روش های جدید تبلیغی جریان انحرافی یمانی
یکی از موانع جدی بر سر راه جریان انحرافی یمانی در اقناع سازی مخاطبان خود این است که هیچ معجزه ای ندارد، خصایص و ویژگی هایی که به لحاظ جسمانی، روحانی یا اخلاقی که هر گونه شک و شبهات را برطرف نماید و یا فاقد هر گونه اصل و نسب مشخص و قابل اثباتی است.

به گزارش فرهنگ سدید؛ در روزهای گذشته شگردهای تبلیغاتی جدیدی از سوی مدعیان دروغین ظهور امام زمان (عج) مشاهده شده است که از جمله می­ توان به درج یکی از نمادهای تبلیغی این جریان پشت شیشه ماشین پراید اشاره نمود. از دیگر فعالیت های تبلیغی این جریان در سالهای اخیر می­ توان مجالس روضه­ های خانگی بانوان، تبلیغات چهره به چهره در اماکن مذهبی، حضور در مراسم اعتکاف و حتی تبلیغ در خودرو­های عمومی را نام برد. البته اغلب فعالیت ها از طریق شبکه­ های اجتماعی مثل فیسبوک و پاسخ به سؤالات در فضای مجازی انجام می شود.

نگاهی به شیوه­ های تبلیغی جریان ­های دروغین مهدویت در چند سال اخیر نشان می ­دهد که پیروان جریان های دروغین مهدویت با استفاده از ضعف اعتقادی و گاه اقتصادی اقشار مستضعف جامعه، سعی در رشد و گسترش مریدان احمدالحسن می­ کنند، به گونه ­ای که در برخی موارد، افرادی که اعتیاد دارند و یا به لحاظ مالی در مضیقه هستند را با توزیع پول و یا غذا در میان آنها مورد چتر حمایتی خود قرار می­ دهند و به آنها چنین می­ گویند که این غذا را فرزند امام زمان(عج) برای شما فرستاده که با این قبیل اقدامات، بسترهای تبلیغی جریان انحرافی را مهیا می­ کنند.

یکی از راه­ های مقابله با این جریان، نقد شخصیت احمد الحسن بصری است. زیرا بر اساس مبانی اعتقادی شیعه، امام از هر گونه اشتباه و گناهی مصون است. در حالی که وی دارای اشتباهات فراوان است. چنانچه کارشناسان دینی حوزه مهدویت بتوانند رابطه خود را با مردم عمیق تر کنند و سطح آگاهی آنها را در زمینه ­های مذهبی افزایش دهند، لاجرم گرایش به چنین جریان های انحرافی نیز در آینده کاهش پیدا خواهد کرد.

ارسال نظر
نام:
* نظر:
* captcha: