به گزارش فرهنگ سدید؛ در روزهای گذشته شگردهای تبلیغاتی جدیدی از سوی مدعیان دروغین ظهور امام زمان (عج) مشاهده شده است که از جمله می توان به درج یکی از نمادهای تبلیغی این جریان پشت شیشه ماشین پراید اشاره نمود. از دیگر فعالیت های تبلیغی این جریان در سالهای اخیر می توان مجالس روضه های خانگی بانوان، تبلیغات چهره به چهره در اماکن مذهبی، حضور در مراسم اعتکاف و حتی تبلیغ در خودروهای عمومی را نام برد. البته اغلب فعالیت ها از طریق شبکه های اجتماعی مثل فیسبوک و پاسخ به سؤالات در فضای مجازی انجام می شود.
نگاهی به شیوه های تبلیغی جریان های دروغین مهدویت در چند سال اخیر نشان می دهد که پیروان جریان های دروغین مهدویت با استفاده از ضعف اعتقادی و گاه اقتصادی اقشار مستضعف جامعه، سعی در رشد و گسترش مریدان احمدالحسن می کنند، به گونه ای که در برخی موارد، افرادی که اعتیاد دارند و یا به لحاظ مالی در مضیقه هستند را با توزیع پول و یا غذا در میان آنها مورد چتر حمایتی خود قرار می دهند و به آنها چنین می گویند که این غذا را فرزند امام زمان(عج) برای شما فرستاده که با این قبیل اقدامات، بسترهای تبلیغی جریان انحرافی را مهیا می کنند.
یکی از راه های مقابله با این جریان، نقد شخصیت احمد الحسن بصری است. زیرا بر اساس مبانی اعتقادی شیعه، امام از هر گونه اشتباه و گناهی مصون است. در حالی که وی دارای اشتباهات فراوان است. چنانچه کارشناسان دینی حوزه مهدویت بتوانند رابطه خود را با مردم عمیق تر کنند و سطح آگاهی آنها را در زمینه های مذهبی افزایش دهند، لاجرم گرایش به چنین جریان های انحرافی نیز در آینده کاهش پیدا خواهد کرد.