بیانات مقام معظم رهبری در دیدار مدال‌آوران المپیادهای علمی و اعضای تیم ملی والیبال جوانان و همچنین پیام تسلیت ایشان در پی درگذشت عالم مجاهد مرحوم آیت‌الله محمد آصف‌محسنی در مطبوعات امروز بازتاب گسترده‌ای داشته است. روزنامه‌ها چاپ امروز به بهانه روز خبرنگار، از مشکلات و معضلات این قشر از جامعه نیز نوشته‌اند.

به گزارش فرهنگ سدید؛ نیم‌نگاهی کلی به صفحه نخست مطبوعات امروز نشان می‌دهد که بیانات مقام معظم رهبری در دیدار مدال‌آوران المپیادهای علمی و اعضای تیم ملی والیبال جوانان و همچنین پیام تسلیت ایشان در پی درگذشت عالم مجاهد مرحوم آیت‌الله محمد آصف‌محسنی در مطبوعات امروز بازتاب گسترده‌ای داشته است. روزنامه‌ها چاپ امروز به بهانه روز خبرنگار، از مشکلات و معضلات این قشر از جامعه نیز نوشته‌اند.

پایش روزنامه‌های اصولگرا نشان می‌دهد که بیانات رهبر انقلاب در جمع نخبگان و والیبالیست‌های جوان با تیترهایی چون «مشکلات نباید جوانان را متوقف کند»، «ناامیدی سَم است»، «مرزهای دانش را جلو ببریم»، «جلسه امید» و «سربلندها» بازتاب داشته است. روزنامه‌های رسالت، حمایت، فرهیختگان، جوان، خراسان، جام جم امروز شغل خود را سوژه قرار داده و به‌نقد و بررسی حوزه خبرنگاری و خبرنویسی پرداخته‌اند. «دست رد روحانی به پیشنهاد مکارانه ماکرون»، «خانه‌هایی که حتی با حذف ۴ صفر نمی‌توانیم بخریم» و «جهان اسلام نگران سرنوشت مسلمانان کشمیر» از دیگر تیترهای روزنامه‌های اصولگرا است.

پایش روزنامه‌های اصلاح‌طلب حاکی از آن است که اظهارت اسحاق جهانگیری و حسن روحانی در جمع خبرنگاران را در روزنامه‌های ایران، آرمان ملی، سازندگی، آفتاب یزد، ابتکار، شرق، جمهوری اسلامی، اطلاعات و همشهری شاهد هستیم. اغلب روزنامه‌های از اظهارات معاون اول تیتر «از اختیارات خود در دولت راضی هستم» و از سخنان رئیس‌جمهور تیتر «رسانه‌ها بدون لکنت نقص‌ها را بیان کنند» انتخاب کرده‌اند. موضوعات مرتبط با حوزه خبر و خبرنگاری نیز در روزنامه‌های ایران، آرمان ملی، ابتکار، همدلی و اعتماد موردتوجه قرارگرفته است. آخرین اقدامات فرانسه در حفظ برجام نیز در روزنامه‌های سازندگی، هفت صبح و آفتاب یزد سوژه نقد و بررسی است.

ارسال نظر
captcha