حسین مسافرآستانه کارشناس فرهنگی در خصوص تولید آثار مسأله دار در سینمای کشور و لزوم حمایت از حقوق فرهنگی مردم توسط نهادهای نظارتی و قضایی گفت: دفاع از حقوق فرهنگی مردم به متولیان فرهنگ و هنر کشور باز می گردد اما زمانی که آن ها در این راستا اهمال کاری کنند دستگاه های ناظر بر عملکرد نهادهای فرهنگی برای احقاق حقوق فرهنگی جامعه باید وارد میدان شوند.

به گزارش فرهنگ سدید؛ حسین مسافرآستانه مدیرعامل سابق موسسه رسانه‌های تصویری گفت: مسئولیت صدور مجوز تولید همه آثار فرهنگی و هنری به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و معاونت‌های زیرمجموعه این وزارتخانه بازمی گردد. در واقع در تمامی حوزه‌های فرهنگی و هنری از موسیقی گرفته تا تئاتر و از سینما تا هنر‌های تجسمی، نشر و کتاب و... متولیانی دارند که این متولیان موظفند رسماً و قانوناً از حقوق فرهنگی مردم دفاع کنند.

وی در همین راستا تصریح کرد:، اما متأسفانه ما بعضاً شاهد هستیم که خود این متولیان مجوز‌هایی را صادر می‌کنند که با حقوق فرهنگی ملت منافات دارد و به نوعی حتی در مقابله با حقوق آحاد افراد جامعه است. این بزرگترین مسأله و مشکلی است که ما در حوزه فرهنگ و هنر شاهدش هستیم و بنده معتقدم با تجدیدنظر در عملکرد سیاست گذاران و متولیان حوزه فرهنگ و هنر این مشکل رفع خواهد شد.

مسافرآستانه تأکید کرد: در صورتی که سیاست گذاران حوزه فرهنگ و هنر رفتار خود را اصلاح نکنند و همچنان بخواهند به روش‌های پیشین خود ادامه دهند همانطور که پیش‌تر اشاره کردم دستگاه‌های نظارتی باید وارد میدان شوند و از حقوق فرهنگی مردم صیانت کنند.

مدیر مجموعه تئاتر ایرانشهر سپس وظیفه رسانه‌ها و مطبوعات را در راستای دفاع از حقوق فرهنگی مردم بسیار مهم برشمرد و خاطرنشان کرد: مطبوعات، رسانه‌ها و خبرنگاران دغدغه‌مند در حوزه فرهنگ و هنر باید نسبت به وضعیت فرهنگی کشور و حقوق آحاد افراد جامعه مبادرت به آگاهی بخشی کنند؛ بنده معتقدم اگر مردم نسبت به حقوق خود آگاهی پیدا کنند ناخودآگاه درپی احقاق حقوق از دست رفته شان برمی آیند و همین مسأله باعث می‌شود تا دیگر متولیان فرهنگی نتوانند آثاری بر ضد منافع فرهنگی عمومی جامعه تولید کنند و یا به این گونه آثار مجوز بدهند.

منبع: سینماپرس

ارسال نظر
نام:
* نظر:
* captcha:

نامزد‌های بخش نمایشنامه جایزه هنری «سردار دل‌ها»

هنرمندان در همه‌جای دنیا مالیات می‌دهند

کارگردا‌ن‌های مطرح سینما و تلویزیون این روز‌ها فعال‌تر شده اند

تهیه‌کننده «تک‌تیرانداز» از جوایز جشنواره فجر امسال می‌گوید

چرچیل و همدستانش کودتا را در ایران کارسازی کردند

مرزبانی یعنی هر لحظه آماده شهادت بودن

فعلاً کار نمی‌کنم تا دوباره کرونا نگیرم

باز هم نقش مامور امنیتی بازی می‌کنم

ماجرای جابه جایی «تفتی» با «دیرباز»

«لذت سادگی» می‌تواند الهام‌بخش ایده‌های جدید باشد

مردم باید فیلم خوب را در سینما با خیال راحت تماشا کنند

معضل سینمای ایران فیلمنامه‌های بدون قهرمان است

از کتابخانه شتری تا کتابخوانی داخل بشقاب پرنده

آینده نگری یک کار صرفا پژوهشی نیست

معیارهایی برای تشخیص موسیقی حرام از حلال

پرواز ۲ کبوتر باهم در کربلای ۵

چرا رضا خان را از سوی دولت انگلستان برکشیدند

فروکش تب کتاب‌های کمک‌درسی

نقش مهم ایران در پیدایش نهضت جنگل

شهیدی که اعتقاد داشت اسلام بدون مرز است

چالش‌های بازیگری در سریال «روز‌های ابدی»

کریمی: شعار برای ذات سریال «ده نمکی» است

تایپوگرافی «شهادت ثالثه» مهجور مانده است

نوروز «سیما» چگونه می‌گذرد؟

جنگال عامل موفقیت عملیات کربلای ۵»

رضاخان چگونه رضا شاه شد؟

والفجر ۸ یکی از شگفت‌انگیز‌ترین عملیات‌ دفاع‌مقدس

تخلف ساواک در ثبت اسناد رضاخان

چرا سیاسیون به‌سمت ثبت خاطرات روزانه نمی‌روند؟

فیلم «شیشلیک»، اولین تجربه کمدی محمدحسین مهدویان