هنرمندان عرصه موسیقی رخ می نمایند؛
برخی چهره‌ها به دلایل مختلف علاقه‌مند بوده‌اند تا بتوانند در یک شاخه هنری دیگر رخی نشان دهند تا شاید به شهرت‌شان افزوده شود.
به گزارش «سدید»؛ از قدیم حضور چهره‌های یک رشته هنری یا ورزشی در یک شاخه دیگر خبرساز بوده است. برخی چهره‌ها به دلایل مختلف علاقه‌مند بوده‌اند تا بتوانند در یک شاخه هنری دیگر رخی نشان دهند تا شاید به شهرت‌شان افزوده شود. اما آخرین مورد آن مربوط به حضور دو خواننده در دو سریالی است که به‌طور همزمان از شبکه‌های سیما درحال پخش‌اند.

اصولا بازیگری و خوانندگی جذاب است. یعنی بسیاری از بازیگران از قدیم عاشق خوانندگی بوده‌اند. حالا علاقه شخصی یا راهی برای شهرت بیشتر؛ هرچه هست برخی بازیگران دوست دارند گاهی در استودیو یا حتی استیج پشت میکروفون بروند و ترانه‌ای بخوانند. البته یک بررسی ساده نشان می‌دهد تقریبا هیچ بازیگر حرفه‌ای در ایران وجود ندارد که سراغ خوانندگی رفته و در آن موفق شده باشد. در طرف مقابل هم موارد زیادی وجود داشته است. خوانندگان مختلفی بوده‌اند که مقابل دوربین فیلمسازان رفته‌اند. اتفاقا هیچ‌کدام از آن‌ها هم به یک موفقیت قابل‌توجه دست پیدا نکرده‌اند. البته اینطور نیست که همیشه خوانندگان خودشان برای بازیگری پیشقدم شده باشند. درمواردی هم بوده که یک فیلمساز از آن‌ها برای بازی دعوت کرده است.
 
حالا برخی برای نقش در شخصیت‌های مختلف و تعدادی هم برای بازی در نقش واقعی خودشان. تقریبادر اغلب موارد هیچ‌کدام از این همکاری‌ها به یک اتفاق مثبت منجر نشده و صرفا پس از ارضای حس علاقه به بازیگری فرد، همه چیز تمام شده است. البته معمولا بازیگرانی که به موسیقی علاقه‌مندند در کارشان ثبات قدم بیشتری دارند و به این راحتی‌ها بی‌خیال خوانندگی نمی‌شوند. پس حضور بازیگران در موسیقی و خوانندگان در بازیگری اتفاق جدیدی نیست، اما چیزی که منجر به نگارش این گزارش شده است، حضور همزمان دو خواننده کمترشناخته‌شده در دو سریال سیماست که به‌طور همزمان درحال پخش‌اند.

از موسیقی راک تا بازیگری
سال‌۹۶ بود که احمد معظمی «سارق روح» را برای تلویزیون ساخت. تیتراژ آن مجموعه صدای ناآشنایی داشت. این ناآشنایی حاصل سبک راک خواننده‌اش بود که معمولا بین ایرانیان پرطرفدار نیست. کاوه آفاق تیتراژ آن سریال را خواند تا اولین همکاری‌اش با معظمی باشد. کاوه آفاق از کودکی به نواختن ساز کلاسیک پرداخت. از ۱۵‌سالگی آغاز به نواختن گیتار الکتریک کرد و آن زمان بود که به موسیقی راک علاقه‌مند شد و از ۱۷‌سالگی به آهنگسازی و ترانه‌سرایی پرداخت. «پارت» نخستین گروهی بود که وی تأسیس کرد. سپس با گروهی به نام «کاویان» تا سال‌۱۳۸۳ ده‌ها اجرا و کنسرت برگزار کردند. او در سال‌۱۳۸۴ گروه راک ایرانی د ویز (The Ways) را پایه‌گذاری و در سال‌۱۳۹۰ با دلخوری و جنجال بسیار آن را رها کرد.

این شب‌ها سریال «خانه امن» به کارگردانی احمد معظمی از شبکه یک سیما درحال پخش است. کاوه آفاق این‌بار نه در جایگاه خواننده که به‌عنوان بازیگر سریال مقابل دوربین معظمی رفته است. آفاق در نقش «فرزاد» دو، سه قسمت حضور داشت و سپس با مرگ شخصیت فرزاد کارش تمام شد. البته این خواننده قبلا هم تجربیاتی در عرصه بازیگری داشته، اما هیچ‌کدام به اندازه‌ای جدی نبوده که او از یک بازیگر شناخته‌شده بسازد.

حضور حاشیه‌ساز
اما دومین خواننده‌ای که در شب‌های اخیر در یک سریال تلویزیونی دیده شد، میلاد کیانی بود. البته حضور کیانی در سریال «صفربیست و یک» صرفا محدود به بازیگری در چند سکانس نیست. او خواننده تیتراژ سریال هم است. با پخش تیتراژ این سریال برخی مخاطبان نسبت‌به ترانه آن معترض شدند. ترانه کیانی برای «صفر بیست و یک» درواقع کپی یک ترانه مشهور هندی در سال‌های گذشته بود. اما حاشیه کیانی فقط در مورد این ترانه نبود و با حضورش به‌عنوان بازیگر در سریال، مسائل دیگری نیز مطرح شد. کیانی در یکی دو سکانس در سریال ظاهر شد. سکانس‌هایی که تقریبا بی‌ربط و بی‌دلیل بودند و مشخص بود فقط برای خواننده در سریال تعریف شده بودند. نکته جالب این بود که کیانی در نقش خودش بازی کرده بود.

حضورسوال‌برانگیز
همانطور که در ابتدای گزارش گفته شد، تاکنون خوانندگان زیادی مقابل دوربین رفته‌اند. احتمالا هرکدام دلیل خودشان را داشته‌اند، اما موضوع دو خواننده مورد اشاره این گزارش چیست؟ بررسی سابقه و کارنامه کاوه آفاق نشان می‌دهد او از مدت‌ها پیش به بازیگری علاقه‌مند بوده و بعید هم است که از این کار قصد کسب شهرت بیشتری داشته باشد. البته میزان موفقیت او در بازیگری و حضور در نقش «فرزاد» نکته مجزایی است، اما موضوع برای میلاد کیانی متفاوت است. اولا که او سابقه آفاق در بازیگری را ندارد. ثانیا او خواننده جدیدی است که شهرت آفاق را هم ندارد. اما نکته مهم بعدی حضور بی‌منطق او در قصه «صفربیست و یک» است.
 
اگر آفاق در «خانه امن» نقش یک کاراکتر پیش‌برنده قصه را ایفا می‌کرد، در اینجا کیانی فقط آمده تا خودش را مطرح کند. اشاره به خوانندگی او در سریال نشان‌دهنده آن است که معامله‌ای بین سازندگان سریال و کیانی درمیان بوده است. حالا این معامله ممکن است صرفا حرفه‌ای بوده یا ممکن است مسائل دیگری درمیان باشد. همه می‌دانند خواندن تیتراژ سریال یکی از راه‌های شهرت خوانندگان تازه‌کار است. حالا اگر بازیگری به آن اضافه شود به صورت ویژه برای فرد ارزشمند است. از گذشته صحبت‌هایی بوده که برخی خوانندگان حاضرند پول پرداخت کنند تا تیتراژ بخوانند. حالا با خواننده‌ای طرفیم که هم تیتراژ خوانده و هم چند سکانس بازی کرده است!
 
انتهای پیام/
منبع: صبح نو
ارسال نظر
captcha