بهره‌گیری از توان مردمی و دانشجویی برای جهاد در کرونا؛
حالا هشت ماهی از شیوع ویروس کرونا گذشته و استفاده از ماسک همه‌گیرتر شده است؛ هستند در همین نزدیکی و در کوچه پس کوچه‌هایی شهرهای که ما زندگی می‌کنیم؛ افرادی که همچنان به تولید ماسک و کمک مؤمنانه مشغول هستند.

به گزارش «سدید»؛ پیگیری مکرر کمک‌های مومنانه در ایام شیوع ویروس کرونا این روزها را به سمت افراد و گزارش‌هایی می‌برد که شاید تاکنون کمتر به آن پرداخته شده است؛ افرادی که در کنار فعالیت اصلی روزانه خود این روزها  با کمک خیران کمک‌های مومنانه بسیاری را پشتیبانی کرده‌اند.

این روزها جهاد نه زن و مرد می‌شناسد و نه سنگر؛ هر کجا که دل بتپد؛ جهادی صورت می‌گیرد و تلاش برای مقابله با دشمن در هر سنگری و دفاع از انقلاب و اسلام و میهن تمامی ندارد و این بار به سراغ بانوی جهادگری در شهرستان بهشهر، شهر خلیل‌شهر در شرق مازندران رفته‌ایم و تلاش داریم تا با آشنایی از ابعاد شخصیتی این بانو فعالیت‌های جهادی ایشان را به تصویر بکشیم.

هنده خلیل خلیلی از جمله بانوان پرتلاش و جهادگر استان مازندران است که به وضوح جهادگری با پوست و خون این بانو عجین شده است و نه تنها در برگزاری کلاس‌های قرآنی در مؤسسه قرآنی خود در خلیل‌شهر بهشهر سرآمد است؛ بلکه این روزها در کمک مومنانه و تولید ماسک و گان رایگان و کمک به افراد کم‌برخوردار گوی سبقت را از دیگران ربوده است و در کنار همه این فعالیت‌ها تلاش برای تبیین ارزش‌های اسلامی در فضای مجازی و برگزاری مراسم‌های فرهنگی در ایام مختلف سال و اکنون با رعایت پروتکل بهداشتی را از یاد نبرده است.

بسیار از او و فعالیت‌هایش در دوران کرونا و تبدیل مؤسسه قرآنی به کارگاه تولید ماسک و گان شنیده‌ام و پس از برخورد با ایشان دریافتم نه تنها آنچه در تصوراتم نسبت به وی داشتم، درست بود؛ بلکه او در عین جوانی فراتر از تصوراتم است؛ زنی جوان، گشاده‌رو و خوش‌برخورد و خوشبیان و در عین حال استوار که شور و هیجان برای کمک به همنوعان و البته کمک برای رضای خدا در او موج می‌زند.

اگرچه در ابتدای برخورد و بیان اینکه مصاحبه‌ای از ایشان داشته باشیم بر این اعتقاد بود که کار برای رضای خداوند و کار گروهی بوده است و بهتر است از خواهران و برادران فعال در این حوزه گفت‌وگو داشته باشیم؛ اما اصرارهای فراوان ما و اینکه کار ما برای الگوسازی برای دیگران است؛ قبول کرد تا از فعالیت‌هایش بگوید.

بیش از ۷ ماه از شیوع ویروس کرونا در ایران و حتی جهان می‌گذرد و در این ایام هزاران کارگاه تولید ماسک و مواد ضدعفونی کننده به راه افتاد تا به یاری مردم و کارکنان بیمارستان‌ها بشتابد و با کمک و یاری رساندن به هم برای مقابله با کرونا اقدام کنند.

در کنار همه نیت‌های خیری که از تولید ماسک و گان، کمک مومنانه و توزیع لوازم‌التحریر در بین دانش‌آموزان کم برخوردار به راه افتاده است؛ در این بین برخی از معلمان و مربیان هم با تعطیل شدن مدارس و مؤسسات؛ ناشی از شیوع ویروس کرونا بیکار ننشستند و در کنار آموزش در فضای مجازی و فعالیت‌های فرهنگی و انسان دوستانه مرتبط با شیوع کرونا، تولید ماسک و گان را هم در دستور کار خود قرار دادند و به تولید ماسک برای بیماران و پرسنل بیمارستان پرداختند.

از مؤسسه قرآنی تا کارگاه تولید ماسک رایگان

"هنده خلیل‌خلیلی " یکی از بانوان فعال در مؤسسه قرآنی و مدیر مؤسسه قرآنی بقیه‌الله خلیل‌شهر که سالیان سال در این رشته تبحر خاص دارد و خود از قاریان و برترین‌های قرآن است و البته بانوی جهادگری است که با تعطیلی کلاس‌های قرآنی و مؤسسه قرآنی خود و در ایامی که بسیاری از مردم به دلیل شیوع ویروس کرونا دچار اضطراب و نگرانی شدند، به همراه مردم نوع‌دوست و دانشجویان به تولید ماسک برای نیازمندان و پرسنل بیمارستان پرداخته است.

به سراغش رفتیم در فضایی معنوی پر از عشق و معنویت و فضایی که بوی اخلاص و دوستی و محبت به اهل بیت(ع) می‌داد؛ در مؤسسه قرآنی که روزی خانه قرآن‌آموزان بود و در دوران کرونا کارگاهی برای عمل به فرامین قرآن و اهل بیت(ع) تا روایتی از این زندگی خود در دوران داشته باشد؛ دورانی که بسیاری از افراد را خانه‌نشین کرده و اگرچه بسیاری نیز بدون توجه به نکات بهداشتی اجتماع کرده و اصول بهداشتی را زیر پا گذاشتند؛ اما این جهادگران از کار و تلاش خود برای تولید ماسک و کمک به همنوعان عقب ننشستند.

می‌گوید: پس از شیوع کرونا و تعطیلی مؤسسه قرآنی و در پی فرمایشات رهبری در خصوص کمک به همنوعان و نیازی که در بین افراد جامعه برای تولید ماسک وجود داشته است؛ کارگاه تولید ماسک را راه‌اندازی کرده و در کنار تدریس قرآن در فضای مجازی؛ تولید ماسک را در دستور کار قرار دادیم.

هنده خلیل‌خلیلی در ادامه در پاسخ به اینکه چه شد که به کارگاه تولید ماسک را در مؤسسه قرآنی و به نوعی در منزل خود راه‌اندازی کرد، گفت: نزدیک به دو ماه در دوران اوج کرونا و تعطیلی مؤسسه قرآنی به صورت خودجوش  و آتش به اختیار با حضور خواهران بسیجی دانشگاه ازاد اسلامی بهشهر و دیگر خواهران فعال در منطقه وارد کار شدیم و با توجه به اینکه دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی بهشهر هستم با کمک بسیج دانشجویی برادران وارد کار شده و به تولید ماسک و گان پرداختیم و تولیدات ما پس از تهیه به صورت رایگان میان شهروندان  و بیمارستان خاتم‌الانبیاء بهشهر تقسیم ‌شد.

بهره‌گیری از توان مردمی و دانشجویی برای تولید ماسک و گان در مؤسسه قرآنی

مدیر مسؤول مؤسسه قرآنی بقیه‌الله خلیل‌شهر خاطر نشان کرد: با توجه به همکاری دانشجویان و مردمی بودن تولید ماسک و گان، تولید ماسک و گان در مؤسسه و نمازخانه دانشگاه در دستور کار قرار گرفت.

این بانوی جهادگر که با در اختیار قرار دادن مؤسسه قرآنی و در واقع بخشی از منزل مسکونی خود به تولید ماسک و گان در دوران کرونایی پرداخته است، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس اظهار کرد: با استفاده از این طرح با تهیه مواد اولیه استاندارد و مرغوب، ماسک و گان تولید می‌کردیم و به درب منازل مردم در شهر و روستاها و یا بیمارستان خاتم بهشهر می‌رساندیم که در مجموع در حدود ۵ هزار ماسک و گان در دوران اوج کرونا توسط این بانوی جهادگر و دانشجویان و کمک مردمی تولید شد تا در دورانی که نیاز به ماسک در اوج بوده است؛ از مردم دستگیری شود.

مسؤول گروه جهادی شهید سیدسجاد خلیلی و جانشین خواهر بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی بهشهر افزود: در پی شیوع ویروس کرونا از اواخر سال گذشته و در روزهایی ابتدایی سال جدید که گروه‌های مختلف مردمی به یاری مسئولان شتافتند؛ ما هم بیکار ننشستیم و در روزهای خانه‌نشینی با همکاری تعدادی از دانشجویان و مردم در خانه ماندیم و به تولید گان و ماسک پرداختیم.

از مؤسسه قرآنی و تولید ماسک تا انتخاب به عنوان جهادگر برتر دانشگاهی مازندران

خلیلی که در هفته دفاع مقدس به عنوان بانوی نمونه جهادگر بسیجی استان مازندران از شرق مازندران و جهادگر برتر دانشگاهی مازندران انتخاب شده است؛ معتقد است: اگر چه ویروس کووید ۱۹ مهمان ناخانواده‌ای بود که از سال گذشته بسیاری از امور و کلاس‌های درس  و کسب و کارها را تعطیل و بسیاری را خانه‌نشین کرد؛ اما موجب شد تا بسیاری از خلاقیت‌ها شکوفا شود و بسیاری از مردم در کنار تعطیلی و خانه‌نشینی به فکر کمک به هم‌میهنان خود باشند.

خلیلی افزود: دوران کرونا اگرچه سخت و جانکاه است و موجب شد تا بسیاری از عزیزان و دوستان خود را از دست دهیم و داغ‌شان بر دل‌مان بماند؛ اما معتقدم باید از این فرصت نهایت استفاده را کرد و سهمی در امدادرسانی به نیازمندانی داشت که هم اکنون نیازمند کمک و یاری ما هستند افرادی که نباید در این دوران سخت به فراموشی سپرده شوند و  کمک‌رسالنی هرچند اندک ما می‌تواند دردی از درد آنان دوا کند.

وی گفت: اگرچه کوچک اما تلاش کردیم در این دوران کرونایی یاری‌گر باشیم و بر این اعتقادم همین که بتوانم با جلوگیری از گسترش ویروس کووید ۱۹ با تولید ماسک و کمک مؤمنانه در این بخش، قطره‌ای از تلاش پزشکان و پرستاران در خط مقدم مبارزه با کرونا را کمتر کنیم؛ جای بسی خوشحالی است و امیدوارم همه با هم با رعایت فاصله اجتماعی، استفاده از ماسک و حداقل کردن ترددهای غیرضروری و با جلوگیری از انتقال ویروس کرونا به یکدیگر در شکستن زنجیره انتقال ویروس کرونا تلاش کنیم.

آری کلاس درس برای معلمان و مربیانی همچون خانم خلیلی در دوران کرونا هم تعطیل نشد و درس انسانیت، فداکاری و جهاد را نه تنها به دانش‌آموزان خود آموختند؛ بلکه الگو و انگیزه‌ای برای همه من و شمایی شدند تا در این وضعیت کرونایی به یاری یکدیگر بشتابیم.

به گزارش فارس، حالا هشت ماهی از شیوع ویروس کرونا گذشته است و توجه به استفاده از ماسک همه‌گیرتر از همیشه در بین مردم نهادینه شده است؛ هستند در همین نزدیکی و در همین کوچه پس کوچه‌هایی که ما زندگی می‌کنیم؛ افرادی که همچنان به تولید ماسک و کمک مؤمنانه مشغول هستند و هر آنچه که از دستان پر مهرشان بر می‌آید برای مقابله با ویروس کرونا و بریدن زنجیره انتقال به مردم کمک کنند؛ امید که تا پایان ریشه‌کنی ویروس کرونا در کنار یکدیگر باشیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر
captcha