عضو مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دنیای استکبار دل به اختلاف بین مسلمانان بسته است، گفت: شیاطین و استکباران جهان برای رسیدن به اهداف شوم خود به دنبال دودستگی و نزاع مسلمانان هستند و دانشمندان و دانشگاهیان باید با وحدت و برادری حول محور قرآن به انسجام در مقابل تفرقه‌افکنی و اختلاف‌افکنی دشمنان بپردازند.

سرویس آیین و اندیشه «سدید»: امام خمینی (ره) از واژه وحدت به عنوان یک استراتژی در جهت حفظ یک کشور نام می‌برد و منافع، انسجام و حفظ عزت مسلمانان را در گرو این کلمه می‌داند. در حقیقت می‌توان وحدت و همبستگی ملی و اسلامی را از مفاهیم و دال‌های مرکزی گفتمان امام خمینی (ره) دانست که فرموده است: «اگر مسلمین عزت و عظمتی که در صدر اسلام داشتند را بازیابند، و به اسلام و وحدت کلمه روی آورند، قدرت و شجاعت مافوق الطبیعه که بر محور اسلام بود به وجود می آید.»

قرآن کریم در مورد معنا، اهمیت و ضرورت وحدت اسلامی می‌فرماید "واعتصموا بحبل الله جمیعاً ولاتفرّقوا" اعتصام به حبل الله برای هر مسلمان یک وظیفه است؛ اما قرآن اکتفا نمی‌کند به اینکه ما را به اعتصام به حبل الله امر کند، بلکه به ما می‌گوید که اعتصام به حبل الله را در هیئت اجتماع انجام بدهید؛ «جمیعاً»؛ همه با هم اعتصام کنید؛ و این اجتماع و این اتحاد، یک واجب دیگر است. بنابراین، علاوه بر اینکه مسلمان باید معتصم به حبل الله باشد، باید این اعتصام را به همراه دیگرِ مسلمان‌ها و همدست با آن‌ها انجام دهد.

دشمنان اسلام همواره به دنبال ضربه زدن به دین مبین اسلام بوده و سعی داشته اند با اختلاف افکنی میان مذهب اسلام به ویژه برجسته کردن اختلاف میان شیعه و سنی آنان را دچار آشوب کنند. رهبر کبیر انقلاب با درایت و دوراندیشی برای خنثی کردن توطئه‌های دشمنان برضد اتحاد مسلمانان با طرح مسئله وحدت شیعه و سنی سعی در حل اختلاف میان آنان داشت و یک هفته اختلاف نظر در میلاد پیامبر اعظم (ص) را به نام هفته وحدت اعلام کردند. ۱۲ ربیع الاول ولادت پیامبر اکرم (ص) به روایت اهل سنت و ۱۷ این ماه به روایت اهل شیعه است که به هفته وحدت نام گذاری شده است.

رهبر معظم انقلاب در سخنرانی‌های خود استقلال، آزادی و عدالت را لازمه و زمینه‌ساز وحدت تلقی می‌کند و مسائلی همچون فلسطین، مناسک حج و مراسم برائت از مشرکین را لازمه ایجاد وحدت دانسته است. از این رو فرهنگ «سدید» به مناسبت هفته وحدت و میلاد حضرت رسول اکرم (ص) به گفتگو با سیدحمیدرضا کاظمی نماینده مجلس پرداخته است که در زیر می‌خوانید:

دنیای استکبار دل به اختلاف بین مسلمانان بسته است/ هفته وحدت یاس و ناامیدی دشمنان اسلام را زنده می‌کند

دنیای استکبار دل به اختلاف بین مسلمانان بسته است

کاظمی گفت: هفته وحدت و میلاد پیامبر اکرم (ص) از روز‌های مهم شیعیان محسوب می‌شود. قرآن رسالت پیامبر (ص)، دستاورد بشریت و منشور مسلمین است و یگانگی خدا و رسولش را گوشزد کرده است. این کتاب آسمانی همواره بر حول محور وحدت و انسجام سخن گفته و مردم را به این دستور امر کرده است.

وی با بیان اینکه دنیای استکبار دل به اختلاف بین مسلمانان بسته است و به طور جدی برای تفرقه بین مسلمانان تلاش می‌کند، افزود: شیاطین و استکباران جهان برای رسیدن به اهداف شوم خود به دنبال دودستگی و نزاع مسلمانان هستند و به هو نحوی برای جدایی شیعیان و اهل سنت تلاش می‌کنند؛ لذا در این بهبوهه علما، دانشمندان و دانشگاهیان باید با وحدت و برادری حول محور پیامبر اکرم (ص) و سخنانی که از قرآن نازل شده به وحدت و انسجام در مقابل تفرقه افکنی و اختلاف افکنی دشمنان بپردازند.

وی عنوان داشت: دشمنان جهانی به هر اقدامی دست می‌زنند تا تشتت و جدایی بین مسلمین ایجاد کنند و مردم مسلمان باید توان خود را برای به حداقل رساندن تفرقه ایجاد شده در جهان اسلام به کار گیرند.

ایستادگی مسلمانان در برابر یکدیگر، از نقشه‌های شوم دشمنان است

نایب رئیس کمیسیون امورداخلی کشور و شورا‌های مجلس اضافه کرد: فضای که استکبار جهانی و عبری و عربی و کشور‌های غرب ایجاد کرده اند بسیار جدی است. دشمنان با نقشه‌های شوم کاری کرده اند که خون مسلمانان توسط خود مسلمانان ریخته می‌شود و این مسئله بسیار خطرناک است. اگر الگوی ما بر اساس قران و رسول خدا قرار داده شود آمریکا و متحدانش به شکست و ناامیدی دچار می‌شوند.

کاظمی در پایان امام خمینی (ره) را به عنوان معمار بزرگ انقلاب و رهبری را به عنوان هدایت‌گر جامعه اسلامی دانست و گفت: پرچمداران امت واحده نقش وحدت در بین مسلمین را خوب شناخته اند و می‌دانند که استکبار در تفرقه بین مسلمین از هم پیشی می‌گیرند لذا از ابتدا همواره برای مقابله با دشمنان مبارزه کرده اند. ما نیز باید بدانیم تنها راه یاس، ناامیدی و بطلان خط شیاطین وحدت بین شیعه و سنی است و مسلمانان اگر با هم اتحاد داشته باشند در مقابل توطئه‌ها و برنامه‌های دشمنان پیروز خواهند شد. برگزاری هفته وحدت باعث از بین رفتن نفاق و دشمنی می‌شود و تمام جوامع بشری نیز مورد هدایت قرار خواهند گرفت.

انتهای پیام/

ارسال نظر
captcha