نیم‌نگاهی کلی به صفحه نخست مطبوعات امروز نشان می‌دهد که آخرین تحولات منطقه با مرگ ابوبکر البغدادی سرکرده گروهک تروریستی داعش و وضعیت لبنان و عراق در پی اعتراضات در این کشور‌ها محور مطبوعات امروز است، همچنین واکنش‌ها به توقیف خانه پدری نیز از دیگر سوژه‌های روزنامه‌های امروز است.

به گزارش خبرنگار «سدید»؛ نیم‌نگاهی کلی به صفحه نخست مطبوعات امروز نشان می‌دهد که آخرین تحولات منطقه با مرگ ابوبکر البغدادی سرکرده گروهک تروریستی داعش و وضعیت لبنان و عراق در پی اعتراضات در این کشورها محور مطبوعات امروز است. واکنش‌ها به توقیف خانه پدری نیز از دیگر سوژه های روزنامه‌های امروز است.

پایش روزنامه‌های اصولگرا نشان می‌دهد که استعفای سعد حریری نخست‌وزیر لبنان در سیزدهمین روز اعتراضات خیابانی مردم این کشور و انتشار اسناد دخالت‌های آمریکا و عربستان در آشوب‌های جاری عراق در روزنامه‌های کیهان، رسالت، صبح نو، جام جم، جوان، عصر ایرانیان، حمایت، قدس و فرهیختگان بازتاب داشته است که روزنامه‌های این جریان به رویدادهای منطقه با تیترهای «بازیگران فتنه عراق از داعش و غارتگران بیت‌المال تا آمریکا و عربستان»، «سعد و نحس یک استعفا»، «تلاش برای ایجاد خلأ قدرت در بیروت»، «تربیت نفوذی‌ها در سفارت‌خانه‌های آمریکا»، «هر معترض ۲۰۰ دلار»، «۵ واقعیت درباره عراق این روزها»، «حریری شانه خالی کرد» و «بلوای رادیکالیسم در بغداد و بیروت» واکنش نشان داده‌اند. واکنش‌ها به مرگ ابوبکر نیز در روزنامه‌های کیهان، قدس، حمایت، جام جم و رسالت دنبال شده است. پس از توقیف فیلم خانه پدری دوباره این فیلم در صدر اخبار مطبوعات نشسته است و روزنامه‌های کیهان، صبح نو، حمایت، جام جم، عصر ایرانیان و فرهیختگان با تیترهایی چون «عاملان نمایش خانه پدری باید به‌سختی مجازات شوند»، «خانه ناپدری»، «آدرس غلط خانه پدری» و «کارگردان پروژه سیاسی خانه پدری کیست؟» به این موضوع پرداخته‌اند. حضور گسترده زائران پیاده در مشهد و میزبانی مشهدالرضا از ۴ میلیون و ۳۰۰ هزار زائر نیز در روزنامه‌های رسالت، قدس، حمایت و جوان تیتر شده است. همچنین «انتقادات به تلاش دولت برای تحمیل FATF»، «فرار مالیاتی میلیاردرها» و «دستگیری برخی مدیران ارشد وزارت جهاد کشاورزی» از دیگر سوژه‌های روزنامه‌های اصولگرا است.

پایش روزنامه‌های اصلاح‌طلب حاکی از آن است که واکنش‌ها به مرگ ابوبکر بغدادی و بهره‌برداری‌های انتخاباتی ترامپ از این موضوع با واکنش روزنامه‌های ایران، سازندگی، آرمان ملی، آفتاب یزد، اعتماد، شرق، جمهوری اسلامی و اطلاعات همراه بوده است. روزنامه‌های این جریان دراین‌باره تیترهای «موج‌سواری ترامپ با مرگ بغدادی»، «عصر پساخلیفه»، «راز کشته شدن بغدادی مثل بن‌لادن»، «آمریکایی‌ها دم شیر مُرده را بریدند»، «مرگ بغدادی پایان داعش نیست»، «تبانی فرصت‌طلبانه بر سر مرگ بغدادی» و «هیاهوی انتخاباتی ترامپ بر سر البغدادی» را انتخاب کرده‌اند. استعفای سعد حریری نخست‌وزیر لبنان نیز تیتر روزنامه‌های ایران، اعتماد، شرق، جمهوری اسلامی، دنیای اقتصاد و همشهری شده است. توقیف خانه پدری و دفاع اصلاح‌طلبانه از این فیلم را نیز در روزنامه‌های ایران، سازندگی، هفت صبح، آفتاب یزد، شهروند و همشهری شاهد هستیم. همچنین موضوعات انتخاباتی در روزنامه‌های آرمان ملی، آفتاب یزد، اعتماد و شرق دنبال شده است.

 

بیشتر بخوانید:

تحلیلی بر مطبوعات شنبه ۰۴ آبان ۹۸

تحلیلی بر مطبوعات چهارشنبه ۰۱ آبان ۹۸

تحلیلی بر مطبوعات سه‌شنبه ۳۰ مهر ۹۸

 

ارسال نظر
captcha