یک بازیگر سینما و تلویزیون که به زودی با نقش «صالح خان» سریال ایلدا به تلویزیون برمی گردد، معتقد است نقش فروشی در سینما وجود دارد یا نه را باید مدیران ارشاد نظر بدهند و بگویند چرا قبول می‌کنید کسی که مدرک هنری ندارد و یا اصلا کارت خانه سینما ندارد، جلوی دوربین برود.
به گزارش «سدید؛ «مجید مظفری» بازیگر سینما و تلویزیون در گفتگویی در خصوص بازی در سریال ایل دا که قرار است جمعه شب از شبکه یک سیما پخش شود گفت: در یک روستای مرزی اختلافی بین ۲ ایل وجود دارد که من نقش خان یکی از این ایل‌ها به نام «صالح خان» را بازی می‌کنم، در طی این اختلاف عراق به مرز‌های ایران حمله می‌کند و این‌ها اختلافاتشان کنار می‌گذارند و دست به دست هم می‌دهند و به مقابله با هجوم عراقی‌ها می‌روند و از وطن و ناموس خودشان دفاع می‌کنند.

وی در مورد سختی‌های کار کردن در این وضعیت کرونایی کشور گفت: حقیقتا در این شرایط کرونا کار کردن برایمان خیلی سخت بود، سیاهی لشگر، انفجار و تیر و تفنگ داشتیم، امکانات خیلی بدی داشتیم، هوا گرم بود و وضعیت را خیلی سخت‌تر می‌کرد، اما با تمام این اتفاقات کار و بازی من تمام شد.

داستان نقش فروشی‌ها را آقایان مدیر جوابگو باشند!
این بازیگر پیشکسوت سینما در خصوص مافیا و باندبازی در سینما گفت: همه جای دنیا این مساله وجود دارد، من اسمش را مافیا نمی‌گذارم، این‌ها گروه‌هایی هستند که می‌خواهند با هم کار کنند و از نظر اخلاقی، کرداری، دیدگاه هنری و اقتصادی با هم سازگارند و با هم کار می‌کنند، حالا اگر من توانستم با آن‌ها همفکر باشم وارد گروه آن‌ها می‌شوم، ولی اگر نتوانستم وارد نمی‌شوم. یک چیزی که خیلی مهم است این است که ما الان بیشتر سرمایه گذار داریم و تهیه کننده نداریم، سرمایه گذار است که به دنبال این گروه‌هایی می‌رود که با هم کار می‌کنند.

وی افزود: اگر کارگردانی یا گروهی به سراغ من نمی‌آیند این مشکل من است، من باید جوری در محیط کارم و ارتباطم با آدم‌ها باشم که آن‌ها دوست داشته باشند با من کار کنند، اگر من بیکارم شاید به این دلیل است که دوست ندارم نگاه تجاری یا گروهی و باندبازی داشته باشم؛ چون این نگاه‌ها را ندارم کسی هم به دنبال من نمی‌آید، اما اگر این‌ها را داشته باشم شاید خود من را راضی کند.

مظفری در ادامه در خصوص فساد اخلاقی در سینما اذعان داشت: این که این پیشنهاد‌های غیراخلاقی در سینما وجود دارد یا خیر را من نمی‌دانم، پس نه می‌توانم بگویم راست و نه می‌توانم بگویم دروغ است، اما در دفاع از اصالت این هنر می‌گویم که من نمی‌توانم این مساله را بپذیرم، آن خانم‌های بازیگری که می‌گویند چنین چیزی وجود دارد و چنین پیشنهاد‌هایی دریافت کرده اند را نمی‌توانم تایید کنم، چون تا به حال به من چنین پیشنهاد‌هایی نشده است.

این که نقش فروشی وجود دارد یا ندارد را باید با مدیران ارشاد صحبت کنید که چرا کسی که مدرک هنری ندارد و یا اصلا کارت خانه سینما ندارد را قبول می‌کنید که جلوی دوربین بروند؟ هرجای دنیا همه اهالی سینما وابسته به یک سندیکا هستند، تهیه کننده می‌گوید می‌خواهم فلان فیلم را بسازم کد‌های عضویت سندیکای تمام عوامل فیلمش را باید ارائه بدهد تا بتواند فیلمش را بسازد، اما اینجا اینگونه نیست، این را باید از ارشاد پیگیری کنید، ارشاد هم می‌گوید به ما مربوط نیست طرف آمده است و می‌گوید می‌خواهم سرمایه ام را بگذارم و فیلم بسازم و می‌خواهم عمه یا پسرعمه ام در فیلمم بازی کند این اصلا به ما ربطی ندارد؛ اینجا متاسفانه این مسائل وجود دارد و کاری هم نمی‌توان کرد.

شاخ مجازی می‌گوید هنرمندان حرف مفت زیاد می‌زنند و مجوز ساخت سینمایی می‌گیرد
بازیگر سینمایی جنگ نفتکش‌ها در خصوص مجوز سینمایی گرفتن محمدامین کریم‌پور و توهینش به هنرمندان گفت: هنرمندانی که با این فرد همکاری می‌کنند حتما با او هم‌عقیده و هم‌فکر هستند، چون اگر اینطور نباشد که نباید با او کار کنند، ارشاد باید جوابگوی این مساله باشد، من یا همکارانم نمی‌توانیم دهان به دهان این افراد بگذاریم و عکس العمل نشان دهیم، این شخص وقتی که از وزارت ارشاد مجوز می‌گیرد ما باید چه بگوییم؟

انتهای پیام/
منبع: راه دانا
ارسال نظر
captcha