کتاب «بررسی بیانات مقام معظم رهبری پیرامون الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت؛ تقریر، تحلیل، تکمیل» به قلم حجت الاسلام والمسلمین مسعود صدوق و به همت «حسینیه اندیشه قم» همزمان با برگزاری هفتمین کنفرانس الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت منتشر شد.
به گزارش فرهنگ سدید، کتاب «بررسی بیانات مقام معظم رهبری پیرامون الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت؛ تقریر، تحلیل، تکمیل» به قلم حجت الاسلام و المسلمین مسعود صدوق و به همت «حسینیه اندیشه قم» منتشر شد.

کتاب «بررسی بیانات مقام معظم رهبری پیرامون الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت؛ تقریر ، تحلیل، تکمیل»، کتابی برای جلوگیری از « تاویل نخبگانی» مطالبه رهبری و تغییر در «مدیریت تحقیقات» مرکز الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت است.

اولا کلمه  «پیشرفت» را ما با دقت انتخاب کردیم؛ تعمدا نخواستیم کلمه «توسعه» را به کار ببریم. علت این است که کلمه توسعه، یک بار ارزشی و معنایی دارد؛ التزاماتی با خودش همراه دارد که احیانا ما با آن التزامات همراه نیستیم، موافق نیستیم.
ما نمی خواهیم یک اصطلاح جاافتاده متعارف جهانی را که معنای خاصی را از آن می فهمند، بیاوریم داخل مجموعه کار خودمان بکنیم.
ما مفهومی را که مورد نظر خودمان است، مطرح و عرضه می کنیم؛ این مفهوم عبارت استاز «پیشرفت».
معادل معنای فارسی پیشرفت را می دانیم؛ می دانیم مراد از پیشرفت چیست. تعریف هم خواهیم کرد که منظور ما از این پیشرفتی که در فارسی معنایش روشن است، چیست؛ پیشرفت در چه ساحت‌هایی است، به چه سمتی است. ما این وام نگرفتن مفاهیم را در موارد دیگری هم در انقلاب داشته ایم.
ما از کلمه «امپریالیسم» استفاده نکردیم؛ کلمه «استکبار» را آوردیم. ممکن است یک زوایایی در معنای امپریالیسم وجود داشته باشد که مورد نظر ما نیست.
حساسیت ما برروی آن زوایا نیست؛ حساسیت ما بر روی آن معنایی است که از کلمه «استکبار» به دست می آید.
لذا این را مطرح کردیم، در انقلاب جا افتاد؛ دنیا هم امروز منظور ما را می فهمد.»
بیانات مقام معظم رهبری در اولین نشست اندیشه های راهبردی: ۱۳۸۹

کتاب «بررسی بیانات مقام معظم رهبری پیرامون الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت؛ تقریر، تحلیل، تکمیل»، همزمان با برگزاری هفتمین کنفرانس الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت، عرضه می شود.

ارسال نظر
captcha