نماینده سابق مجلس با اشاره به اینکه برخی دشمنان مزدور با دریافت پول به دامن زدن مسائل کوچک در بین مسلمانان می‌پردازند، افزود: با توجه به بیانات امام خمینی (ره)، مقام معظم رهبری باید مردم همواره به اتحاد و همبستگی دعوت شوند.

سرویس آیین و اندیشه «سدید»: امام خمینی (ره) از واژه وحدت به عنوان یک استراتژی در جهت حفظ یک کشور نام می‌برد و منافع، انسجام و حفظ عزت مسلمانان را در گرو این کلمه می‌داند. در حقیقت می‌توان وحدت و همبستگی ملی و اسلامی را از مفاهیم و دال‌های مرکزی گفتمان امام خمینی (ره) دانست که فرموده است: «اگر مسلمین عزت و عظمتی که در صدر اسلام داشتند را بازیابند، و به اسلام و وحدت کلمه روی آورند، قدرت و شجاعت مافوق الطبیعه  که بر محور اسلام بود به وجود می آید.»

قرآن کریم در مورد معنا، اهمیت و ضرورت وحدت اسلامی می‌فرماید "واعتصموا بحبل الله جمیعاً ولاتفرّقوا" اعتصام به حبل الله برای هر مسلمان یک وظیفه است؛ اما قرآن اکتفا نمی‌کند به اینکه ما را به اعتصام به حبل الله امر کند، بلکه به ما می‌گوید که اعتصام به حبل الله را در هیئت اجتماع انجام بدهید؛ «جمیعاً»؛ همه با هم اعتصام کنید؛ و این اجتماع و این اتحاد، یک واجب دیگر است. بنابراین، علاوه بر اینکه مسلمان باید معتصم به حبل الله باشد، باید این اعتصام را به همراه دیگرِ مسلمان‌ها و همدست با آن‌ها انجام دهد.

دشمنان اسلام همواره به دنبال ضربه زدن به دین مبین اسلام بوده و سعی داشته اند با اختلاف افکنی میان مذهب اسلام به ویژه برجسته کردن اختلاف میان شیعه و سنی آنان را دچار آشوب کنند. رهبر کبیر انقلاب با درایت و دوراندیشی برای خنثی کردن توطئه‌های دشمنان برضد اتحاد مسلمانان با طرح مسئله وحدت شیعه و سنی سعی در حل اختلاف میان آنان داشت و یک هفته اختلاف نظر در میلاد پیامبر اعظم (ص) را به نام هفته وحدت اعلام کردند. ۱۲ ربیع الاول ولادت پیامبر اکرم (ص) به روایت اهل سنت و ۱۷ این ماه به روایت اهل شیعه است که به هفته وحدت نام گذاری شده است.

رهبر معظم انقلاب در سخنرانی‌های خود استقلال، آزادی و عدالت را لازمه و زمینه‌ساز وحدت تلقی می‌کند و مسائلی همچون فلسطین، مناسک حج و مراسم برائت از مشرکین را لازمه ایجاد وحدت دانسته است. از این رو فرهنگ «سدید» به مناسبت هفته وحدت و میلاد حضرت رسول اکرم (ص) به گفتگو با مفید کیایی نژاد نماینده سابق مجلس پرداخته است که در زیر می‌خوانید:

دشمنان به دنبال بزرگ‌نمایی مشکلات مسلمانان هستند/ راه حل اتحاد و همدلی تمسک به قرآن مجید است

دشمنان به دنبال بزرگ‌نمایی مشکلات مسلمانان هستند

مفید کیایی نژاد نماینده سابق مجلس شورای اسلامی گفت: دشمنان با ترفند "تفرقه بیانداز آقایی کن" با کشور‌های مسلمان برخورد می‌کنند. آن‌ها برای قدرت نمایی به دنبال شکاف بین شیعه و سنی هستند و می‌خواهند نقاط ضعف مسلمانان را بزرگ‌نمایی کنند.

وی با اشاره به اینکه برخی دشمنان مزدور با دریافت پول به دامن زدن مسائل کوچک در بین مسلمانان می‌پردازند، افزود: با توجه به بیانات امام خمینی (ره)، مقام معظم رهبری و علما باید مردم همواره به اتحاد و همبستگی دعوت شوند. ما مسلمانان ممکن است اختلافاتی با هم داشته باشیم، اما دین، قرآن، خدا و پیامبر یکسانی داریم؛ لذا اختلافات نباید بیش از حد وارد جزییات شود و دشمن از این مسئله سوء استفاده نماید.

کیایی نژاد با بیان اینکه ما باید در مسیر ولایت و مقام معظم رهبری حرکت کنیم، عنوان داشت: پیامبر اکرم (ص) فرموده اند " فَإِذَا الْتَبَسَتْ‏ عَلَیْکُمُ الْفِتَنُ کَقِطَعِ اللَّیْلِ الْمُظْلِمِ فَعَلَیْکُمْ بِالْقُرْآنِ" زمانی که روزگار دچار فتنه شد دست به دامن قرآن  بزنید. اگر مسلمانان به قرآن متین تمسک پیدا کنند و به آیه "واعتصموا بحبل الله جمیعاً ولاتفرّقوا" توجه کنند هیچ مشکلی در زندگیشان پیش نمی‌آید همانطور که فرستاده خدا به دوری از تفرقه اظهار کرده است.

راه حل اتحاد و همدلی تمسک به قرآن مجید است

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اهل بیت (ع) بار‌ها فرموده اند که راه حل اتحاد، همدلی و وحدت تمسک به قرآن مجید است لذا برادران اهل سنت و شیعیان اگر با یکدیگر همبستگی داشته باشند و از تفرقه و دشمنی فاصله بگیرند دشمنان را ناامید و نابود خواهند کرد. همانطور که در پیاده روی اربعین، نژاد و ادیان‌های مختلف حضور پیدا کردند و اتحاد بین مردم حفظ شد باید در موضوعات دیگر وحدت بین مسلمانان حفظ شود.

وی به بیانات رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و گفت: رهبر کشور همواره سعی در اتحاد بین شیعه و سنی دارد ما نیز باید در تمام مسائل دینی به یکدیگر احترام بگذاریم تا موج مثبتی در بین شیعه و سنی ایجاد شود و آشوب و فتنه ریشه کن شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر
captcha