«راز ناتمام» درباره نخست‌وزیری شهید باهنر و بررسی پرونده کشمیری؛
سریال شهید باهنر از دی‌ماه در تهران کلید می‌خورد و بعد از تصویربرداری در خارج از کشور خودش را برای آنتن تیرماه ۱۴۰۰ تلویزیون آماده خواهد کرد. این سریال با شخصیت "کشمیری" به سراغ نفوذی‌هایی می‌‎رود که با ظاهر موجه، ضربه می‌زنند.
به گزارش «سدید»؛ این روز‌ها تلویزیون به سراغ ساخت سریال‌های پرتره یا پرداختن به شخصیت‌هایی رفته که هرکدامشان به تنهایی الگویی تمام عیار برای مسئولانی‌اند که در فصل جدید مدیریت در جمهوری اسلامی می‌توانند از آن مفاهیم و آرمان‌های ارزشمند بهره ببرند.
تلویزیون در کنار پرداختن به شخصیت‌های تاریخی مثل "سنجرخان" که مبارز بوده یا سلمان که شخصیت دینی است و داود میرباقری آن را کارگردانی می‌کند، سریال "راز ناتمام" ویژه زندگی شهید محمدجواد باهنر در دستور کارِ تلویزیون قرار گرفته است.

در اولین خبر‌هایی که از این سریال رسانه‌ای شد، اعلام کردند که قرار است در این سریال به زندگی شهید باهنر از تولد تا شهادت وی توسط سازمان مجاهدین خلق پرداخته شود. در این سریال مسئولیت‌های وی در مجلس شورای اسلامی، تبلیغ دین و نیز سخنرانی و زندانی شدن‌های شهید باهنر نمایش داده می‌شود.

شخصیتی که به عنوان وزیر آموزش و پرورش و نخست‌وزیر کشور بوده، اما کار فاخری درباره ایشان تولید نشده است. اما تلویزیون تصمیم گرفت با گروهی کاربلد به سراغ تحقیق و پژوهش و نگارش فیلمنامه و در نهایت تولید این سریال تلویزیونی برود. لوکیشن‌هایی که در تهران و خارج از کشور باشد.

شروع سریال با نخست‌وزیر شدن شهید باهنر 
به همین خاطر با علی و امین امانی به عنوان کارگردانان و تهیه‌کننده این سریال تلویزیون گفت‌وگویی شد. علی امانی   درباره آخرین وضعیت سریال تصریح کرد: ما این روز‌ها در پیش‌تولیدیم، انتخاب بازیگران و تکمیل فیلمنامه که فقط ۱۰ قسمت آن مانده است. فیلمنامه را جلال‌الدین درّی می‌نویسد و ۲۶ قسمتی است.

وی در خصوص شروع داستان سریال "راز ناتمام" که به زندگی شهید باهنر می‌پردازد، گفت: داستان از زمانی شروع می‌شود که شهید باهنر به عنوان نخست‌وزیر منصوب می‌شود؛ درام بیشتر حولِ این اتفاقات است. داستان پیچیدگی‌های پلیسی دارد که مربوط به پرونده انفجار و حمله تروریستی دارد که سرکرده‌اش شخصی به نام "کشمیری" بود.

چطور شد "شهید باهنر" دغدغه ساخت سریال شد؟
امانی در پاسخ به این سؤال که چطور شد به سراغ ساخت درامی درباره شهید باهنر رفتید، تأکید کرد: واقعیت این است که ما کرمانی‌ایم؛ هم من و برادرم این شخصیت‌ها را دوست داریم و سبک زندگی و مدیریتشان برایمان قابل احترام است. خانه پدری ما نزدیک محل زندگی شهید باهنر است. کار‌هایی هم که پیش از این ساخته‌ایم در راستای همین دغدغه‌مندی است که همیشه به عنوان فیلمساز با خودمان داشته و داریم.

وی افزود: چهار سال پیش بود سر کاری بودیم که این پیشنهاد به ما شد. البته صداوسیمای کرمان هم دوست داشت این اتفاق بیفتد و تلاش می‌کردند شهید باهنر سریال شود. همیشه دنبال تیمی بودند که جدّی پای کار باشند. از آنجایی که ما را می‌شناختند و برای آن‌ها کار کرده بودیم و دورادور از ایشان و خانواده بزرگوارشان شناخت داشتیم مشتاقانه پذیرفتیم و وارد میدان شدیم.

تحقیق و پژوهش درباره زندگی شهید باهنر
امانی در خصوص تحقیق و پژوهش درباره شخصیت شهید باهنر، گفت: خوشبختانه گروه محققان و پژوهشگران خوبی داریم که رحمان سیفی‌آزاد هم ناظر فیلمنامه و جلال‌الدین دری هم نویسنده ما است. همه این‌ها جزو کاربلد‌های این عرصه‌اند. ما حتی کارشناس گذاشتیم و تحقیقاتمان را در اختیار نویسنده (آقای درّی) قرار می‌دادیم. اگر یک مقدار هم به زمان برخوردیم، چون تمرکزمان بر آن است درام خوبی از آب درآید.

گریم برای ۵ شخصیت اصلی حزب جمهوری
او در خصوص گریم ۵ شخصیت اصلی حزب جمهوری، افزود: ما حضور خیلی از مسئولین رده‌بالای کشور را داریم، گریم‌ها و طراحی‌های صحنه و لباس را به طور جدّی دنبال می‌کنیم تا گریم‌ها و طراحی‌ها واقعی‌تر دربیاید. چرا که حضور رهبرمان، آیت‌الله شهید بهشتی، شهید رجایی و حجت‌الاسلام هاشمی‌رفسنجانی را به عنوان اعضای حزب جمهوری در سریال خواهیم داشت و برای آن‌ها هم بازیگری درنظر گرفته‌ایم.

یکی از کارگردان‌های سریال درباره جزئیات بیشتر سریال، گفت: صحنه انفجار نخست‌وزیری را داریم و بیشتر وارد مقوله مدیریت شهید باهنر در نخست‌وزیری و آن اتفاقات می‌شویم. ۶ ماه تصویربرداری خواهیم داشت تا بتوانیم سریال را به آنتن ۱۴۰۰ برسانیم.

یک نفر بازیگر نقش شهید باهنر
امین امانی تهیه‌کننده و یکی از کارگردان‌های دیگر سریال "راز ناتمام" در گفت‌وگویی با خبرنگار خبرگزاری تسنیم  توضیحات بیشتری داد و گفت: در انتخاب بازیگر، لوکیشن و متن هستیم؛ نقش شهید باهنر را یک نفر بازی می‌کند که شناخته شده است، اما هنوز به خاطر اینکه به عقد قرارداد نرسیده‌ایم نمی‌توانیم نام ایشان و دیگر بازیگرانمان را اعلام کنیم.

وی با اشاره به لوکیشن‌های تهران و ارمنستان، افزود: این سریال در دو دوره روایت می‌شود؛ یکی دهه ۵۰ و ۶۰ شهید باهنر و دیگری زمان حال است که به پرونده "کشمیری" تروریست و عامل انفجار دفتر نخست‌وزیری برمی‌گردد. ۸۰ درصد کار در تهران فیلمبرداری می‌شود و ۲۰ درصد را هم در ارمنستان تصویربرداری خواهیم کرد.

از نخست‌وزیری تا نفوذ "کشمیری"
امانی درباره جزئیات بیشتر داستان سریال، توضیح داد: شهید باهنر از زمانی که وارد مبارزات سیاسی و شهادتشان می‌شود تا زمان حال که مأموری پرونده ترور دفتر نخست‌وزیری را بررسی می‌کند که "کشمیری" چطور نفوذ کرده و بحث نفوذ اینجای داستان بیشتر به چشم می‌خورد.

وی خاطرنشان کرد: در این سریال همزمان با معرفی این شهید بزرگوار و مبارزه‌ها و مدیریتشان، به زمان حال و نفوذی اشاره می‌کنیم که همچون زمان "کشمیری‌"ها به شکل و ظاهر موجه امروز هم در سیستم‌هایی وارد می‌شوند و ضربه می‌زنند. کشمیری را پیگیری می‌کنیم که کجاست و فلاش‌بکی به گذشته این شخصیت داریم که چطور در مجاهدین پرورش پیدا کرد و وارد سیستم شد.

شهید باهنر دی‌ماه کلید می‌خورد
تهیه‌کننده و یکی از کارگردان‌های سریال به زمان شروع تصویربرداری و پخش سریال اشاره کرد و گفت: سریال ۲۶ قسمتی "راز ناتمام" که ویژه زندگی شهید محمدجواد باهنر است در دی‌ماه کلید می‌خورد؛ ۶ ماه تصویربرداری دارد و ان‌شاءالله که بتوانیم به آنتن تیرماه ۱۴۰۰ برسانیم. ۵ شخصیت اصلی حزب جمهوری را در سریال خواهیم داشت و برای آن‌ها گریم‌های سنگین درنظر گرفته‌ایم که شبیه‌سازی درست و اصولی اتفاق بیفتد.

بخشی از عوامل سریال که توسط تهیه‌کننده اعلام شد به شرح ذیل است: طراح گریم محسن دارسنج، طراح صحنه و لباس: رامین غفوری، مدیر برنامه‌ریزی، محمد شریفی، دستیار اول حمیدرضا الیاسی، نویسنده سیدجلال‌الدین دری، مدیر تولید: سعید شرفی‌کیا، مشاور فیلمنامه رحمان سیفی‌آزاد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
captcha