فراخوان چهارمین دوره طرح ملی گفتمان نخبگان علوم انسانی اعلام شد. چهارمین دوره طرح ملی گفتمان نخبگان علوم انسانی با هدف آشنایی با تاریخ، مبادی و مبانی علوم انسانی مدرن و همچنین آگاهی از رویکردهای انتقادی این علوم برای فهم عمیق‌تر رشته‌های تخصصی در دانشگاه از نیازهای نخبگان فعال شده است.

به گزارش فرهنگ سدید، فراخوان چهارمین دوره طرح ملی گفتمان نخبگان علوم انسانی اعلام شد. چهارمین دوره طرح ملی گفتمان نخبگان علوم انسانی با هدف آشنایی با تاریخ، مبادی و مبانی علوم انسانی مدرن و همچنین آگاهی از رویکردهای انتقادی این علوم برای فهم عمیق‌تر رشته‌های تخصصی در دانشگاه از نیازهای نخبگان فعال شده است.

در همین راستا تلاش دبیرخانه طرح ملی گفتمان نخبگان علوم انسانی بر این بوده است که آزاداندیشانه با دعوت از صاحب نظران، رویکردهای مختلف به علوم انسانی مطرح گردد و نخبگان با آموزش های کارگاهی و عمیق با این معارف آشنا شوند.

طرح ملی گفتمان نخبگان علوم انسانی، از تابستان ۱۳۹۴، با هدف آموزش‏های تخصصی علوم انسانی، در دهکده وسف واقع در شهر مقدس قم شروع به کار کرد. بنا بر چشم‏انداز گفتمان، علاوه بر امتداد برنامه‏های آموزشی دانشجویان ورودی تابستان ۹۴ بر اساس موضوعات و سرفصل‏ های تدوین‏ شده، از آن پس در تابستان هر سال، دانشجویان جدیدی به این جمع اضافه می‏شوند؛ به طوری که در تابستان ۱۳۹۷، چهارمین اردوی ورودی‏ های جدید طرح گفتمان برگزار می‏شود.

مخاطبین این طرح، دانشجویان نخبه رشته ‌های علوم انسانی در مقطع کارشناسی هستند که پس از فراخوانی، ثبت‏نام، مصاحبه و پذیرش، به اردوی آموزشی ۱۴روزه تابستان دعوت می‌شوند و در صورت احراز قوت علمی در این اردو، به طرح آموزشی پنج ‏ساله گفتمان می ‏پیوندند. طرح آموزشی گفتمان برای پنج سال و بر اساس ۶۰ واحد آموزشی برنامه‏ریزی شده و علاوه بر تابستان هر سال، شامل جلساتی در طی سال تحصیلی می ‏باشد که این جلسات به گونه‏ ای برنامه‏ریزی شده است که تداخلی با برنامه رسمی دانشگاه ‏ها نداشته باشد.

پس از پایان پنج‏ ساله اول طرح که آموزش‏ محور است، دانشجویان وارد پنج‏ ساله پژوهش‏ محور طرح گفتمان می‏شوند.

در حال حاضر، این طرح با جذب سالانه دانشجویان نخبه علوم انسانی و تکمیل و بازنگری مستمر در برنامه‏های آموزشی، تحت حمایت دانشگاه باقرالعلوم (ع) به فعالیت خود ادامه می‏ دهد.

علاقه مندان برای اطلاعات بیشتر میتوانند به سایت گفتمان نخبگان علوم انسانی به آدرس http://gnoe.ir مراجعه نمایند.

Iran (Islamic Republic of)
محدثه محمد ی
۲۰:۳۲ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۰
من هنوز کارنامه آموزشی نگرفته ام چون ورودی بهمن 97 هستم
ارسال نظر
captcha