کارشناس مسائل منطقه حضور بیش از ۲۰ میلیون نفر در راهپیمایی اربعین و شهر کوچک کربلا را تجلی آرمان‌های انسان‌های آزاده عنوان کرد و یادآور شد: این حرکت هر سال با شکوه‌تر از گذشته برگزار می‌شود و رژیم صهیونیستی، آمریکا و عربستان نمی‌توانند وحدت جهان اسلام را تاب بیاورند.

سرویس «آیین و اندیشه سدید» پس‌ از اینکه رهبر فرزانه انقلاب در دیدار موکب داران عراقی به تبیین نقش بی‌بدیل حماسه اربعین در تشکیل تمدن نوین اسلامی پرداختند، تحلیل‌ها درباره چرایی و چگونگی این امر مهم قوت گرفت.

چه اینکه ظرفیت اربعین به‌عنوان آوردگاه مؤمنین و مسلمین سراسر جهان، یکی از پایه‌های اصلی تمدن نوین اسلامی خواهد بود.

البته در چند سال اخیر غریو لبیک‌گویان حسینی به کشورهای مختلف رسیده و جمعیت‌ انبوهی از محبین سیدالشهدا خود را در صفوف زائران سید و سالار شهیدان جای دادند و میهمان میزبانان آستان حسینی شدند.

بیشتر بخوانید:

حضور پرچم‌ها، چهره‌ها، رنگ‌ها و آداب‌ورسوم گوناگون از کشورهای مختلف پنج قارّه‌ی جهان، در مسیر راه‌پیمایی اربعین جلوه‌های زیبا، شگفت و وصف‌ناپذیری از عشق الهی حسین (علیه‌السلام) به رخ می‌کشاند که همراه آوای «حُبُّ الحُسَينِ يَجمَعُنا» آبی بر آتش نمرودی‌ جبهه باطل می‌ریزد تا معنای وحدت کلمه و ائتلاف شکاف‌ها و تفرقه‌ها مصداقی حقیقی یابد.

از همین رو پایگاه مطالعاتی «فرهنگ سدید» در نظر دارد در قالب پرونده‌ای با عنوان «طلیعه‌داران تمدن» در گفت‌وگو با کارشناسان و صاحب‌نظران به تحلیل نقش راهپیمایی اربعین در شکل‌گیری تمدن نوین اسلامی پرداخته و مختصات نبرد جبهه حق و باطل در این رویداد آخرالزمانی را تشریح کند.

راهپیمایی اربعین یک امر استراتژیک در حوزه وحدت اسلامی است/ شعار

حسن هانی زاده کارشناس مسائل منطقه غرب آسیا در گفت‌وگو با خبرنگار «فرهنگ سدید» با اشاره به نقش آفرینی اربعین در برساخت تمدن نوین اسلامی اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب حرکت اربعین حسینی را یک امر استراتژیک در حوزه وحدت اسلامی عنوان کردند و با توجه به اینکه این مسیر برای زنده نگه داشتن نهضت حسینی است لذا به یک راهبرد منطقه‌ای و جهانی تبدیل شده است.

هانی زاده با بیان اینکه حضور میلیون‌ها انسان از بیش از ۸۰ کشور جهان در راهپیمایی اربعین یک راهبرد تعریف شده در جهان اسلام و تشیع تلقی می‌شود افزود: امروز این اقدام به یک حرکت انسانی تبدیل شده که هدف آن صلح منطقه و پرهیز از مناقشات قومی مذهبی است.

این کارشناس مسائل منطقه حضور بیش از ۲۰ میلیون نفر در راهپیمایی اربعین و شهر کوچک کربلا را تجلی آرمان‌های انسان‌های آزاده عنوان کرد و یادآور شد: این حرکت هر سال با شکوه‌تر از گذشته برگزار می‌شود و بنابراین کشور‌های مخاصم و مخالف اسلام حقیقی از جمله رژیم صهیونیستی آمریکا و عربستان نمی‌توانند وحدت جهان اسلام را تاب بیاورند.

وی بر همین اساس به ایجاد تفرقه و بحران سازی در عراق به عنوان یک مانع در راه تحقق وحدت اسلامی اشاره کرد و گفت: اتفاقات اخیر عراق در این چارچوب قابل تعریف است، اما مردم عراق با عشق به امام حسین این حرکت دشمن را خنثی کردند تا اربعین تحت شعاع قرار نگیرد.

هانی‌زاده در پایان تاکید کرد: شعار «حب الحسین یجمعنا» شعاری راهبردی است که در آینده نیز می‌تواند جبهه و حوزه وسیعی را برای "جبهه مقاومت" ایجاد کند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
captcha