن و بازی کردن در این نقش خیلی جالب بود. چون بخش زیادی از زندگیم را ایران نبودم و همین موضوع را برایم سخت‌تر می‌کرد. وقتی به ایران آمدم و در این کار حاضر شدم دیدم جو حاکم بر کار خیلی متفاوت‌تر از آنچیزی است که می‌گویند و ما خیلی آرامش داشتیم.
به گزارش«سدید»؛  نشست خبری سریال «روز‌های ابدی» به کارگردانی جواد شمقدری در سازمان صداوسیما برگزار شد.

در این نشست جواد شمقدری کارگردان، محسن علی اکبری تهیه کننده، رحیم نوروزی، امین اسکندریان، کیمیا اکرمی بازیگران این مجموعه تلویزیونی حضور داشتند.

* علی اکبری: همیشه کار‌های ارزشی برایم اولویت داشته است/ معرفی جوان‌های بازیگر به سینما
«محسن علی اکبری» تهیه کننده سریال روز‌های ابدی گفت: خوشحالم که مدیریت جوان در معاون سیما دارد جای خود را پیدا می‌کند. اگر گروه مدیریتی در رسانه ملی جوان‌تر باشد پرانرژی‌تر هم هست و جوان‌ها هنرمندان را بهتر درک می‌کنند.

وی ادامه داد: برای هر قسمت از این سریال رقم ۶۸۰ میلیون تومان دریافتی داشتیم. بحث ما مالی نیست بلکه بحث کار‌های ارزشی است و از روزی که وارد سینما شدم کار‌های ارزشی اولویتم بود و هدفمند حرکت کردیم. الان هم اگر کار ارزشمندی نداشته باشم شاید سال‌ها بیکار بنشینم و هیچ تعجیلی برای کار کردن ندارم.

علی اکبری همچنین افزود: رسالت ما این است که به جوان‌ها میدان دهیم و اجازه دهیم دیده شوند. در مردان آنجلس خانم کرامتی و در مریم مقدس شبنم قلی خانی را معرفی کردیم و در این کار خانم اکرمی و آقای اسکندریان را معرفی کردیم.

وی افزود: برای اولین بار ۱۰ بازیگر خارجی داشتیم و ترکیبی از بازیگران را داشتیم که جواب داد و مخاطب توانست ارتباط خوبی با آن‌ها برقرار کند.

علی اکبری درباره ساخت دکور‌های این سریال نیز گفت: ما حدود ۱۰۰ متر در دو متر و نیم دیوار در شهرک غزالی ساختیم که دیوار سفارت آمریکا بود و پشت نداشت و پشتش پرده سبز بود که سی در صد از دکور ما را شامل می‌شد. این دیوار هست و ماندگار است و مثل دکور‌های کار‌های قبلیم در شهرک سینمایی می‌ماند برای کار‌های بعدی.

وی ادامه داد: درباره فصل دوم و سوم این سریال یادم است که از همان روز‌های اول تصویربرداری آقای شمقدری دغدغه اش را داشت و امیدوارم که دوستان نیز همکاری کنند. باید قراردادی برای نگارش متن‌ها بسته شود. دو دانگ شهرک غزالی به نام من است! (خنده) مشکلی در شهرک نداشتیم و مشکل ما شرایط جوی و لوکیشنی بود که سه سریال با هم تصویربرداری داشتند و همین کمی کار ما را مختل می‌کرد.




* شمقدری: مردم خواستار ساخت ادامه این سریال هستند/ برخی منتقدین از حرکت انقلاب ناراحت هستند
«جواد شمقدری» در ابتدای این نشست گفت: اسناد لانه جاسوسی در اختیار ما قرار گرفته شد و سه سال گذشت تا به متن کلی برسیم و در بهمن ۹۶ کار را در تهران کلید زدیم. بخشی لوکیشن‌ها در همدان چالوس قزوین بود. تعدد لوکیشن داشتیم. همچنین دست آمریکا در حوادث دیده می‌شد و بخشی حوادث در تهران پیگیری می‌شد و قائله گنبد و مریوان و ... را هم داشتیم و در نهایت تسخیر لانه جاسوسی را داشتیم که هدف اصلی سریال ما بود.

وی ادامه داد: خیلی از مردم در تماس‌های تلفنی می‌پرسیدند ادامه سریال را می‌سازید؟ و گفتم تصمیم گیری سازمان مهم است و ما آمادگی این را داریم.

شمقدری همچنین افزود: سخت‌ترین کار تاریخی ساختن دهه ۵۰ و ۶۰ است به لحاظ لوکیشن و ... اتفاق بعدی هم این بود که ما خیلی لوکیشن‌ها را نداشتیم و همین ما را محدود می‌کرد. مخصوصا در لوکیشن‌های خیابانی و دانشگاه تهران یا سفارت آمریکا که از تکنیک جلوه‌های ویژه استفاده کردیم.

وی ادامه داد: سه سال ضبط مان طول کشید و یکسالش به خاطر مشکلات مالی و کرونا تعطیل بودیم و هر قسمت را به طور متوسط در ده روز گرفتیم. فضای خارجی سایت کبکان همگی تری دی است و همین تجربه گرانبهایی است. بسیاری از موقعیت‌های سایت کبکان را نمی‌توانید بگویید واقعی نیست و خیلی طبیعی درآمده بود. حتی سکانس‌های فرودگاه هم از نظر چند خلبان که بررسی کردم دیدم که می‌گویند واقعی و قابل قبول درآمده است و ممکن است برخی توقعات دیگری داشته باشند و امیدوارم در کار‌های بعدی جبران شود.

وی ادامه داد: قصه و حادثه آرگو دروغ بود و ما قرار بود تسخیر لانه جاسوسی را بازسازی کنیم. بخش سفارت و تسخیر لانه جاسوسی را خیلی‌ها دوست داشتند و در تماس‌های امروز از مردم پرسیدم. موضوع آرگو این بود که ۶ نفر از اعضای سفارت توانستند از ایران فرار کنند. چند سکانس هم داشتیم که خانم اکرمی می‌گوید من چند نفر را دیدم که فرار کردند.

شمقدری در ادامه عنوان داشت: اگر شرایط حمایتی بهتری بود هم از نظر مالی و هم حمایتی خیلی بهتر می‌توانستیم کار کنیم. علیرغم مشکلاتی که سر راهمان برای این کار بود به نظرم ساختن این کار یک معجزه بود. معتقدم که کار خوبی است، اما می‌توانست بهتر باشد. بخشی از واکنش‌های تند و منفی نشان دهنده این است که کار موفق بوده است و عده‌ای هم از حرکت انقلاب ناراحت هستند.

وی ادامه داد: با دو گروه همکاری مان را در بخش جلوه‌های ویژه آغاز کردیم. با یکی از آن‌ها همان ابتدا به توافق نرسیدیم و با گروه بعدی نیز در ادامه کار همکاری مان قطع شد و به سمت گروه جدیدی رسیدیم به سرپرستی آقای امامی و آنچه مردم دیدیند صد در صد بومی و ایرانی بود و با خارجی‌ها همکاری نکردیم.

این کارگردان درباره کاهش تعداد قسمت‌های این سریال نیز گفت: مقطع نه ماهه اول انقلاب که دولت بازرگان است و اتفاق‌های جدی رخ داده را در سریال آوردیم. جالب است این سریال تمام شد، اما هیچکس جرات نکرد حرفی بزند که چرا دانشجویان به سفارت آمریکا ریختند؟

وی ادامه داد: شهرک سینمایی شلوغ شده است و هر بخشی برای یک کاری است و حتی می‌خواستم خیابان انقلاب را تصویربرداری کنم می‌گفتند اینجا نمی‌توانی و باید بروی آن طرف تر. طبیعی هم هست که چنین فضایی باشد.

* نجفی: بهترین خاطره زندگیم در سریال طوفان شن شمقدری بود
«احمد نجفی» بازیگر این سریال در ادامه گفت: مردم دوست دارند که ادامه این سریال ساخته شود از این جهت که اطلاعات خوبی را به آن‌ها منتقل می‌کرد. قبل از اینکه کار کنم اولین بار از آقای شمقدری شنیدم که منطقه‌ای به نام کبکان وجود دارد و اینکه در دل کوه فرودگاهی باشد و هتل باشد را نمی‌دانستم. فقط این را می‌دانستم که در دل کوه مکانی است برای کار‌های جاسوسی.



وی ادامه داد: وقتی یک سریال به نشر آگاهی می‌پردازد و اهمیت می‌دهد که تاریخ یک کشور بررسی شود و جلوی دید مردم قرار بگیرد یعنی ارتقای دانش. سرمایه گذاری در این راه‌ها خیلی می‌تواند مردم را کمک کند. ۴۲ سال از انقلاب ما می‌گذرد و هنوز این نسل با اتفاق‌های آن زمان آشنا نیست. اگر درباره نفوذ اطلاعات خوبی به مردم داده می‌شد شاید می‌توانستیم جلوی گسترش آن‌ها را بگیریم.

این بازیگر افزود: من از همکاری با آقای شمقدری خیلی راضی هستم به خصوص که سر کار طوفان شن ایشان من ازدواج کردم و خیلی برایم خاطره ساز شد.

* نوروزی: قراردادم با آقای علی اکبری دلی است
«رحیم نوروزی» دیگر بازیگر این سریال افزود: پژوهش، اثر هنری و درام پردازی سه موضوعی است که در این سریال در کنار هم رعایت شد. قصه گویی چیز دیگری است و فیلم سازی چیز دیگری است و مسئولیت سازندگان را بیشتر می‌کند. قرارداد من با آقای علی اکبری دلی است و کاغذی نیست و من یک یا علی سر سریال نردبام آسمان و سریال امام حسین (ع) گفتم درست است که این سریال ساخته نشد، اما من سر عهدم هستم.

وی ادامه داد: تا به حال با آقای شمقدری کار نکرده بودم و از این همکاری راضی بودم. برایم جالب بود که نوجوان‌های ۱۲ ساله با ما تماس می‌گرفتند و تشکر می‌کردند. امیدوارم که تاریخ بهتر از این‌ها رقم بخورد و روز‌های خوبی را در پیش داشته باشیم. هرچند ایام حاضر و این ماسک‌ها روزگار خوشی را نشانمان نمی‌دهد.

نوروزی افزود: طبیعی است که نتوانیم رضایت همه مخاطبان را جلب کنیم و بسیاری از افرادی که در پست‌های مدیریتی هستند مدعی بسیاری از چیز‌ها هستند و می‌گویند ما کاشتیم و دیگران بهره اش را بردند و به گریم و دکور نقد وارد می‌کنند. اینطور نیست که بگوییم تاریخ همانی است که ما می‌گوییم و مردم می‌توانند درباره این مسائل تحقیق و مطالعه کنند.

* اسکندریان: تلاشم را کردم تا نقش را به خوبی دربیاورم
«امین اسکندریان» بازیگر این سریال در ادامه بیان داشت: از آقای علی اکبری و شمقدری تشکر می‌کنم که این فرصت را به من دادند تا در قالب این نقش قرار بگیرم. تمام تلاشم این بود که منی که آن روز‌ها را ندیدم با فردی که در آن روز‌ها حضور داشته بتوانم تصاویر آن روز‌ها را به طور درستی دربیاورم.

* اکرمی: چالش‌های بازیگری در سریال «روز‌های ابدی»
«کیمیا اکرمی» بازیگر این سریال نیز در ادامه گفت: برای من رسیدن و بازی کردن در این نقش خیلی جالب بود. چون بخش زیادی از زندگیم را ایران نبودم و همین موضوع را برایم سخت‌تر می‌کرد. وقتی به ایران آمدم و در این کار حاضر شدم دیدم جو حاکم بر کار خیلی متفاوت‌تر از آنچیزی است که می‌گویند و ما خیلی آرامش داشتیم.



وی ادامه داد: مردم دوست داشتند مهدی و مهناز را کنار هم ببینند و از ورود محبوبه به قصه آزرده شدند و این برایم خوشایند است و نشان از باورپذیری کار دارد.

*رنجبران: ساخت سریالی اینچنینی برای ما ارزشمند است
«محمد حسین رنجبران» مدیر کل روابط عمومی سازمان صداوسیما در پایان این نشست ضمن تشکر از گروه سازنده سریال روز‌های ابدی گفت: این سریال سریال خیلی خوبی بود که ۲۴ درصد بیننده داشت و روزی هم نبود که مردم با روابط عمومی سازمان تماس نگیرند و تشکر نکنند و نقد نکنند و امروز هم ۲۴۰ تماس تلفنی توسط دوستان پاسخ داده شد.

وی ادامه داد: اواسط کار به آقای علی اکبری گفتم مشخص است که تولید این کار بسیار سخت بوده است. در این برهه و فضایی که وجود دارد انجام چنین کار‌هایی به این گستردگی و با مفهوم و پیامی اینچنینی برای ما ارزشمند است.

رنجبران افزود: آقای علی عسگری در تسخیر لانه حضور داشتند و به جد پیگیر این سریال بودند و حتی از معدود سریال‌هایی بود که خود آقای علی عسگری به پشت صحنه اش آمدند و از نزدیک شاهد تلاش‌های دوستان بودند. ان شاء الله در فرصت بهتر بتوانیم از همه عوامل تقدیر کنیم.

وی ادامه داد: انشاله حضور آقای شمقدری در تلویزیون ادامه دار باشند و معتقدم حضور ایشان و آقای علی اکبری برای ما مغتنم است. خداراشکر الان در تلویزیون کارگردان‌های مختلفی با تفکر‌های مختلفی دارند کار می‌کنند و این می‌تواند همه سلیقه‌های مخاطبان ما را پوشش دهد. همچنین این دوستان در این سریال تعدادی بازیگران جدید هم معرفی کردند که کار ارزشمندی است و برای همه این افراد آرزوی موفقیت داریم.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام:
* نظر:
* captcha:

سپید‌هایی بین سطح و لطافت

بررسی سریال‌های رمضان‌ ۱۴۰۰

عدم ارتباط منسجم میان نمایش خانگی، تلویزیون و سینما

از روز اول شرطم عدم استفاده از چهره‌ها بود

مسئولانی که «می‌دانند» اما «نمی‌خواهند»

مهمانان ناخوانده نقده عاملان جنگ خونین ۳ روزه!

حمله به «اچ ۳» در ابتدای جنگ نیروی هوایی عراق را زمینگیر کرد

نگاهی به سریال‌های ماه رمضانی و جای خالی کمدی!

چرا کیفیت سریال‌های شبکه نمایش‌خانگی رو به افول است؟

پخش تلویزیونی و اکران آنلاین راه نجات سینمای یخ‌زده

تعویق معنا در غزل صائب

اعتراف آمریکا در حمایت از عراق

شعر هیأت باید عامیانه باشد، ولی در ورطه عوام‌زدگی نیافتد

آنتن ما نیاز به قهرمانان واقعی دارد، اما نه شتاب‌زده!

کتاب‌ها چگونه تبلیغ می‌شوند؟

مستندسازی توان مقابله با «مافیا» را دارد؟

کاریزمای آوینی دست مخالفینش را برای پول‌سازی بسته بود

زن شهیدی که مهریه‌اش یک عملیات نظامی بود

وقتی امینی از چشم امریکا افتاد!

صیاد خودش را بدهکار انقلاب می‌دانست

سلیقه‌های مختلف فرهنگی مخاطب ما هستند

بوفی که واقعا کور است!

روایت قلم آوینی

کامران، غزاله، آوینی و چند روایت گم‌شده دیگر

گره عجیب و غریب دو قسمت پایانی با دادگاهی بی‌اساس

بزن و برو‌های تلویزیون مخاطب را به ماهواره سوق می‌دهد

از تقدس‌گرایی پرهیز کردیم

زیر سقف موزه‌های جامعه و جهان مدرن

برخلاف ما جریان «نفوذ» بی‌کار نیست

«نون. خ» برند محبوبی که نیاز به صیانت دارد