ایجاد، ثبات و ضرورت تمدن نوین اسلامی در سایه نظام جمهوری اسلامی ایران و تداوم نهضت انقلاب اسلامی دارای الزامات و توجهات تاریخی و دینی در جغرافیای ایران و جهان است که بلندنظری تفکر ایرانی اسلامی نه تنها نسبت به مردم و اقوام خودش که پذیرشی کریمانه نسبت به سایر اقوام و مردمان خارج از مرزهای ساختگی استعماری است.

گروه وحدت فرهنگ سدید- سیاوش ایمانی: ایجاد، ثبات و ضرورت تمدن نوین اسلامی در سایه نظام جمهوری اسلامی ایران و تداوم نهضت انقلاب اسلامی دارای الزامات و توجهات تاریخی و دینی در جغرافیای ایران و جهان است  که بلندنظری تفکر ایرانی اسلامی نه تنها نسبت به مردم و اقوام خودش که پذیرشی کریمانه نسبت به سایر اقوام و مردمان خارج از مرزهای ساختگی استعماری است.

توجهی دینی مبنی بر اینکه تاریخ بشر از آدم ابوالبشر شروع می شود و تنوع رنگ، زبان و نژاد از سر حکمت الهی برای شناخت و تعارف همدیگر جهت ارتباط بهتر است و فرزندان آدم و حوا هستند که در پهنه زمین کسترده شده اند و به اقتضای زیست بوم و به تناسب باقی ماندن بر عهد ازلی اشان به رنگ و زبان و فرهنگ های مختلف درآمده اند، نگاه های نژادپرستانه و متکبرانه سوداگران غرب برای توجیه تهاجم و استثمار مردمان سرخ پوست و سیاه پوست که در نظریات علوم اجتماعی غرب با زبان علمی اعتبار و قداست پیدا کرده است اعتبار و جایگاهی در نگاه ما به انسان ندارد و انسان غربی تکامل یافته انسان شرقی و جنوبی نیست  یا انسان ها تکامل یافته میمون و ... در انسان شناسی زیستی تفکر غرب نیست، زمین گرد است و جغرافیای غرب مبدا مختصات عالم برای نامیدن خاورنزدیک و دور و میانه نیست آنچه هست معیار برتری در تقوا و انسانیت است و هیچ برتری ژنتیکی یا تفاوت در ظرفیت های شناختی سیاه و سفید و سرخ و... و سلسله مراتبی در میان آنها نیست. آنچه هست این است که تاریخ انسان از آدم ابوالبشر شروع می شود و کشفیات باستان شناسان از موجودات انسان نما قبل از تاریخ سرشته شدن گل آدمی (و دمیده شدن روح و دستور به ملائله به سجده بر اشرف مخلوقات) به عنوان دیرین گونه های انسانی جایگاهی در نگاه ما به اقوام جهان ندارد.

فلسفه وجودی نظریات قومی:

حال با معرفی این نگاه متعالی به انسان، می توان دریافت که فلسفه های وجودی و عینی نظریات واگرایی، ملی گرایی، بالکانیزه کردن کشورها، معامله قرن، خاورمیانه جدید و ... با زبان علمی در بسترسازی و ممکن کردن سوداگری و قدرت طلبی ذینفعان در شکل جدید استعمار و استثمار است و الا دغدغه رنگ باختن رنگ و زبان و فرهنگ مردمان را ندارند.

اگر روزی امپراطوری عثمانی مانعی بزرگ در برابر سوداگری و استثمار غربیان از دنیای اسلام است بهتر است تکه تکه شود و اگر امروز تفکر ایرانی اسلامی پرچم تمدن نوین اسلامی بلند کرده است و می خواهد مرزهای ساختگی استعمار را بشکند با استراتژی ها و نظریه های قوم گرایی و نژاد پرستی مانع شوند و حتی به سرنوشت عثمانی مبتلا کنند همه تاریخ سازی و گفتمان های حول اقوام ایرانی توسط مزدوران مسخ شده بی جیره مواجب و ذینفعان ثروت و قدرت سوداگر در همین راستاست.

تفکر غربی و در راس آنها آمریکا که تاریخ بی ریشه مبتنی بر غارت بومیان دارد و از ایالت های واگرای قومی تشکیل شده اند صرفا به طمع غارت دیگران در کنار هم قرار گرفته اند و زمانیکه همه ابزارهای علمی و فرهنگی اقتصادی سیاسی اشان در قوم گرایی و واگرایی به سبب قدرت جامع ایرانی اسلامی در گسترش مرزهای جغرافیایی به مرزهای حق و باطل  رنگ ببازد آن موقع است که با ناامید شدن از طعمه به دریدن همدیگر مشغول خواهند شد چرا که خاصیت گرگ همین است و در طول دوران پانصد ساله جهان خواری شان مبتنی بر همین نگاه های گرگ صفتی جان لاکی و ماکیاولی عمل کرده اند.

رویکرد ما:

حال در چنین بستر حق و باطلی و برای بهره بردن از میراث تمدنی و تاریخی ریشه دار و قرار دادن صنعت بر فراز سنت های اصیل و همه گیر ایرانی اسلامی، ایجاد انسجام و وحدت برای رسیدن به قله های تمدنی و گرفتار نشدن به پیامدها و نقشه های نهفته در نظریات ساختگی برخاسته از حدیث نفس مدرنیته چون تکه تکه شدن عثمانی یا بالکانیزه شدن قفقازی باید آن نگاه متعالی درباره انسان را با ابزارها و مزیت نسبی تاریخی و تمدنی پیش برد که در این میان میراث زبان و ادب فارسی در همه اقوام ایرانی دیده می شود چنین ظرفیتی را دارد که به زبان همه اقوام ایرانی برای گسترش دروازه های تمدنی ترجمه شود. نگاه این است که نوعی همگرایی در فرهنگ و زبان و ادب اقوام برای همگرایی انسانیت و ارتقای کرامت بینجامد و ابزارهای رسیدن به عنوان هدف تلقی نشود و زبان و ادبیات اقوام ایرانی و تداوم آن در خارج از مرزهای جغرافیای با فرهنگ غنی ایرانی اسلامی پر شود.

ارسال نظر
نام:
* نظر:
* captcha:

روشنفکری مهمل و حقیقت تابع وضع روز

زندگی سرشار از عشق و ارادت

مولای لطافت

جهاد و شجاعت بی‌نظیر

چرا هر ساله برای شب قدر، ارج و منزلت خاصی قائل می‌شویم؟

اخلاق فردی و جمعی حاکم جامعه

دلیل عدم حضور امام حسن و امام حسین علیهماالسلام در مسجد

شب‌هایی برای توبه و انابه

تأمین آسایش مردم وظیفه حداقلی همه حکومت‌ها

طبیعت منازعات، تغییر بنیادی داشته است

سفره احسان امام‌حسن (ع) برای دانش‌آموزان

امامِ بخشش پیش از درخواست

نگاهی به مسئولیت‌پذیری زمامداران در نهج‌البلاغه

شیعه و سنی مدیون دلاوری‌های حضرت خدیجه (س) هستند

همسر پیامبر (ص) معنی کلمه ایثار است

چــرا بایـد روزه بگیریم؟

روایت شیخ صدوق از استغفار ملائکه برای روزه داران

وحدت اخلاقیِ ادیان و صلح در جهان

چه چیزی روزه را از ریاضت غیردینی متمایز می‌کند؟

جایی برای تردید نیست

نرمش در کلام، آموزه مهم سبک زندگی اسلامی است

جایگاه کمک به نیازمندان در سبک زندگی اسلامی

آوینی متفکر در میان اشیای نامتقارن