کارشناس مسائل سیاسی گفت: همفکرها و هم فرهنگ‌ها در راهپیمایی عظیم اربعین حسینی به یک نقطه مشترک می‌رسند و این دقیقاً نقطه پیدایش تمدن نوین اسلامی است.

سرویس «آیین و اندیشه سدید» پس‌از اینکه رهبر فرزانه انقلاب در دیدار موکب داران عراقی به تبیین نقش بی‌بدیل حماسه اربعین در تشکیل تمدن نوین اسلامی پرداختند، تحلیل‌ها درباره چرایی و چگونگی این امر مهم قوت گرفت.

چه اینکه ظرفیت اربعین به‌عنوان آوردگاه مؤمنین و مسلمین سراسر جهان، یکی از پایه‌های اصلی تمدن نوین اسلامی خواهد بود.

البته در چند سال اخیر غریو لبیک‌گویان حسینی به کشورهای مختلف رسیده و جمعیت‌ انبوهی از محبین سیدالشهدا خود را در صفوف زائران سید و سالار شهیدان جای دادند و میهمان میزبانان آستان حسینی شدند.

بیشتر بخوانید:

* تشریح مؤلفه‌های تمدن اسلامی

*گام دوم انقلاب اسلامی به «اربعین» گره‌خورده است

حضور پرچم‌ها، چهره‌ها، رنگ‌ها و آداب‌ورسوم گوناگون از کشورهای مختلف پنج قارّه‌ی جهان، در مسیر راه‌پیمایی اربعین جلوه‌های زیبا، شگفت و وصف‌ناپذیری از عشق الهی حسین (علیه‌السلام) به رخ می‌کشاند که همراه آوای «حُبُّ الحُسَينِ يَجمَعُنا» آبی بر آتش نمرودی‌ جبهه باطل می‌ریزد تا معنای وحدت کلمه و ائتلاف شکاف‌ها و تفرقه‌ها مصداقی حقیقی یابد.

از همین رو پایگاه مطالعاتی «فرهنگ سدید» در نظر دارد در قالب پرونده‌ای با عنوان «طلیعه‌داران تمدن» در گفت‌وگو با کارشناسان و صاحب‌نظران به تحلیل نقش راهپیمایی اربعین در شکل‌گیری تمدن نوین اسلامی پرداخته و مختصات نبرد جبهه حق و باطل در این رویداد آخرالزمانی را تشریح کند.

اجتماع همفکرها در راهپیمایی اربعین نقطه پیدایش تمدن نوین اسلامی است/ نبرد فرهنگی حق و باطل در اربعین به اوج رسیده است

 

حجت‌الاسلام مهدی طائب کارشناس مسائل سیاسی در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ سدید با اشاره به نقش اربعین در تمدن سازی نوین اسلامی اظهار داشت: مقدمه پیدایش تمدن بزرگ اسلامی، هم‌فکری، هم فرهنگی و هم عملی است یعنی وقتی جامعه‌ای بر اساس یک اندیشه و تفکر متحد و هم‌عمل شوند، یک تمدن بزرگ شکل خواهد گرفت.

طائب با بیان اینکه تمدن‌ها در خانه و در محله‌ها وجود دارند اما باید آن‌ها را گسترش داد و به سطح جامعه آورد، افزود: همفکرها و هم فرهنگ‌ها در راهپیمایی عظیم اربعین حسینی به یک نقطه مشترک می‌رسند و این دقیقاً نقطه پیدایش تمدن نوین اسلامی است.

این کارشناس مسائل سیاسی درباره حرکت جبهه باطل در مقابل فرهنگ اربعین اظهار داشت: تحرک این جبهه نکته جدیدی نیست همان‌گونه که حرکت امام حسین علیه‌السلام که متأثر از حرکت پیامبر و امیرالمؤمنین (ع) بود با جریان برانداز جاهلیت روبه‌رو شد.

وی تصریح کرد: همواره در طول تاریخ قدرتمندان و شیطان‌پرستان با جبهه حق مبارزه کرده‌اند و در مقطعی حاکمان ظلم و جرم دست کسانی را که به زیارت امام حسین علیه‌السلام می‌رفتند، می‌بریدند اما امروز پیوستن به حرکت امام حسین علیه‌السلام توسعه‌یافته و درنتیجه دشمن نابودی خود را در این حرکت عظیم می‌بیند و ازاین‌رو دشمن هر چه در توان دارد برای مقابله به میدان آورده است.

طائب با تأکید بر اینکه این احساس خطر نسبت به اربعین برای مستکبران روشن‌شده و آن‌ها را در جبهه باطل متحد کرده است، گفت: امروز جبهه حق و باطل بیش از هر زمان دیگری در مقابل یکدیگر صف‌آرایی کرده و یک نبرد فرهنگی بزرگ شکل‌گرفته است.

این کارشناس مسائل سیاسی تأکید کرد: در این نبرد چون خداوند وعده پیروزی جبهه حق را داده است ما نهایتاً شاهد تضعیف و نابودی جبهه باطل خواهیم بود که همین امر منجر به پیدایش تمدن بزرگ اسلامی می‌شود؛ لذا هر چه در این نبرد مستضعفین و محرومین فکری از فرهنگ غنی و والای عاشورا بیشتر آگاه شوند، زمینه‌سازی پیدایش تمدن بزرگ اسلامی تسریع خواهد شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
captcha