یکی از جریاناتی که در چند سال اخیر قوت گرفته و به سرعت در حال رشد و نمو است، جریان جعلی شیعه نمایی است که در حاشیه و متن بیوت سید صادق شیرازی در قم شکل گرفته است. این جریان خود را منتسب به میرزای شیرازی صاحب فتوای تنباکو می نماید. در حالی که اصل و نسب جریان شیرازی، برخلاف باور عمومی مردم به جد آنها یعنی «سید آقابزرگ» برادر آیت الله «میرزای شیرازی» می رسد.

به گزارش گروه وحدت فرهنگ سدید، روز جمعه 18 اسفند حوالی ساعت 21 به وقت ایران گروهی وابسته به هیئت انگلیسی «خدام المهدی» با یورش به سفارت کشورمان در لندن با توهین به پرچم جمهوری ‌اسلامی آن را پایین آورده و پرچم خدام المهدی را نصب نمودند. اعضای این فرقه در حالی که تصاویر سیدصادق شیرازی و سیدحسین شیرازی را به همراه داشتند با شعار علیه مقامات کشورمان به توهین به مقدسات اهل سنت پرداختند. این اقدام که همزمان با سفر بن سلمان به انگلیس صورت گرفت به صورت زنده از شبکه‌های فدک و ... وابسته به تشیع انگلیسی به صورت زنده پخش شد.

از سوی دیگر مجوز تاسیس شهرکی در انگلیس به یاسرالحبیب و اجازه فعالیت های نظامی در آن و همچنین انفعال و سکوت پلیس لندن در جریان حمله به سفارت کشورمان و تصریح برخی از مقامات کشورمان مبنی بر هماهنگی حمله با نیروهای امنیتی انگلیس و همچنین آزادی متعرضین به سفارت ایران تنها سه ساعت پس از بازداشت به خوبی از همراهی کامل استعمار پیر با این جریان انحرافی خبر می دهد.

حمله حامیان جریان شیرازی به سفارت ایران در انگلیس/ سیر شکل گیری تشیع لندنی/انحرافات فکری  و بدعت های جریان شیرازی/ابزارها و شیوه های تبلیغ/فعالیت های جریان شیرازی علیه  نظام جمهوری اسلامی ایران

این اقدامات به دنبال بازداشت «سید حسین شیرازی» یکی از روحانیون اصلی جریان تشیع انگلیسی در هفته گذشته رخ داد. پس از بی اعتنایی چند باره سید حسین شیرازی به احضار قانونی مراجع قضائی، این مراجع اقدام به جلب وی در خیابان چهارمردان قم کردند. سید حسین شیرازی در حالی که از حداقل صلاحیت‌های لازم برخوردار است، با استفاده از امکانات تهیه شده توسط انگلیس و سعودی ها، به دنبال مرجعیت موروثی است.

 

209

حمله به سفارت ایران در لندن توسط حامیان سید صادق شیرازی

رفتارهای فرقه ‌گرایانه «یاسر حبیب» به عنوان یکی از مبلغین اصلی جریان شیرازی در سال‌های اخیر موجب شده تا حتی عده‌ای از طرفداران خاندان شیرازی نسبت به او اعتراض کرده و رفتارهای او را مذمت کنند. یاسر حبیب نیز در لندن کوچک‌ترین انتقاد نسبت به خویش را برنتابیده و بسیاری از این افراد را به خیانت و نفاق متهم نموده است. هر چند این افراد در بسیاری از رفتارهای مذهبی با او اشتراک نظر دارند. بر این اساس طرفداران یاسر حبیب بعضی از وکلای سید صادق شیرازی همچون شیخ حسين اميری و شیخ مهتدی بحراني را به خاطر تأیید نظام جمهوری اسلامی به خیانت و نفاق متهم می‌کنند، اگر چه این افراد از نزدیکان بیت شیرازی به حساب آمده و در بسیاری از سیاست‌های مذهبی این جریان، همچون ترویج قمه‌زنی، تلاش فراوانی کرده‌اند. اما با این حال، تأیید نظام جمهوری اسلامی خط قرمز یاسر حبیب به حساب می‌آید. در این میان، سخنان سید حسین شیرازی در توهین به ولایت فقیه به نوعی تأیید مواضع یاسر حبیب به شمار آمده و طرفداران وی را بسیار خشنود نمود. به دیگر سخن، توهین‌های صریح سید حسین شیرازی به ولایت فقیه، نشان داد آن ‌چه به عنوان تندروی‌های بعضی طرفداران جریان شیرازی مطرح می ‌شده، در واقع متن و دیالوگ رسمی بیت سیدصادق شیرازی بوده است. حال به نظر می رسد حمله طرفداران وی به سفارت ایران در لندن، آن هم با پرچم هیأت رسمی شبکه فدک یعنی خدام‌ المهدی و حضور عوامل رسانه‌ای آن، نوعی ادای دینِ یاسر حبیب به سید حسین شیرازی بوده است. در این شرایط بهترین فرصت است تا دستگاه دیپلماسی ایران، دولت انگلیس را مجبور به ممنوعیت ادامه فعالیت این فتنه‌گران مذهبی در انگلیس کند.

حمله حامیان جریان شیرازی به سفارت ایران در انگلیس/ سیر شکل گیری تشیع لندنی/انحرافات فکری  و بدعت های جریان شیرازی/ابزارها و شیوه های تبلیغ/فعالیت های جریان شیرازی علیه  نظام جمهوری اسلامی ایران

 

جریان تشیع انگلیسی وابسته به فرقه سیدصادق شیرازی، با داشتن بیش از ده ها کانال ماهواره‌ای که مرکز اغلب آنها در لندن است، از حمایت کامل انگلیس برخوردارند. در گزارش پیش‌رو تلاش شده تا به معرفی خط و مشی این جریان و انحرافات موجود در جریان شیرازی پرداخته شود. یکی از جریاناتی که در چند سال اخیر قوت گرفته و به سرعت در حال رشد و نمو است، جریان جعلی شیعه نمایی است که در حاشیه و متن بیوت سید صادق شیرازی در قم شکل گرفته است. این جریان خود را منتسب به میرزای شیرازی صاحب فتوای تنباکو می نماید. در حالی که اصل و نسب جریان شیرازی، برخلاف باور عمومی مردم به جد آنها یعنی «سید آقابزرگ» برادر «میرزای شیرازی» می رسد. سیدآقا، فرزندی به نام «سید حبیب الله» داشته که ایشان نیز دارای فرزندی به نام «سید مهدی» بوده است. سید میرزا مهدی شیرازی از مجتهدین زمان خود، چهار فرزند به نامهای محمد، صادق، حسن و مجتبی داشت.

حمله حامیان جریان شیرازی به سفارت ایران در انگلیس/ سیر شکل گیری تشیع لندنی/انحرافات فکری  و بدعت های جریان شیرازی/ابزارها و شیوه های تبلیغ/فعالیت های جریان شیرازی علیه  نظام جمهوری اسلامی ایران

شجره خاندان شیرازی

سیر شکل گیری تشیع انگلیسی

سید محمد شیرازی

 در نیمه دوم قرن بیستم شاهد شکل‌گیری جریانی به زعامت برخی اولاد میرزای شیرازی در کربلا هستیم که به رهبری مرحوم آیت‌الله سید محمد شیرازی و خاندانش شعله مبارزه سیاسی را در کربلا روشن نگه داشتند، هر چند آغاز تأثیر گذاری حوزوی این خاندان، با افزایش تنش دوباره میان نجف و کربلا همراه شد.

حمله حامیان جریان شیرازی به سفارت ایران در انگلیس/ سیر شکل گیری تشیع لندنی/انحرافات فکری  و بدعت های جریان شیرازی/ابزارها و شیوه های تبلیغ/فعالیت های جریان شیرازی علیه  نظام جمهوری اسلامی ایران

سید محمد شیرازی

یکی از این تنش‌ها به اختلاف نظر میان آیت‌الله ‌العظمی سید محسن حکیم با طیف شیرازی‌ها بر سر مسأله عزاداری‌ها به ویژه قمه ‌زنی بود که مرحوم سید محسن حکیم نظر مساعدی نسبت به این مسأله نداشت. افزایش تنش‌ها منجر به استفتای جمعی از اهالی کویت از علمای نجف درباره جایگاه علمی مرحوم سید محمد شیرازی شد. سه تن از فقهای برجسته نجف (حضرات آیات سید ابوالقاسم خویی، سید محمود شاهرودی و سید مرتضی آل‌یاسین) در پاسخ نوشتند که برای آن‌ها ثابت نشده که آقای شیرازی مجتهد است. حتی آقای خویی نوشت که شیخ یوسف خراسانی حائری که استاد سید محمد شیرازی بوده است، وی را مجتهد نمی‌داند.

 

حمله حامیان جریان شیرازی به سفارت ایران در انگلیس/ سیر شکل گیری تشیع لندنی/انحرافات فکری  و بدعت های جریان شیرازی/ابزارها و شیوه های تبلیغ/فعالیت های جریان شیرازی علیه  نظام جمهوری اسلامی ایران

سند رد اجتهاد "سیدمحمد شیرازی" توسط مراجع نجف؛ آیات عظام خویی و شاهرودی

سید محمد شیرازی با توجه به ارتباطاتی که با امام خمینی(ره) داشت با اینکه در بدو ورود امام به عراق و به ویژه شهر کربلا سید محمد شیرازی استقبال شایانی از ایشان کرد و رابطه خوب و گرمی بین‌شان پدید آمد، اما پس از مدتی  این ارتباط به سردی گرایید و در سفرهای بعدی حضرت امام (ره) به کربلا، توجهی از سوی سید محمد شیرازی نشان داده نمی‌شد و یا وقتی ایشان به نجف می‌آمد به ملاقات حضرت امام نمی‌رفت.

 

حمله حامیان جریان شیرازی به سفارت ایران در انگلیس/ سیر شکل گیری تشیع لندنی/انحرافات فکری  و بدعت های جریان شیرازی/ابزارها و شیوه های تبلیغ/فعالیت های جریان شیرازی علیه  نظام جمهوری اسلامی ایرانحمله حامیان جریان شیرازی به سفارت ایران در انگلیس/ سیر شکل گیری تشیع لندنی/انحرافات فکری  و بدعت های جریان شیرازی/ابزارها و شیوه های تبلیغ/فعالیت های جریان شیرازی علیه  نظام جمهوری اسلامی ایران

سید محمد شیرازی در استقبال از ورود امام خمینی (ره) به کربلا، مهر 1344

بعضی از دوستان و هواداران امام خمینی (ره) مثل آقای محتشمی و آقای فردوسی‌پور که برای سخنرانی و امور دیگر به کویت می‌رفتند، نقل می‌کردند که بیت و بیرونی آقای شیرازی، پاتوق مأموران ساواک ایران است و خود ایشان هم به ما توصیه می‌کند که دست از مبارزه علیه شاه برداریم و سخنی بر ضد رژیم نگوییم. آقای مهری که نیز از طرف‌داران سر سخت امام و نماینده ایشان در کویت بود، به جهت آشنایی با کارها و فعالیت‌های سیاسی سیدمحمدشیرازی، وی را تکفیر و حتی ایشان را از شاه بدتر می‌دانست. در ماجرای تجاوز آشکار صدام به کشور ایران، آیت‌الله شیرازی در اقدامی شگفت‌ انگیز با صدور بیانیه‌ای به حرمت جنگ با عراقی‌ها فتوا داد و آن را برادرکشی نامید؛ آقای سید محمد شیرازی در سال 1380ش و در سن ۷۵ سالگی بر اثر بیماری در کهولت سن فوت کردند و علی‌رغم اینکه به دستور رهبری در صحن حرم حضرت معصومه (س) برای قبر سید محمد شیرازی جایابی صورت گرفت در یک اقدام ناصواب اقدام به ایجاد بلوا و آشوب در شهر مقدس قم کردند. این ماجرا تا سال‌ها مستمسکی برای خانواده شیرازی‌ها برای حمله به شخص مقام معظم رهبری قرار گرفت و این اتفاق در حالی صورت گرفت که رهبر انقلاب، هم در پیامی از مجاهدت ‌های سید محمد شیرازی تقدیر کرده بودند هم مجلس ختمی در مسجد اعظم قم برای ایشان برگزار کرد.

 

حمله حامیان جریان شیرازی به سفارت ایران در انگلیس/ سیر شکل گیری تشیع لندنی/انحرافات فکری  و بدعت های جریان شیرازی/ابزارها و شیوه های تبلیغ/فعالیت های جریان شیرازی علیه  نظام جمهوری اسلامی ایرانحمله حامیان جریان شیرازی به سفارت ایران در انگلیس/ سیر شکل گیری تشیع لندنی/انحرافات فکری  و بدعت های جریان شیرازی/ابزارها و شیوه های تبلیغ/فعالیت های جریان شیرازی علیه  نظام جمهوری اسلامی ایران

ایجاد بلوا و آشوب در مراسم فوت سید محمد شیرازی

 

سید صادق شیرازی

سید صادق حسینی شیرازی، در ۲۰ ذی ‌الحجه ۱۳۶۰ . ق (۱۸ دی ماه۱۳۲۰ ه.ش) در عراق به دنیا آمد و به سبب شأن و رسومات خانوادگی، در سن ۱۰ سالگی بدون داشتن بهره ی کافی از معالم دینی، ملبس به لباس روحانیت گردید و پس از وفات پدرش در ۲۸ شعبان ۱۳۸۰ هجری .ق (بهمن ماه ۱۳۳۹ ه.ش)، به سرعت خود را مجتهد خوانده و به همراه دیگر اعضای بیت پدر، برادر ارشد خود سید محمد را مرجع تقلید نامیدند.

حمله حامیان جریان شیرازی به سفارت ایران در انگلیس/ سیر شکل گیری تشیع لندنی/انحرافات فکری  و بدعت های جریان شیرازی/ابزارها و شیوه های تبلیغ/فعالیت های جریان شیرازی علیه  نظام جمهوری اسلامی ایران

پس از مرگ سید محمد، مرجعیت سید صادق به گونه ای کاملاً سهل حاصل گردید؛ زیرا تشکیلات حزبی کربلایی­ها در زمان حیات سید محمد، مبادرت به طرح مرجعیت سید صادق نموده و موجب شد تا پس از وفات سید محمد در ۲۷ آذر ۱۳۸۰ ه.ش، مرجعیت عامه به گونه ای کاملا برنامه ریزی شده و به صورتی امری بدیهی بر سید صادق اطلاق گردد؛ از این جهت تشکیلات حزبی سید محمد طی ۴۰ سال فعالیت مداوم و سازمان یافته وی و ارتباط ایشان با همه کربلایی‌ها در اقصی نقاط جهان موجب شد تا حرکت یکنواخت و برنامه ‌ریزی شده ای جهت مرجعیت سید صادق به جای برادر در زمان حیات سید محمد آغاز گردد؛ حرکتی ویژه ای که در نهایت موجب شد تا بعد از فوت ایشان در شهر قم، عملاً سید صادق به عنوان بزرگ خاندان شیرازیها، به سرعت مبدل به العظمی و معروف به مرجع عاليقدر جهان تشيع گردد. مبدل سازی سید صادق به العظمی در سال ۱۳۸۰ ه.ش، همراه با گسترش شدید فضای رسانه ای و تغییرات اساسی در روند اطلاع رسانی و ارتباطات در ایران و به طور کلی در سطح جهان بود؛ موضوعی که سبب شد تا روند فعالیت حزب کربلایی ها حول بیت شیرازی، ماهیتی سایبری یافته و فعالیتهای فرقه ی شیرازی در حوزه های مختلف، بر بهره کشی حداکثری ایشان از ظرفیت فضای سایبر و استفاده ی حداکثری از رسانه استوار گردد. از آنجا که فرقه ی شیرازی ها امام حسین (ع) را مایملک خود دانسته و امر مرجعیت را ودیعه ای الهی در خاندان خود می دانند، لذا حضور پررنگ این فرقه در فضای سایبر نیز عموما با بِرند و عنوان امام حسین (ع) و مرجعیت همراه بوده است.

 

سید حسن شیرازی

سیدحسن شیرازی فرزند سیدمهدی شیرازی در نجف اشرف متولد و رشد یافت. فعالیت های وی در زمینه تالیف کتب، انتشار مجلات، برپایی جلسات مختلف و مخالفت با حکومت بعثی عراق موجب بازداشت و شکنجه شدن وی در زندان مخوف «قوالنهایه» شد.

 

حمله حامیان جریان شیرازی به سفارت ایران در انگلیس/ سیر شکل گیری تشیع لندنی/انحرافات فکری  و بدعت های جریان شیرازی/ابزارها و شیوه های تبلیغ/فعالیت های جریان شیرازی علیه  نظام جمهوری اسلامی ایران

سیدحسن شیرازی از عراق به سوریه مهاجرت کرد و حوزه علمیه زینبیه را در جوار حرم مطهر حضرت زینب (س) درسال 1353ه.ش با هدف جذب علویون سوریه تاسیس نمود. متاسفانه روابط گرم امام موسی صدر و حسن شیرازی دوامی نداشت و روبه تیرگی نهاد. تاجایی که بین طرفداران امام موسی صدر و سیدحسن شیرازی در زینبیه درگیری رخ میدهد که منجر به زخمی شدن چند نفر می‌شود.

حمله حامیان جریان شیرازی به سفارت ایران در انگلیس/ سیر شکل گیری تشیع لندنی/انحرافات فکری  و بدعت های جریان شیرازی/ابزارها و شیوه های تبلیغ/فعالیت های جریان شیرازی علیه  نظام جمهوری اسلامی ایران

شهید چمران نیز بر سید حسن شیرازی طعنه می‌زند و می‌گوید: «عده‌ای از مسلمانان قشری و متعصب را به دور خود جمع می‌کند و با جنگ تبلیغاتی اعصاب ما را ناراحت می‌نمایند و شهدای ما را مسخره کرده، می‌گویند شهید نیستند زیرا فتوایی برای قتال از مرجع -که لابد همان سید حسن شیرازی است- وجود ندارد» او با این بیان، مخالفان اصلی خود را از طرفداران شیرازی می‌داند.

رژیم شاه نیز که درصدد برنامه ریزی برای ضربه زدن به حرکت امام موسی صدر است، با بررسی هایی که سفارت ایران در لبنان انجام می‌دهد، به این نتیجه می‌رسد که از سیدحسن شیرازی میتوان برضد امام صدر استفاده نمود و در این زمینه ملاقات هایی بین سفیر ایران و نماینده ساواک با حسن شیرازی به عمل می‌آید. ارتباط سیدحسن شیرازی با سفارت ایران ادامه پیدا می‌کند. وی دریکی از ملاقات‌های خود با سفیر ایران تقاضا می‌کند «مراتب احترام عمیق او به پیشگاه مبارک اعلیحضرت همایون شاهنشاه آریامهر تقدیم گردد» و می‌گوید: «خدمتگزاری به پیشگاه رهبر شیعیان جهان (شاه) برای هر فرد شیعه واجب و افتخار بزرگ می‌باشد».

 

حمله حامیان جریان شیرازی به سفارت ایران در انگلیس/ سیر شکل گیری تشیع لندنی/انحرافات فکری  و بدعت های جریان شیرازی/ابزارها و شیوه های تبلیغ/فعالیت های جریان شیرازی علیه  نظام جمهوری اسلامی ایران

با گذشت زمان بر اختلافات شیرازی با امام موسی صدر افزوده می‌شود تا اینکه امام خمینی(ره) در تابستان سال 1355 پرداخت هرگونه سهم امام به سیدشیرازی و حوزه علمیه زینبیه را حرام اعلام می‌کنند.

حمله حامیان جریان شیرازی به سفارت ایران در انگلیس/ سیر شکل گیری تشیع لندنی/انحرافات فکری  و بدعت های جریان شیرازی/ابزارها و شیوه های تبلیغ/فعالیت های جریان شیرازی علیه  نظام جمهوری اسلامی ایران

سیدحسن شیرازی در روز جمعه 12/2/1359ه.ش درحالیکه سوار برتاکسی و عازم مراسم یادبود شهید سیدمحمدباقر صدر در منطقه «براجنه» بیروت بود، توسط دونفر از عوامل رژیم سفاک عراق به رگبار بسته شد. امام خمینی(ره) با ارسال پیامی به سیدمحمد شیرازی این واقعه را تسلیت گفتند.

 

سید مجتبی شیرازی

مجتبی پسر مهدی پسر حبیب الله شیرازی متولد کربلا سال۱۹۴۳ است. مجتبی شیرازی برادر آقایان شیرازی، حسن و محمد و صادق است.

حمله حامیان جریان شیرازی به سفارت ایران در انگلیس/ سیر شکل گیری تشیع لندنی/انحرافات فکری  و بدعت های جریان شیرازی/ابزارها و شیوه های تبلیغ/فعالیت های جریان شیرازی علیه  نظام جمهوری اسلامی ایران

 

او جزو کسانی بود که در ابتدای شروع انقلاب اسلامی ایران به حمایت از آن پرداخت. آن روزها او و خانواده اش دلخوش به این بودند که به مقام و منصبی رفیع می رسند و بر عراق و مرجعیت دینی سیاسی آن٬ مسلط می شوند. تا جایی که پیروان سید محمد شیرازی به او لقب «خمینی عراق» داده بودند. اما پس از دگرگون شدن اوضاع وآشکار شدن نیت های پنهان٬ مجتبی شیرازی در پی انتقام از جمهوری اسلامی برآمد و به دشمنی سرسختانه با سیاست ها و رهبران نظام پرداخت. پس از خروج از ایران به انگلستان رفت ودر لندن مستقر شد ودر آنجا به مرجع فقید «سید محمد حسین فضل الله» حملات وحشیانه ای کرد. سپس حملاتش به خامنه ای را دوباره شروع کرد که پس از فتنه سال ۲۰۰۹ -در پی انتخابات ریاست جمهوری ایران به آن شدت بخشید. تاکنون جریان شیرازی‌ها به هیچ وجه حاضر به اظهار برائت از اقدمات و فعالیت های  تفرقه آمیز سید مجتبی نبوده است.

132

تکفیر بهجت و مقام معظم رهبری توسط سید مجتبی شیرازی

انحرافات فکری و اعتقادی

1-عقل ستیزی و تحریم علوم عقلی؛ مخالفت با فلسفه و عرفان

2-وحدت ستیزی و تفرقه افکنی

128

وحدت ستیزی سید صادق شیرازی 

3-ترویج افراط گرایی در رفتارها و شعائر مذهبی (عزاداریها)

در استفتایی که در زمینه عزاداری از سید صادق شیرازی به عمل آمده است، ایشان معتقدند که تمام گونه های عزاداری نزد شیعیان در زمان معصومین (ع) متداول بوده و در استفتایی دیگر، اعمال خشونت آمیز ذیل را مشروع دانسته است:

الف) بر روی آتش راه رفتن ب) بر روی خار راه رفتن ج) بر روی شیشه غلتیدنی د) خراشیدن صورت و لطمه بر سینه و صورت زدن به حدی که خون جاری می شود ه) قمه زدن  و) با زنجیر تیغی به کمر زدن به حدی که خون جاری می شود.

حمله حامیان جریان شیرازی به سفارت ایران در انگلیس/ سیر شکل گیری تشیع لندنی/انحرافات فکری  و بدعت های جریان شیرازی/ابزارها و شیوه های تبلیغ/فعالیت های جریان شیرازی علیه  نظام جمهوری اسلامی ایرانحمله حامیان جریان شیرازی به سفارت ایران در انگلیس/ سیر شکل گیری تشیع لندنی/انحرافات فکری  و بدعت های جریان شیرازی/ابزارها و شیوه های تبلیغ/فعالیت های جریان شیرازی علیه  نظام جمهوری اسلامی ایران

 

حمله حامیان جریان شیرازی به سفارت ایران در انگلیس/ سیر شکل گیری تشیع لندنی/انحرافات فکری  و بدعت های جریان شیرازی/ابزارها و شیوه های تبلیغ/فعالیت های جریان شیرازی علیه  نظام جمهوری اسلامی ایران

حضور سید صادق شیرازی در مراسم قمه زنی

4. جابه جا ساختن اصول و فروع دینی: تکفیر منکران عروسی حضرت قاسم (ع) و وجود حضرت رقیه

5. انحصار گرایی در اندیشه دینی و مصادره عنوان تشیع

 

104

تکفیرمراجع و اندیشمندان توسط جریان شیرازی

ابزارها و روش­های تبلیغی

۱. شبکه مداحان و هیاتهای مذهبی[1]

حمله حامیان جریان شیرازی به سفارت ایران در انگلیس/ سیر شکل گیری تشیع لندنی/انحرافات فکری  و بدعت های جریان شیرازی/ابزارها و شیوه های تبلیغ/فعالیت های جریان شیرازی علیه  نظام جمهوری اسلامی ایرانحمله حامیان جریان شیرازی به سفارت ایران در انگلیس/ سیر شکل گیری تشیع لندنی/انحرافات فکری  و بدعت های جریان شیرازی/ابزارها و شیوه های تبلیغ/فعالیت های جریان شیرازی علیه  نظام جمهوری اسلامی ایرانحمله حامیان جریان شیرازی به سفارت ایران در انگلیس/ سیر شکل گیری تشیع لندنی/انحرافات فکری  و بدعت های جریان شیرازی/ابزارها و شیوه های تبلیغ/فعالیت های جریان شیرازی علیه  نظام جمهوری اسلامی ایران

2. تأسیس مؤسسات دینی

حمله حامیان جریان شیرازی به سفارت ایران در انگلیس/ سیر شکل گیری تشیع لندنی/انحرافات فکری  و بدعت های جریان شیرازی/ابزارها و شیوه های تبلیغ/فعالیت های جریان شیرازی علیه  نظام جمهوری اسلامی ایرانحمله حامیان جریان شیرازی به سفارت ایران در انگلیس/ سیر شکل گیری تشیع لندنی/انحرافات فکری  و بدعت های جریان شیرازی/ابزارها و شیوه های تبلیغ/فعالیت های جریان شیرازی علیه  نظام جمهوری اسلامی ایرانحمله حامیان جریان شیرازی به سفارت ایران در انگلیس/ سیر شکل گیری تشیع لندنی/انحرافات فکری  و بدعت های جریان شیرازی/ابزارها و شیوه های تبلیغ/فعالیت های جریان شیرازی علیه  نظام جمهوری اسلامی ایران

3-ارتباط مستمر با مردم

حمله حامیان جریان شیرازی به سفارت ایران در انگلیس/ سیر شکل گیری تشیع لندنی/انحرافات فکری  و بدعت های جریان شیرازی/ابزارها و شیوه های تبلیغ/فعالیت های جریان شیرازی علیه  نظام جمهوری اسلامی ایرانحمله حامیان جریان شیرازی به سفارت ایران در انگلیس/ سیر شکل گیری تشیع لندنی/انحرافات فکری  و بدعت های جریان شیرازی/ابزارها و شیوه های تبلیغ/فعالیت های جریان شیرازی علیه  نظام جمهوری اسلامی ایران

4- شبکه وسیع رسانه‌ای

بهره ‌برداری از فضای مجازی و شبکه‌های ماهواره‌ای ازجمله ویژگی‌های جریان شیرازی‌ها است که با حمایت انگلیس و سرویس‌های دول غربی تبدیل به شبکه گسترده و توانمندی شده است. این جریان با در اختیار داشتن ده‌ها شبکه ماهواره‌ای و سایت اینترنتی تحت عناوین مقدسی چون شبکه جهانی امام حسین (ع)، شبکه جهانی چهارده معصوم، شبکه ماهواره‌ای فدک، شبکه ماهواره‌ای حضرت ابوالفضل، شبکه جهانی مرجعیت، شبکه القائم، سایت عقاید شیعه، سایت حرم امام حسین (ع) به زبان‌های فارسی، عربی، انگلیسی و ترکی  فعالیت می‌کند. جالب اینکه شبکه فدک  که توسط یاسرالحبیب داماد سید مجتبی شیرازی اداره می‌شود در لندن قرار داشته و هیچ مزاحمتی از سوی انگلیس علیه آن صورت نمی‌گیرد چنانچه در جدیدترین اقدامش علیه نظام جمهوری اسلامی ایران بصورت زنده حمله به سفارت ایران در لندن را پوشش داد.

حمله حامیان جریان شیرازی به سفارت ایران در انگلیس/ سیر شکل گیری تشیع لندنی/انحرافات فکری  و بدعت های جریان شیرازی/ابزارها و شیوه های تبلیغ/فعالیت های جریان شیرازی علیه  نظام جمهوری اسلامی ایران

5. تالیف کتاب

حمله حامیان جریان شیرازی به سفارت ایران در انگلیس/ سیر شکل گیری تشیع لندنی/انحرافات فکری  و بدعت های جریان شیرازی/ابزارها و شیوه های تبلیغ/فعالیت های جریان شیرازی علیه  نظام جمهوری اسلامی ایران

6. ارتباط با سرویس‌های اطلاعاتی بیگانه

 

92

رابطه جریان شیرازی با بیگانگان

 

79

رابطه جریان شیرازی با بیگانگان

7. کمک های اقتصادی به نیازمندان

حمله حامیان جریان شیرازی به سفارت ایران در انگلیس/ سیر شکل گیری تشیع لندنی/انحرافات فکری  و بدعت های جریان شیرازی/ابزارها و شیوه های تبلیغ/فعالیت های جریان شیرازی علیه  نظام جمهوری اسلامی ایرانحمله حامیان جریان شیرازی به سفارت ایران در انگلیس/ سیر شکل گیری تشیع لندنی/انحرافات فکری  و بدعت های جریان شیرازی/ابزارها و شیوه های تبلیغ/فعالیت های جریان شیرازی علیه  نظام جمهوری اسلامی ایران

8-فعالیت های آشکار سیاسی

حمله حامیان جریان شیرازی به سفارت ایران در انگلیس/ سیر شکل گیری تشیع لندنی/انحرافات فکری  و بدعت های جریان شیرازی/ابزارها و شیوه های تبلیغ/فعالیت های جریان شیرازی علیه  نظام جمهوری اسلامی ایران

9. استفاده از مبلغان دینی

جریان شیرازی در ترویج اندیشه های خود اقدام به جذب و سازماندهی طلاب جوان و حرفه ای در شبکه های مجازی می کنند. این طلاب جوان که تعدادشان به 90 روحانی می رسد در بسیاری از جلسات سخنرانی های جریان شیرازی و هیات های مذهبی مرتبط با این جریان حاضر شده و به لحاظ فکری- عقیدتی از سران شیرازی تغذیه می شوند.

 

73

گردهمایی مبلغین جریان شیرازی

 

 

 

 

حمله حامیان جریان شیرازی به سفارت ایران در انگلیس/ سیر شکل گیری تشیع لندنی/انحرافات فکری  و بدعت های جریان شیرازی/ابزارها و شیوه های تبلیغ/فعالیت های جریان شیرازی علیه  نظام جمهوری اسلامی ایرانحمله حامیان جریان شیرازی به سفارت ایران در انگلیس/ سیر شکل گیری تشیع لندنی/انحرافات فکری  و بدعت های جریان شیرازی/ابزارها و شیوه های تبلیغ/فعالیت های جریان شیرازی علیه  نظام جمهوری اسلامی ایرانحمله حامیان جریان شیرازی به سفارت ایران در انگلیس/ سیر شکل گیری تشیع لندنی/انحرافات فکری  و بدعت های جریان شیرازی/ابزارها و شیوه های تبلیغ/فعالیت های جریان شیرازی علیه  نظام جمهوری اسلامی ایران

   سید احمد شیرازی                              سید حسین شیرازی                           یاسر الحبیب 

حمله حامیان جریان شیرازی به سفارت ایران در انگلیس/ سیر شکل گیری تشیع لندنی/انحرافات فکری  و بدعت های جریان شیرازی/ابزارها و شیوه های تبلیغ/فعالیت های جریان شیرازی علیه  نظام جمهوری اسلامی ایرانحمله حامیان جریان شیرازی به سفارت ایران در انگلیس/ سیر شکل گیری تشیع لندنی/انحرافات فکری  و بدعت های جریان شیرازی/ابزارها و شیوه های تبلیغ/فعالیت های جریان شیرازی علیه  نظام جمهوری اسلامی ایرانحمله حامیان جریان شیرازی به سفارت ایران در انگلیس/ سیر شکل گیری تشیع لندنی/انحرافات فکری  و بدعت های جریان شیرازی/ابزارها و شیوه های تبلیغ/فعالیت های جریان شیرازی علیه  نظام جمهوری اسلامی ایران

عبدالعظیم المهتدی البحرانی                     محمد هدایتی                             حسن اللهیاری

چهره های شاخص تشیع انگلیسی و هوادار سید صادق شیرازی

 

بدعت های تشیع انگلیسی

1-مناسبت سازی

1.1. اعلام هفته برائت همزمان با هفته وحدت (روز نهم ربیع الاول)

حمله حامیان جریان شیرازی به سفارت ایران در انگلیس/ سیر شکل گیری تشیع لندنی/انحرافات فکری  و بدعت های جریان شیرازی/ابزارها و شیوه های تبلیغ/فعالیت های جریان شیرازی علیه  نظام جمهوری اسلامی ایران

حمله حامیان جریان شیرازی به سفارت ایران در انگلیس/ سیر شکل گیری تشیع لندنی/انحرافات فکری  و بدعت های جریان شیرازی/ابزارها و شیوه های تبلیغ/فعالیت های جریان شیرازی علیه  نظام جمهوری اسلامی ایرانحمله حامیان جریان شیرازی به سفارت ایران در انگلیس/ سیر شکل گیری تشیع لندنی/انحرافات فکری  و بدعت های جریان شیرازی/ابزارها و شیوه های تبلیغ/فعالیت های جریان شیرازی علیه  نظام جمهوری اسلامی ایران

حمله حامیان جریان شیرازی به سفارت ایران در انگلیس/ سیر شکل گیری تشیع لندنی/انحرافات فکری  و بدعت های جریان شیرازی/ابزارها و شیوه های تبلیغ/فعالیت های جریان شیرازی علیه  نظام جمهوری اسلامی ایران

گرامیداشت روز نهم ربیع الاول

 

 

86

ترویج سب و لعن علنی توسط سید صادق شیرازی

 

1.2. تبدیل روز قدس به روز امامین عسکریین

 

حمله حامیان جریان شیرازی به سفارت ایران در انگلیس/ سیر شکل گیری تشیع لندنی/انحرافات فکری  و بدعت های جریان شیرازی/ابزارها و شیوه های تبلیغ/فعالیت های جریان شیرازی علیه  نظام جمهوری اسلامی ایرانحمله حامیان جریان شیرازی به سفارت ایران در انگلیس/ سیر شکل گیری تشیع لندنی/انحرافات فکری  و بدعت های جریان شیرازی/ابزارها و شیوه های تبلیغ/فعالیت های جریان شیرازی علیه  نظام جمهوری اسلامی ایران

 

 1.3. گسترش ایام عزا و غم؛ ایام محسنیه و دهه شهادت امام علی (ع)

حمله حامیان جریان شیرازی به سفارت ایران در انگلیس/ سیر شکل گیری تشیع لندنی/انحرافات فکری  و بدعت های جریان شیرازی/ابزارها و شیوه های تبلیغ/فعالیت های جریان شیرازی علیه  نظام جمهوری اسلامی ایرانحمله حامیان جریان شیرازی به سفارت ایران در انگلیس/ سیر شکل گیری تشیع لندنی/انحرافات فکری  و بدعت های جریان شیرازی/ابزارها و شیوه های تبلیغ/فعالیت های جریان شیرازی علیه  نظام جمهوری اسلامی ایرانحمله حامیان جریان شیرازی به سفارت ایران در انگلیس/ سیر شکل گیری تشیع لندنی/انحرافات فکری  و بدعت های جریان شیرازی/ابزارها و شیوه های تبلیغ/فعالیت های جریان شیرازی علیه  نظام جمهوری اسلامی ایران

2. مناسک سازی

2.1. سب و لعن

72

سب و لعن  به مقدسات اهل سنت توسط جریان شیرازی

61

سب و لعن  به مقدسات اهل سنت توسط جریان شیرازی

51

سب و لعن  به مقدسات اهل سنت توسط جریان شیرازی

 

 

2.2. ترویج قمه زنی و خشونت در عزاداری

حمله حامیان جریان شیرازی به سفارت ایران در انگلیس/ سیر شکل گیری تشیع لندنی/انحرافات فکری  و بدعت های جریان شیرازی/ابزارها و شیوه های تبلیغ/فعالیت های جریان شیرازی علیه  نظام جمهوری اسلامی ایران

61

ترویج قمه زنی توسط جریان شیرازی

ترویج قمه زنی توسط جریان شیرازی

64

ترویج قمه زنی توسط جریان شیرازی

 

3-مقابله با نظام جمهوری اسلامی

3.1. ضدیت با ولایت فقیه و دفاع مقدس

65

سخنرانی سید حسین شیرازی در مخالفت با ولایت فقیه و دفاع مقدس

3.2. حمایت از فتنه گران ۸۸

حمله حامیان جریان شیرازی به سفارت ایران در انگلیس/ سیر شکل گیری تشیع لندنی/انحرافات فکری  و بدعت های جریان شیرازی/ابزارها و شیوه های تبلیغ/فعالیت های جریان شیرازی علیه  نظام جمهوری اسلامی ایران

 

3.3. ارتباط با معاندان و ضدانقلاب

محمد هدایتی (مدیر شبکه سلام وابسته به آقای صادق شیرازی) و مجموعه او با نام رسام (روحانیون سنتی ایران معاصر) مطلبی را منتشر کردند که در آن برخی از مراجع تقلید موافق جمهوری اسلامی ایران از امام خمینی گرفته تا حضرات آیات: مکارم شیرازی، جواد آملی و نوری همدانی را علمایی خواندند که برای حفظ منافع خویش حاضرشده‌اند اصل اسلام را بفروشند!!

حمله حامیان جریان شیرازی به سفارت ایران در انگلیس/ سیر شکل گیری تشیع لندنی/انحرافات فکری  و بدعت های جریان شیرازی/ابزارها و شیوه های تبلیغ/فعالیت های جریان شیرازی علیه  نظام جمهوری اسلامی ایران

ناگفته نماند این یادداشت توسط ” مجتبی واحدی” عنوان مشاور سابق یکی از سران فتنه نگاشته شده است. شخصی که بزرگان شیعه را متهم به اسلام فروشی می‌کند، سال‌هاست دینش و حتی خودش را به ثمن بخس فروخته است. ما در این یادداشت قصد نداریم به معرفی شخص معلوم الحالی مانند مجتبی واحدی بپردازیم. بلکه تنها هدفمان از این نوشته برملا کردن چهره مدعیان دفاع از مرجعیت و شیعه هست. کسانی که حاضرند مراجع شیعه را دین فروش و… معرفی کنند، اما خودشان در شبکه های ضد انقلاب و ضد اسلام مانند صدای آمریکا به فعالیت ادامه دهند (محمد هدایتی کارشناس شبکه ضد دین صدای آمریکا می باشد).

تصاویر سخن می گویند:

حمله حامیان جریان شیرازی به سفارت ایران در انگلیس/ سیر شکل گیری تشیع لندنی/انحرافات فکری  و بدعت های جریان شیرازی/ابزارها و شیوه های تبلیغ/فعالیت های جریان شیرازی علیه  نظام جمهوری اسلامی ایرانحمله حامیان جریان شیرازی به سفارت ایران در انگلیس/ سیر شکل گیری تشیع لندنی/انحرافات فکری  و بدعت های جریان شیرازی/ابزارها و شیوه های تبلیغ/فعالیت های جریان شیرازی علیه  نظام جمهوری اسلامی ایران

حمله حامیان جریان شیرازی به سفارت ایران در انگلیس/ سیر شکل گیری تشیع لندنی/انحرافات فکری  و بدعت های جریان شیرازی/ابزارها و شیوه های تبلیغ/فعالیت های جریان شیرازی علیه  نظام جمهوری اسلامی ایران

53
ارتباط جریان شیرازی با معاندان  نظام جمهوری اسلامی ایران

محمد هدایتی به عنوان یکی از لیدرهای جریان شیرازی در اقدامی دیگر مطلبی با عنوان “حقوق بشر در ایران” را منتشر کرده که در آن جز دلسوزی برای بهاییان و وهابیان نیست.

حمله حامیان جریان شیرازی به سفارت ایران در انگلیس/ سیر شکل گیری تشیع لندنی/انحرافات فکری  و بدعت های جریان شیرازی/ابزارها و شیوه های تبلیغ/فعالیت های جریان شیرازی علیه  نظام جمهوری اسلامی ایران

در ابتدای این بیانیه چنین آمده: «در رژیم پادشاهی اقلیت‌های دینی یهودی، مسیحی و زرتشتی هیچ محدودیتی نداشتند. بهاییان هم کانون‌ها و انجمن‌های خود را داشتند، هرچند گهگاه شاه بر بهاییان فشارهایی وارد می‌کرد»

البته این تنها بخش خوش‌خدمتی جناب هدایتی به بهاییان نیست. بلکه او برای وهابی ها هم دلسوزی می‌کند: «بر اساس اظهارات مقامات دولتی تاکنون پنج میلیون وب‌سایت مسدود شده و در هر ماه، حدود ۱۵۰۰ وب‌سایت از جمله وب‌سایت‌های حاوی مطالب مربوط به مسلمانان وهابی، بهاییان، موسیقی، دفاع از حقوق بشر، اقلیت‌ها، منتقدین سیاسی و رسانه‌های اجتماعی مسدود می‌شوند»

همسو شدن محسن کدیور نیز که مدعی عدم تکفیر و لعن مخالف {حتی ساب رسول الله} است  با جریان تکفیری شیعه و افرادی از قبیل محمد هدایتی باعث تعجب همگان شده است.

حمله حامیان جریان شیرازی به سفارت ایران در انگلیس/ سیر شکل گیری تشیع لندنی/انحرافات فکری  و بدعت های جریان شیرازی/ابزارها و شیوه های تبلیغ/فعالیت های جریان شیرازی علیه  نظام جمهوری اسلامی ایران

 

کلام آخر

 

56

نقد تشیع انگلیسی توسط مقام معظم رهبری مدضله العالی)

حمله حامیان جریان شیرازی به سفارت ایران در انگلیس/ سیر شکل گیری تشیع لندنی/انحرافات فکری  و بدعت های جریان شیرازی/ابزارها و شیوه های تبلیغ/فعالیت های جریان شیرازی علیه  نظام جمهوری اسلامی ایران

 

 

گردآورندگان: پژوهشگران گروه هیئت­ها و فرق شیعی

 

[1] . قابل ذکر است که برخی از تصاویر این گزارش برگرفته از کانال های تبلیغ جریان شیرازی می باشد.

France
محمد فاطمی
۱۰:۲۰ سه‌شنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۸
دمتون گرم
Iran (Islamic Republic of)
میلاد
۰۸:۴۲ سه‌شنبه ۰۱ مهر ۱۳۹۹
سلام.
همینها هستند که باعث شدن مردم عادی در غرب دید خوبی به اسلام نداشته باشند .
ارسال نظر
نام:
* نظر:
* captcha:

روشنفکری مهمل و حقیقت تابع وضع روز

زندگی سرشار از عشق و ارادت

مولای لطافت

جهاد و شجاعت بی‌نظیر

چرا هر ساله برای شب قدر، ارج و منزلت خاصی قائل می‌شویم؟

اخلاق فردی و جمعی حاکم جامعه

دلیل عدم حضور امام حسن و امام حسین علیهماالسلام در مسجد

شب‌هایی برای توبه و انابه

تأمین آسایش مردم وظیفه حداقلی همه حکومت‌ها

طبیعت منازعات، تغییر بنیادی داشته است

سفره احسان امام‌حسن (ع) برای دانش‌آموزان

امامِ بخشش پیش از درخواست

نگاهی به مسئولیت‌پذیری زمامداران در نهج‌البلاغه

شیعه و سنی مدیون دلاوری‌های حضرت خدیجه (س) هستند

همسر پیامبر (ص) معنی کلمه ایثار است

چــرا بایـد روزه بگیریم؟

روایت شیخ صدوق از استغفار ملائکه برای روزه داران

وحدت اخلاقیِ ادیان و صلح در جهان

چه چیزی روزه را از ریاضت غیردینی متمایز می‌کند؟

جایی برای تردید نیست

نرمش در کلام، آموزه مهم سبک زندگی اسلامی است

جایگاه کمک به نیازمندان در سبک زندگی اسلامی

آوینی متفکر در میان اشیای نامتقارن