پس از پیدایش نوع جدیدی از کرونا صورت گرفت؛
وزیر بهداشت در نامه‌ای به وزیر راه و شهر‌سازی، به منظور رعایت اقدامات احتیاطی برای مقابله با نوع جهش یافته ویروس ۱۹- COVID در برخی کشورها، خواستار لغو کلیه پرواز‌های خطوط هوایی شرکت‌های ایرانی به مقصد کشور انگلستان شد.
به گزارش «سدید»؛ در این نامه سعید نمکی به اسلامی، آمده است؛ «براساس گزارش واصله، اخیراً نوع جهش یافته ویروس ۱۹- COVID در برخی کشور‌ها به ویژه کشور انگلیس مشاهده شده که به احتمال قوی دارای بیماری زایی بالایی است، لذا به منظور رعایت اقدامات احتیاطی خواهشمند است دستور فرمایید از این تاریخ کلیه پرواز‌های خطوط هوایی شرکت‌های ایرانی به مقصد کشور انگلستان و بالعکس لغو و کان لم یکن اعلام گردد.»

نمکی همچنین پیرو این مکاتبه، در نامه‌ای به رئیسی، معاون بهداشت وزارت بهداشت، درخصوص بررسی دقیق کسانی که مستقیم یا غیر مستقیم از مبدأ کشور انگلیس وارد می‌شوند، دستوراتی صادر کرد.

براساس این گزارش، در این نامه بر ضرورت بررسی دقیق مسافرین از مبدا انگلیس به مقصد ایران، انجام تست، قرنطینه و مراقبت کامل از آن‌ها و تشدید نظارت‌ها و مراقبت و انجام آزمایشات ۱۹- COVID در کلیه مبادی ورودی هوایی بخصوص پرواز‌هایی که از مبدأ کشور‌های اروپایی صورت می‌پذیرد، تاکید شده است.

در این نامه آمده است: «پیرو مذاکره انجام شده و نامه‌های قبلی مبنی بر بررسی دقیق کسانی که مستقیم یا غیر مستقیم از مبدأ کشور انگلیس وارد می‌شوند و نیز قطع موقت پرواز‌های خطوط هوایی شرکت‌های داخلی به مقصد آن کشور، ضروری است موارد ذیل هم مورد توجه ویژه قرار گیرد:
۱-سریعاً کلیه کسانی که طی دوهفته گذشته از مبدأ کشور انگلیس مستقیم یا غیر مستقیم وارد کشور شده‌اند مورد بررسی قرار گرفته و تا تعیین تکلیف نتایج آزمایشات مربوطه، تحت قرنطینه و مراقبت کامل قرار گیرند.
۲-باتوجه به مراودات کشور انگلیس با دیگر کشور‌ها به‌ویژه کشور‌های اروپایی، ضروریست کلیه مبادی ورودی هوایی بخصوص پرواز‌هایی که از مبدأ کشور‌های اروپایی صورت می‌پذیرد، شدیداً تحت نظر، مراقبت و انجام آزمایشات ۱۹- COVID قرار گرفته و همچنین علائم بالینی افراد وارده مورد بررسی دقیق قرار گیرند.

البته کنترل و نظارت مذکور شامل کلیه مرز‌های زمینی و دریایی علاوه‌بر مرز‌های هوایی هم خواهد شد. ضرورت دارد، در اجرای این دستورالعمل، گزارش روزانه اقدامات انجام شده به دفتر اینجانب ارسال گردد.»

ویروس کرونای انگلیسی به ایران نرسیده است
عضو کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا درخصوص ویروس جهش یافته ۱۹- COVID که چندی پیش در کشور انگلیس شناسایی شد، گفت: این ویروس از کشور انگلیس آغاز شده و از آنجا به هلند و بعد از آن به ایتالیا رسیده است و هنوز شواهدی درخصوص ورود این ویروس به ایران وجود ندارد.

مسعود مردانی در گفتگویی در مورد تفاوت این ویروس جهش یافته با ویروس قبلی اظهارداشت: شدت بروز بیماری و ظهور علائم در ویروس جهش یافته بیشتر است و همچنین این ویروس بسیار سریع از یک فرد به فرد دیگر انتقال پیدا می‌کند، اما خوشبختانه میزان مرگ‌ومیر ناشی از ابتلای به این ویروس از ویروس قبلی بالاتر نیست.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا ممکن است، این جهش ژنتیکی کارایی واکسن‌های تولید شده را زیر سؤال ببرد؟ گفت: تا کنون هیچ گزارشی مبنی بر بروز اختلال در کارایی واکسن‌های کرونا وجود نداشته‌است.

پرواز‌های «ایران‌ایر» به لندن از فردا به مدت ۲ هفته لغو می‌شود
دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی درخصوص آخرین وضعیت پرواز‌های ایران به مقصد لندن پس از تصمیم ستاد ملی مبارزه با کرونا اظهارداشت: در حال حاضر پرواز‌ها به مقصد کشور انگلستان از سوی شرکت ایران ایر انجام می‌شود که با تصمیم ستاد ملی مبارزه با کرونا از امروز سه شنبه به مدت دو هفته پرواز‌های این شرکت به مقصد لندن لغو خواهد شد.

مقصود اسعدی سامانی در مورد ادامه فروش بلیت در برخی از سایت‌ها گفت: ممکن است برخی از شرکت‌های خارجی فروش بلیت در مسیر تهران به انگلیس و بالعکس را ادامه دهند که این موضوع باید از سوی سازمان هواپیمایی کشوری پیگیری شود.

اسعدی سامانی ادامه داد: باتوجه به اینکه پرواز‌ها به مدت دو هفته لغو می‌شود افراد در صورت خرید بلیت هواپیما در مسیر تهران به انگلیس و بالعکس می‌توانند پرواز خود را به زمان دیگری موکول کنند یا پول خود را پس بگیرند. وی در مورد پرواز‌های خارجی به دیگر کشور‌های خارجی گفت: هنوز تصمیمی برای لغو پرواز‌های خارجی به مقصد کشور‌های دیگر به غیر از انگلیس گرفته نشده و پرواز‌های در مسیر‌های دیگر طبق روال انجام می‌شود.
 
انتهای پیام/
ارسال نظر
captcha