داده‌هایی کلیدی از بازی‌های دیجیتال در ایلات متحده در سال‌۲۰۲۰؛
انجمن نرم‌افزار‌های سرگرمی آمریکا (ESA) هر ساله گزارشی از وضعیت صنعت بازی در ایالات متحده آمریکا ارائه می‌دهد که این گزارش هم برای اقدامات آینده بازی‌سازان و هم برای بهینه کردن سیاست‌گذاری‌های دولتی اهمیت بالایی دارد.
به گزارش «سدید»؛ انجمن نرم‌افزار‌های سرگرمی آمریکا (ESA) از اولین و مهم‌ترین تشکل‌های صنفی فعالان صنعت بازی‌سازی است که تقریباً تمام شرکت‌های مهم بازی‌سازی جهان در آن عضویت دارند. این انجمن علاوه بر خدمات مختلفی که به اعضای خود ارائه می‌کند هر ساله گزارشی از وضعیت صنعت در ایالات متحده آمریکا ارائه می‌دهد. این گزارش هم برای اقدامات آینده بازی‌سازان و هم برای بهینه کردن سیاست‌گذاری‌های دولتی اهمیت بالایی دارد. آنچه در ادامه می‌خوانید ترجمه و تلخیصی از گزارش یافته‌های کلیدی سال‌۲۰۲۰ این انجمن است.
آخرین گزارش‌ESA در مورد وضعیت صنعت بازی‌های دیجیتال درآمریکا در کنار بهره‌گیری از داده‌های یک پیمایش با حجم نمونه چهار هزار نفر در کل ایالات متحده، از داده‌های ثبتی موجود در چند نهاد ملی مانند‌ESRB نیز استفاده کرده است. بر‌اساس این گزارش، ۷۵ درصد آمریکایی‌ها حداقل یک بازیکن بازی‌های دیجیتالی در خانوار خود دارند و حدود ۴۶‌میلیون بازیکن دارای معلولیت‌های جسمانی در آمریکا وجود دارد. بر‌اساس این گزارش تعداد کل بازیکنان آمریکا در سال‌۲۰۲۰ به عدد ۲۱۴.۴‌میلیون نفر رسیده می‌رسد. این گزارش دقیقاً مشخص نکرده است منظور از بازیکن چه افرادی است؛ با این حال ۷۰ درصد افراد در گروه سنی زیر ۱۸‌سال و ۶۴ درصد افراد بالای ۱۸‌سال در آمریکا طبق این گزارش بازیکن بازی‌های دیجیتالی هستند.
 
۶۵‌درصد بازیکنان در آمریکا، به‌تنهایی بازی نمی‌کنند. از این بین ۴۲‌درصد با دوستان خود، ۲۷ درصد با همسر یا هم‌خانه خود، ۲۴ درصد با سایر اعضای خانواده، ۱۷‌درصد با دوستان یا هم‌تیمی‌های آنلاین و ۷‌درصد با والدین خود بازی می‌کنند. بر‌اساس این گزارش میانگین ساعات بازی در میان بازیکنانی که با دیگران به صورت آنلاین بازی می‌کنند، ۶.۶‌ساعت در هفته و در میان کسانی که با یک شخص دیگر به صورت حضوری بازی می‌کنند ۴.۳‌ساعت در هفته است.

رایج‌ترین پلتفرم‌ها برای بازی در میان بازیکنان بزرگسال آمریکایی پلتفرم موبایل و کنسول است. ۶۱ درصد بازیکنان بزرگسال در آمریکا با گوشی هوشمند و ۵۲‌درصد آن‌ها با کنسول بازی می‌کنند. ۴۹ درصد نیز با رایانه شخصی بازی می‌کنند. محبوب‌ترین ژانر‌های بازی در میان بازیکنان آمریکایی به ترتیب عبارت‌اند از بازی‌های کژوال، بازی‌های ژانر اکشن و بازی‌های تیراندازی.

در مورد کنترل والدین روی بازی کردن کودکان و مقررات مربوط به رده‌بندی سنی باید گفت که ۸۷ درصد والدین در آمریکا با نظام رده‌بندی سنی‌ESRB آشنایی دارند؛ ۹۲ درصد آن‌ها به بازی‌هایی که کودکان‌شان را مشغول می‌کند توجه دارند و ۸۳ درصد این رده‌بندی سنی را دقیق می‌دانند.

والدین آمریکایی محدودیت‌های زیر را برای کودکان خود اعمال می‌کنند:
۴۸ درصد والدین مدت زمان پرداخت به بازی‌های دیجیتال را محدود می‌کنند.
۴۵ درصد والدین وقت صرف کردن کودکان‌شان با موبایل را محدود می‌کنند.
۳۹ درصد والدین مدت زمان نگاه کردن به تلویزیون‌های اینترنتی را محدود می‌کنند.
۳۸ درصد والدین جست‌وجو در اینترنت را برای کودکان خود محدود می‌کنند.
۳۷ درصد والدین تماشای برنامه‌های زنده تلویزیونی را محدود می‌کنند.
۳۶ درصد والدین فعالیت‌های فرزندان‌شان در شبکه‌های اجتماعی را محدود می‌کنند.
۲۶ درصد والدین تماشای برنامه‌های تلویزیونی ضبط‌شده را محدود می‌کنند.
۱۸ درصد از والدین نیز رفتن به سینما را برای کودکان خود محدود می‌کنند.

اطلاعات زیر نیز در مورد نظارت والدین بر کودکان خود قابل توجه است: ۹۵ درصد والدین در هنگام بازی کودکان خود، حضور دارند؛ ۸۶ درصد  والدین از کودکان می‌خواهند برای خرید بازی جدید از آن‌ها اجازه می‌گیرند. ۷۳ درصد والدین معتقدند بازی برای کودکان آن‌ها می‌تواند جنبه آموزشی داشته باشد. ۶۵ درصد والدین نیز معتقدند بازی کردن فرصت خوبی برای اجتماعی کردن کودکانشان است.

گزارش امسال انجمن نرم‌افزار‌های سرگرمی آمریکا اطلاعات ارزنده‌ای را نیز به تفکیک گروه‌های سنی بازیکنان منتشر کرده است. بازیکنان در گروه سنی ۱۸ تا ۳۴ سال بیشتر به جنبه‌های سرگرمی بازی توجه دارند. ۷۵ درصد مردان در این گروه سنی با کنسول بازی می‌کنند و بازی‌های محبوب آن‌ها به ترتیب در ژانر‌های تیراندازی، ماجراجویی و بازی‌های نقش‌آفرینی قرار می‌گیرند.  

۶۸ درصد این مردان ترجیح می‌دهند با دوستان خود بازی کنند و ۷۰ درصد آن‌ها معتقدند بازی کردن یکی از راه‌های اصلی ارتباط آن‌ها با دوستان و خانواده است. از سویی دیگر ۷۷ درصد  زنان بازیکن در رده سنی ۱۸ تا ۳۴ از گوشی هوشمند برای بازی استفاده می‌کنند؛ ۴۸ درصد آن‌ها ترجیح می‌دهند با دوستان خود به بازی مشغول شوند. بازی‌های محبوب زنان بازیکن در این رده سنی به ترتیب عبارت‌اند از بازی‌های خانوادگی، بازی‌های اکشن و بازی‌های رانندگی. در گروه سنی ۳۵ تا ۵۴ سال، ۷۰ درصد از بازیکنان مرد با کنسول بازی می‌کنند و ۴۴ درصد آن‌ها ترجیح می‌دهند با دوستانشان بازی کنند. بازی‌های محبوب آن‌ها به ترتیب در ژانر‌های کژوال، تیراندازی و ماجراجویی قرار دارد.۸۳ درصد بازیکنان مرد در این گروه سنی ابراز می‌کنند بازی به آرامش آن‌ها کمک می‌کند.

بازیکنان زن در گروه سنی ۳۵ تا ۵۴ سال از الگو‌های متفاوتی پیروی می‌کنند. ۷۸ درصد آن‌ها با گوشی‌های هوشمند بازی می‌کنند؛ ۶۷ درصد  آن‌ها اغلب بازی‌های کژوال انجام می‌دهند و بازی‌های محبوب آن‌ها به ترتیب در ژانر‌های آرکید، بازی‌های خانوادگی و اکشن جای می‌گیرد. در گروه سنی ۵۵ تا ۶۴ سال، ۵۶ درصد  مردان بازیکن با گوشی هوشمند بازی می‌کنند و بازی‌های محبوب آن‌ها بازی‌های تیراندازی، نقش‌آفرینی، آرکید و رانندگی است. ۸۷ درصد این بازیکنان معتقدند بازی کردن برای آن‌ها تحرک ذهنی به ارمغان می‌آورد. بازیکنان زن نیز در این گروه سنی اغلب با گوشی‌های هوشمند بازی می‌کنند و بازی‌های محبوب آن‌ها عبارت‌اند از بازی‌های خانوادگی و آرکید، بازی‌های اکشن و بازی‌های ماجراجویی. بازیکنان مرد در گروه سنی بزرگ‌تر از ۶۵ سال، بیش از همه پلتفرم‌ها با رایانه شخصی بازی می‌کنند. ۵۸ درصد آن‌ها اغلب بازی‌های کارتی را انجام می‌دهند. ۷۷ درصد آن‌ها ترجیح می‌دهند به تنهایی بازی کنند. ژانر‌های محبوب این بازیکنان به ترتیب بازی‌های کژوال، آرکید و اکشن ماجراجویی است. ۴۶ درصد این بازیکنان اعلام کرده‌اند ده سال یا کمتر است که بازی‌های دیجیتالی انجام می‌دهند.

زنان بازیکن در رده سنی بالاتر از ۶۵ سال نیز اغلب با رایانه‌های شخصی بازی می‌کنند و اغلب بازی‌های کارتی را ترجیح می‌دهند. ۸۱ درصد آن‌ها تمایل دارند به تنهایی بازی کنند. بازی‌های محبوب آن‌ها عبارت‌اند از بازی‌های کژوال، آرکید و بازی‌های خانوادگی.

انتهای پیام/
منبع: صبح نو
ارسال نظر
captcha