فصل جدید سریال "آقای گرفتار" برای ۱۴۰۰؛
حسن اکلیلی قرار است با فصل جدید سریال "آقای گرفتار" برگردد؛ کار‌های ماندگار زیادی در کارنامه‌اش دارد، اما فعالیت در خیریه را به بازیگری ترجیح می‌دهد.
به گزارش «سدید؛ لهجه و گویش اصفهانی‌اش در میان دیالوگ‌های طنزآمیزِ "آقای گرفتار" ما را به نام حسن اکلیلی بازیگر پرآوازه اصفهانی می‌رساند. کمدین و بازیگر سینما، تلویزیون و تئاتر است که آثار متعددی را بیشتر در شهر اصفهان بازی و کارگردانی کرده، بسیاری اعتقاد دارند قدرت‌الله ایزدی یا همان کاراکتر معروف "آقا رشید" را او به دنیای تصویر معرفی کرده است.

"پشت کوه‌های بلند" و "تفنگ سرپر" را با امرالله احمدجو کار کرد، اما خودش بیشتر دوست دارد با دیالوگ‌ها و موقعیت‌های طنز حال مردم را خوب کند. تئاتر‌ها و تله‌تئاتر‌های مختلفی از او به یادگار مانده، اما جالب است "اکلیلی" این روز‌ها بیشتر فعالیت در کار‌های خیریه را به بازیگری ترجیح می‌دهد.

سریال، تلویزیون، صدا و سیما
در جریان گپ و گفت کوتاه با این هنرمند پیشکسوت متوجه شدیم فصل جدید سریال "آقای گرفتار" در راه است. او در توضیحات بیشتر به خبرنگار خبرگزاری تسنیم گفت: سریال "آقای گرفتار" که مردم با آن خاطره داشتند قرار است به فصل سوم برسد. این روز‌ها در مرحله نگارش قرار داریم، کارگردان آن هنوز قطعی نشده، اما با شروع مراحل تولید، پیش‌بینی‌مان این است سال ۱۴۰۰ بتوانیم از شبکه‌های سراسری پخش کنیم.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا خودتان هنوز "آقای گرفتار" ماجرا خواهید بود و تهیه‌کنندگی را همچون دو سری قبل برعهده دارید، گفت: خودم این نقش را بازی می‌کنم. احتمالاً تهیه‌کنندگی را به شخصی دیگر واگذار کنم. قرار است در این فصل به مسائل مبتلابه جوانان و نسل جدید کارآمد، ازدواج و اشتغال و چگونه زیستن جوانان بپردازیم. آقای گرفتار در این فصل تجربه‌هایش را در اختیار جوانان قرار می‌دهد.

اکلیلی درباره جزئیات بیشتر این سریال تلویزیونی، گفت: فعلاً چیز بیشتری نمی‌توانم بگویم تا متن کاملاً آماده و شرایط مهیای تولید شود. اما این سریال ۲۶ قسمتی در اصفهان کلید خواهد خورد و در کنار استفاده از کاربلد‌های اصفهانی حتماً از بازیگران حرفه‌ای کشور هم بهره خواهیم برد.

او در خصوص نیاز مخاطب امروز با توجه به شرایط غم‌بار کرونایی و مشکلات اقتصادی به طنز‌های با کیفیت و با محتوا، گفت: در این شرایط غم‌بار وجود کار‌های طنز و کمدی با اصالت و با محتوا لازم است. زیرا برخی از کمدی‌هایی که ساخته می‌شود بعضاً در شأن مردم ایران نیست؛ کار‌هایی که به کمدی سخیف معروفند. باید مسئولان به فکر باشند و برای در خانه ماندنِ مردم و اینکه حالشان خوب شود، کار‌های مفرح و طنزآمیزِ جذاب و دلچسب بسازند.

اکلیلی خاطرنشان کرد: همیشه امیدوارم ما به همان دوران برگردیم که اندیشه و تفکر بیشتر از چیز‌های دیگر در دنیای تصویر اهمیت داشت. در همین اصفهان دوستان اصیل کار نمی‌کنند بدلیل اینکه متولیان امر دعوت نمی‌کنند و یا هزینه‌ای اختصاص نمی‌دهند کار‌های با محتوا و با کیفیت ساخته شوند. همین استان اصفهان مرکز هنر و سبقه تاریخی فرهنگی دارد، اما چرا به این وضعیت رسیده، این هم قابل تأمل است و باید واکاوی شود.

او با اشاره به اینکه خودم را بیش از بازیگری وقف فعالیت در خیریه‌ها کرده‌ام، افزود: سال‌ها است خودم را وقف فعالیت در خیریه‌ها کرده‌ام و کار‌های خیریه فرهنگی را خیلی دوست دارم. خیریه‌های زیادی وجود دارند که من در هیئت مدیره‌هایشان مسئولیت دارم و انجام وظیفه می‌کنم. کار بازیگری این روز‌ها آنقدر برایم جذابیت ندارد البته اگر کار خوب پیشنهاد شود در اولین فرصت به سراغِ آن کار می‌روم. هنر همیشه برایم ارزشمند بوده، اما نه به هر قیمتی.

این بازیگر پیشکسوت سینما، تئاتر و تلویزیون گفت: موضوع برای من نقش نیست، بحث قصه و اتفاق خوب در این حرفه برایم اهمیت دارد. در کشوری زندگی می‌کنیم که مالامال از فرهنگ و ادب و تاریخ است و این‌ها باید لحاظ شود. آنقدر در اصفهان تمدن و تاریخ و فرهنگ وجود دارد و فکر می‌کنم بتوانیم تولیدات زیادی در داخل و حتی برای خارج از کشور داشته باشیم.
 
انتهای پیام/
ارسال نظر
captcha