حجت‌الاسلام عباسی خبر داد:
گروه حوزه‌های علمیه ــ عضو هیئت مدیره مجمع عالی حکمت از چاپ و رونمایی از هشت جلد آثار مرتبط با همایش حکیم تهران در آئین اختتامیه خبر داد.

به گزار فرهنگ سدید، حجت‌الاسلام والمسلمین علی عباسی امروز ۵ اردیبهشت در مراسم اختتامیه همایش حکیم طهران در قم گفت: مجمع عالی حکمت با ارشاد و حمایت‌های ایشان شکل گرفت و با نظارت و هدایت آیات عظام فعالیت مستمر داشته است.

وی افزود: مجمع عالی حکمت محل اجتماع استادان حکمت و مدرسان و پژوهشگران است و تلاش می‌کند تا کاری در عرض سایر مراکز موجود انجام ندهد و به کارهای بر زمین مانده بپردازد و بیشتر محلی برای تبادل و تضارب آراء است.

عباسی با اشاره به برپایی بزرگداشت برای استادان بزرگ حکمت تصریح کرد: برخی از حکمای بزرگ ما نقش تعیین‌کننده هم در جریان حکمت داشته‌اند ولی توجه به آنان آن طور که شایسته است صورت نگرفته است، که مرحوم آقاعلی از جمله آن‌ها بوده است.

وی افزود: در پیام مقام معظم رهبری به این مسئله اشاره شد که آرای ایشان خلاصه و ساده بیان شود که این موضوع در دستور کار مجمع است و طی قراردادی با یکی از پژوهشگران این مسئله تا پایان سال انجام می‌شود.

عضو هیئت مدیره مجمع عالی حکمت اسلامی بیان کرد: هشت کتاب امروز رونمایی می‌شود که ۵ جلد از این آثار مربوط به خود ایشان است؛ بدایع‌الحکم، تعلیقات اسفار در سه جلد، رسائل و تعلیقات، همچنین مجموعه مقالات و مجموعه ۱۶ پیش نشست همایش نیز چاپ شده است.

ارسال نظر
captcha