پرونده «طلیعه‌داران تمدن»/ حجت‌الاسلام ابراهیمی در گفت‌وگو با فرهنگ سدید:
عضو ارشد جامعه روحانیت مبارز گفت: مسلمانان با حضور در این همایش عظیم جهانی صفی واحد در مقابل مشرکین، کفار و تکفیری‌هایی که به هیچ چیزی معتقد نیستند تشکیل می‌دهند که این پایه اصلی ساخت تمدن نوین است.

سرویس «آیین و اندیشه سدید» پس‌ از اینکه رهبر فرزانه انقلاب در دیدار موکب داران عراقی به تبیین نقش بی‌بدیل حماسه اربعین در تشکیل تمدن نوین اسلامی پرداختند، تحلیل‌ها درباره چرایی و چگونگی این امر مهم قوت گرفت.

چه اینکه ظرفیت اربعین به‌عنوان آوردگاه مؤمنین و مسلمین سراسر جهان، یکی از پایه‌های اصلی تمدن نوین اسلامی خواهد بود.

البته در چند سال اخیر غریو لبیک‌گویان حسینی به کشورهای مختلف رسیده و جمعیت‌ انبوهی از محبین سیدالشهدا خود را در صفوف زائران سید و سالار شهیدان جای دادند و میهمان میزبانان آستان حسینی شدند.

بیشتر بخوانید:

حضور پرچم‌ها، چهره‌ها، رنگ‌ها و آداب‌ورسوم گوناگون از کشورهای مختلف پنج قارّه‌ی جهان، در مسیر راه‌پیمایی اربعین جلوه‌های زیبا، شگفت و وصف‌ناپذیری از عشق الهی حسین (علیه‌السلام) به رخ می‌کشاند که همراه آوای «حُبُّ الحُسَينِ يَجمَعُنا» آبی بر آتش نمرودی‌ جبهه باطل می‌ریزد تا معنای وحدت کلمه و ائتلاف شکاف‌ها و تفرقه‌ها مصداقی حقیقی یابد.

از همین رو پایگاه مطالعاتی «فرهنگ سدید» در نظر دارد در قالب پرونده‌ای با عنوان «طلیعه‌داران تمدن» در گفت‌وگو با کارشناسان و صاحب‌نظران به تحلیل نقش راهپیمایی اربعین در شکل‌گیری تمدن نوین اسلامی پرداخته و مختصات نبرد جبهه حق و باطل در این رویداد آخرالزمانی را تشریح کند.

شعار

حجت الاسلام حسین ابراهیمی عضو ارشد جامعه روحانیت مبارز در گفت‌وگو با خبرنگار «فرهنگ سدید» با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه اربعین حسینی زمینه ساز تحقق و تمدن اسلامی اظهار داشت: فرمایش مقام معظم رهبری یک صحبت حساب شده است و اگر بخواهیم امت اسلامی را منسجم و یکپارچه کنار یکدیگر جمع کنیم قطعاً به یک محور نیاز داریم که آن محور نیز عشق به امام حسین علیه السلام است.

ابراهیمی با بیان اینکه همه ادیان الهی به امام حسین معتقدند اشعار حب الحسین یجمعنا همه مسلمانان و ادیان توحیدی را گرد یکدیگر جمع کرده است گفت: همه صاحبان ادیان در راهپیمایی اربعین نماینده دارند و این امر می‌تواند پایه‌ساز تمدن اسلامی باشد.

عضو ارشد جامعه روحانیت مبارز ادامه داد: مسلمانان بر اساس عشق و محبت خود به سیدالشهدا در این همایش عظیم جهانی جمع می‌شوند و صفی واحد در مقابل مشرکین، کفار و تکفیری‌هایی که به هیچ چیزی معتقد نیستند تشکیل می‌دهند که این پایه اصلی ساخت تمدن نوین است.

وی با تاکید بر این که همه مردم دنیا می‌توانند در این تمدن اسلامی حاضر شوند یادآور شد: فرمایش مقام معظم رهبری در زمینه نقش اربعین برخاسته از مکتب اسلام است و همه پیروان ادیان ابراهیمی نیز به این ندا لبیک گفته‌اند.

ابراهیمی همچنین تصریح کرد: جمعیتی که به عشق سالار شهیدان در راهپیمایی اربعین شرکت می‌کنند در واقع جزء خط مبارزه دقیق با دشمنان اسلام و کسانی هستند که نمی‌خواهند مسلمانان به وحدت برسند که از این رو باید از حرکت اربعین قدردانی و پشتیبانی کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
captcha