به بهانه شروع فصل سوم سریال «از سرنوشت»؛
سریال های تلویزیونی اگر قصه ای سر راست، جذاب و پرکشش داشته باشند، گاها این توانایی را دارند تا مخاطب را در چندین فصل همراهی کنند؛ سریال «از سرنوشت» نمونه بارز این مدعاست که قرار است فصل سوم آن از امشب به روی آنتن رود.
به گزارش «سدید»؛ فصل سوم سریال « از سرنوشت» به کارگردانی محمدرضا خردمندان و تهیه کنندگی علی اکبر تحویلیان، از امشب 10 آبان ماه از شبکه دوم سیما به روی آنتن می رود.

بینندگان سریال های تلویزیونی با دو فصل گذشته این سریال همراه شده اند و «از سرنوشت» توانسته به خوبی داستان قدیمی کودکان بی سرپرست و حواشی زندگی آن ها را در بستری جذاب و به دور از کلیشه های همیشگی برای مخاطب خود به تصویر کشد.

داستانی که در فصل دوم خود به تولید و کسب و کار نیز سرک می کشد و سعی می کند ماجرای تولید ملی را نیز دستمایه کار خود قرار دهد؛ داستانکی که اتفاقا مصنوعی و شعارزده درنیامده و توانسته با قصه داستان خود را هماهنگ کند.

هاشم و سهراب «از سرنوشت» این بار در فصل سوم به گفته یکی از نویسندگان سریال قرار است اتفاقات عجیبی را رقم بزنند و سریال در این فصل شگفتانه برای بیننگان خود دارد. مسعود کرمی، نویسنده فصل سوم این سریال معتقد است: «مکن است برخی قصه ها بارها تکرار شده باشد اما نوع نگاه هر نویسنده با نویسنده دیگر متفاوت است و جنبه های نوآورانه ای که می توان در کار تزریق کرد می تواند برای مخاطبان جذابیت داشته باشد»

فصل چهارم سریال «از سرنوشت» در حال نگارش است و طبق شنیده ها با پتانسیلی که این سریال دارد و طراحی شخصیت ها، تا فصل ۶ نیز می تواند ادامه پیدا کند به همین بهانه به سراغ سریال های چند فصلی (بیشتر از دو فصل) معروف تلویزیون رفته ایم تا مروری گذرا بر این سریال ها داشته باشیم. سریال هایی که گاها با قصه ای جذاب بینندگان خود را چندین فصل به دنبال خود می کشانند و بعضا فقط آن ها را زجر می دهند.

مجموعه «پایتخت»

«پایتخت» به کارگردانی سیروس مقدم و با طراحی و بازی محسن تنابنده، مجموعه سریالی است که فصل اول آن در نوروز ۱۳۹۰ از شبکه یک پخش شد. این مجموعه، بدون تردید طولانی‌ترین و موفق‌ترین سریال چند فصلی تلویزیون بر اساس میزان رضایت مخاطبان رسانه ملی بوده است. سریالی که با وجود فراز و فرودهای خود، همواره حتی بازپخش مجدد آن از شبکه آی فیلم، با استقبال بینندگان همراه بوده است.

هرچند که فصل ششم این سریال با حواشی فراوانی از طرف بینندگان و منتقدان همراه بود، با این وجود مدیران شبکه اول سیما قرارداد فصل هفتم این مجموعه را برای پخش در ایام نوروز با سیروس مقدم بسته اند تا خیالشان بابت رضایت مخاطبان از سریال نوروزی این شبکه راحت باشد.

سریال «ستایش»

هرچه قدر سریال «ستایش» با بازی نرگس محمدی توانست در فصل اول خود بینندگان فراوانی را با خود همراه کند و مردم کوچه و بازار نگران سرنوشت ستایش و بچه هایش و متنفر از حشمت فردوس باشند؛ در فصل دوم با انتقادات فراوانی از سوی مخاطبان بویژه درباره گریم بازیگران همراه بود و نتوانست موفقیت فصل اول خود را تکرار کند.

ولی سعید سلطانی، کارگردان سریال در فصل سوم ستایش، ثابت کرد که نبض مخاطب را به خوبی می شناسد و با ادامه ماجرا در بستر قصه ای جذاب، دوباره عامه مردم را با خود همراه کرده و این بار قصه را با سرنوشت حشمت فردوس جلو می برد. سریال ستایش با همه سادگی و پیش بینی همه اتفاقات قصه، با استقبال بینندگان، جزء سریال های پرمخاطب تلویزیون به شمار می آید.

سریال «لیسانسه ها»

لیسانسه های سروش صحت در سه فصل توانست با همراهی مخاطبان خود به یکی از سه گانه های محبوب طنز تلویزیون تبدیل شود؛ سریالی با ماجرای خواستگاری ها و عاشق شدن های «حبیب» با بازی هوتن شکیبا و موقعیت های طنزی که با لودگی سریال های معمول فاصله می گیرد و همین باعث می شود که سه فصل بینندگان را با خود همراه کند.

سریال «بچه مهندس»

«جواد جوادی» کاراکتری که مخاطب از کودکی با داستان او همراه می شود و با سرنوشت او را هر فصل دنبال می کند. سریالی که در فصل دوم خود، آنچنان که باید به دل مخاطب ننشست ولی بیننده ای که گرفتار داستان جواد و عشقش به «مومو» شده بود، فصل سوم و دوران جوانی او را نیز دنبال می کند و این سریال در این فصل مخاطب خود را مجددا پیدا می کند و همین باعث می شود تا مدیران شبکه دو دست به کار شوند و خواستار تولید فصل چهارم «بچه مهندس» باشند.

انتهای پیام/

منبع: راه دانا
ارسال نظر
captcha