ساترا پخش فیلم مساله‌دار را ممنوع کرد؛
همزمان با ایام فاطمیه و سالروز شهادت حضرت زهرا (س)، تریلر فیلم «THE LADY OF HEAVEN» با عنوان «بانوی بهشت» از سوی صفحات یاسرالحبیب منتشر شد که به وقایع تاریخی حساس و مهم تاریخ اسلام می‌پردازد؛ اما این یک فیلم ساده نیست و محتوای آن نکات قابل‌تامل زیادی دارد.
به گزارش «سدید»؛ همزمان با ایام فاطمیه و سالروز شهادت حضرت زهرا (س)، تریلر فیلم «THE LADY OF HEAVEN» با عنوان «بانوی بهشت» از سوی صفحات یاسرالحبیب منتشر شد که به وقایع تاریخی حساس و مهم تاریخ اسلام می‌پردازد؛ اما این یک فیلم ساده نیست و محتوای آن نکات قابل‌تامل زیادی دارد.

موضوع فیلم در خصوص جنایات گروه‌های تکفیری داعش در عراق و سوریه است. در خلال این داستان امروزی به وقایع تاریخی مهمی مانند غدیرخم و آتش زدن در خانه حضرت زهرا؟ س؟ و شهادت آن حضرت می‌پردازد. شایانیوز نوشته که فیلم بانوی بهشت (The Lady of Heaven -۲۰۲۰) یک فیلم درام اکشن و تاریخی انگلیسی-‌آمریکایی است و کارگردان فیلم الی‌کینگ معرفی شده. همچنین افرادی، چون ری فرون، لوکاس باند، آلبان کورتوا، دنیس بلک، سامی کریم و کریستوفر سایرف در این فیلم ایفای نقش می‌کنند.
 
در معرفی این فیلم آمده است: «دو داستان مشابه، اما با هزار و ۴۰۰ سال فاصله. یک کودک عراقی پس از اینکه مادرش را در یک کشور جنگ‌زده از دست داد، با شنیدن داستان حضرت فاطمه؟ س؟، اهمیت و قدرت صبر را درک کرد.» در وب‌سایت کمپانی سازنده نیز هیچ‌گونه اطلاعاتی مندرج نشده است و فقط در توضیح این کمپانی نوشته شده است: Enlightened Kingdom یک شرکت تولید فیلم در انگلیس است. اهداف ما شامل تغییر تاریخ سینما از طریق بهبود فلسفه و سبک فیلم است. چشم‌انداز ما حول ایده نیاز به فیلم‌ها برای داشتن معنای عمیق‌تر و ارتباط با مخاطب و جذب قلب و روح مردم در سراسر جهان است.»

این فیلم که کارشناسان هزینه تولید آن را حدود ۱۵ میلیون دلار تخمین زده‌اند، در بخش مسائل مالی نیز سعی بر اقدامات بی‌نام و نشان دارد.

از فحاشی تا نویسندگی
یاسر‌الحبیب، روحانی شیعه متولد ۱۹۷۹ میلادی در کویت است؛ او از سال ۲۰۰۱ هیاتی به‌نام «خدام‌المهدی» را در کویت تأسیس کرد. او در سال ۲۰۰۴ به‌دلیل تندروی‌هایش به زندان رفت و پس از مدتی آزاد و از کویت اخراج شد. اخراج او با انتقاد پارلمان کویت همراه بود.

یاسر‌الحبیب سپس به لندن رفت؛ جایی که سید مجتبی حسینی شیرازی یکی از خاندان شیرازی‌ها و برادر کوچک‌تر صادق شیرازی در آنجا سکونت دارد. گفته می‌شود او در دهکده ثروتمند فولمر در اطراف باکینگهام‌شر جنوبی یک کلیسای متروکه را به قیمت دو میلیون پوند خریداری کرده و آن را به مرکز فعالیت‌های خود از جمله شبکه تلویزیونی اش (تلویزیون فدک) تبدیل کرده است.

الحبیب در سال ۱۳۸۹ شبکه ماهواره‌ای فدک را به راه انداخت؛ او در افتتاحیه شبکه‌اش انتقادات تندی از عایشه، همسر حضرت محمد؟ ص؟ و چهره مورد احترام اهل تسنن مطرح کرد.

واکنش پیش‌دستانه مراجع تقلید
آیات عظام مکارم‌شیرازی، صافی‌گلپایگانی، نوری‌همدانی و جعفر سبحانی در پاسخ به استفتایی در سال ۱۳۹۵مبنی بر تلاش یکی از شبکه‌های تلویزیونی عربی که مقر آن در انگلیس است، در اقدامی برای تفرقه‌افکنی بین مسلمانان و کمک به تهیه و نشر فیلم «یوم‌العذاب» واکنش نشان داده بودند که با توجه به انتشار تیزر این فیلم در روز‌های اخیر، این استفتا از سوی رسانه‌ها بازنشر شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، «یوم‌العذاب» نام فیلمی سینمایی است که این روز‌ها با نام «بانوی بهشت» سر زبان‌ها افتاده و یاسرالحبیب، روحانی معلوم‌الحالی که سال‌هاست باب تفرقه را میان شیعه و اهل سنت باز کرده و سابقه‌ای طولانی در بیان غیرمتعارف مباحث دینی دارد، برای ساخت این فیلم سینمایی تلاش کرده است.

ورود ساترا
ساترا پیرو نشر تیزر فیلم تفرقه افکنانه انگلیسی «بانوی بهشت» که بر اختلاف افکنی میان مسلمانان تمرکز کرده است، انتشار آن را در رسانه‌های داخلی ممنوع اعلام کرد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، این فیلم به دلیل داشتن محتوایی با موضوعات نفرت پراکنی، تفرقه‌افکنی، تهییج تعصبات نژادی و به‌منظور توهین به مذاهب اسلامی، وحدت جهان اسلام را مورد حمله قرار می‌دهد و کاملا ناقض دستورالعمل‌های محتوایی ساتراست؛ به همین علت انتشار آن در همه رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر ممنوع است.

همچنین ساترا به دلیل ممنوع‌بودن محتوای نفرت انگیز در ادبیات حقوقی بین المللی، اعتراض خود را به نهاد‌های بین‌المللی با استناد به قوانین بالادستی و شرایط استفاده (Terms of Use) اعلام کرده است و از طرق حقوقی پیگیر آن خواهد بود.

لزوم رصد فعالیت‌های وحدت‌شکن
فرقه شیرازی‌ها از سال‌ها پیش با منابع مالی سرشار که نقاط نامشخصی هم دارد، اقدام به فعالیت‌های گسترده رسانه‌ای کرده و ده‌ها شبکه تلویزیونی و سایت راه‌اندازی کردند. نقطه اشتراک تمام فعالیت این رسانه‌ها، تندروی و ایجاد تفرقه بین مذاهب اسلامی بود. آن‌ها به‌دور از فضای نقد و بحث علمی، با ادبیات و روش‌های رادیکال سعی در ایجاد فاصله و دشمنی بین شیعه و سنی کردند. اقدامات آن‌ها به‌قدری تند بود که به مرور در ریشه و فلسفه آن هم شبهات زیادی مطرح شد. پایگاه رسانه‌ای و سیاست‌گذاری‌های این جریان در انگلیس است و با ورود چند میلیون دلاری به سینما، آن‌هم با آن شبهات فراوان، مساله‌ای نیست که بتوان به‌راحتی از آن عبور کرد. باید فعالیت‌های این فرقه بیش از پیش رصد و بررسی شود.
 
انتهای پیام/
منبع: صبح نو
ارسال نظر
captcha