حجت الاسلام عبدالرحیم بیرانوند در گفت‌وگو با فرهنگ سدید:
حجت الاسلام عبدالرحیم بیرانوند گفت:این جریان صوفی گر چه شعارشان تربیت و تهذیب نفس است اما در باطن تشکیلاتی را برای خود تاسیس کردند که خروجی آن به اعمال و رفتاری می انجامد که با شعارهای طرح شده از سوی این فرقه تفاوت اساسی دارد.

حجت الاسلام عبدالرحیم بیرانوند کارشناس ارشد فرق و مذاهب در گفتگو با خبرنگار حوزه وحدت فرهنگ سدید با اشاره به ماجراهای اخیر خشونت باری که مسبب آن برخی از اعضای فرقه درویشی منتسب به نورعلی تابنده بودند تصریح کرد: این جریان صوفی گر چه شعارشان تربیت و تهذیب نفس است اما در باطن تشکیلاتی را برای خود تاسیس کردند که خروجی آن به اعمال و رفتاری می انجامد که با شعارهای طرح شده از سوی این فرقه تفاوت اساسی دارد. رفتار خشونت بار اعضا و منتسبان به این جریان در گذشته هم سابقه داشته و ما شاهد به گلوله بستن مردم شهرستان کوار و بروجرد از سوی آنان بودیم و ادامه این ماجرا قضایای مربوط به شهر قم و منطقه پاسداران تهران را داشتیم.

وی با اشاره به اینکه به نظر می‌رسد که نوع رفتار آنها در ماجرا اخیری که پیش آمد و زیرگرفتن مردم بی گناه با خودرو الگوگیری از داعش بود خاطرنشان کرد: رفتار اوباشانه آنها که قمه بدست باعث ارعاب مردم شده اند مخل امنیت است. کسانی که مدعی تربیت نفس هستند چگونه است که به اردوکشی خیابانی روی آورند.

این کارشناس فرق و مذاهب با بیان اینکه در بحث اعتقادی این فرقه بدعت‌ها و انحرافاتی را در مرام و مسلک خود دارند، گفت: در تفکر این جریان،‌ قطب صاحب ولایت مطلقه کلیه الهیه و مصداق اهل بیت در عصر حاضر است. چگونه می‌شود پذیرفت که قطب چنین فرقه‌ای با توجه به فایل‌های تصویری که از او منتشر شده اغلاط فاحشی موقع خواندن آیات قرآن داشته باشد اما از نظر اعضای این فرقه مصداق اهل بیت و امام معصوم (ع) تلقی شود. چنین کسی که ظاهر قرآن را نمی داند چگونه می خواهد متوجه باطن قرآن شود.

بیرانوند با اشاره به اختلافات دیگر جریان های صوفی با فرقه تابنده ابراز داشت: بسیاری از جریان های صوفی مخالف روال و رویکرد این جریان هستند و یکی از انتقادات آنها موروثی شدن قطبیت در این گروه است.

وی درباره ادعای دخالت نکردن فرقه تابنده در مسائل سیاسی گفت: در گذشته فرقه تابنده مدعی بودند که کاری به سیاست ندارند اما در عمل دچار یک تناقض هستند. اینها در انتخابات بیانیه سیاسی می دهند و حتی برخی از آنها جزو جریان اپوزیسیون شدند. خارج از کشور سخنگو دارند و نقش ستون پنجم را ایفا می کنند. بارها و بارها اسناد جمهوری اسلامی از سوی این افراد به گزارشگران حقوق بشر مثل احمد شهید داده شد. آنها ضمن حضور در رسانه های ضد انقلاب به جمهوری اسلامی ایران حمله می کنند و از جریان های ضد دینی و ضد ارزشی نیز حمایت خود را اعلام کردند.

ارسال نظر
نام:
* نظر:
* captcha:

زندگی سرشار از عشق و ارادت

مولای لطافت

جهاد و شجاعت بی‌نظیر

چرا هر ساله برای شب قدر، ارج و منزلت خاصی قائل می‌شویم؟

اخلاق فردی و جمعی حاکم جامعه

دلیل عدم حضور امام حسن و امام حسین علیهماالسلام در مسجد

شب‌هایی برای توبه و انابه

تأمین آسایش مردم وظیفه حداقلی همه حکومت‌ها

طبیعت منازعات، تغییر بنیادی داشته است

سفره احسان امام‌حسن (ع) برای دانش‌آموزان

امامِ بخشش پیش از درخواست

نگاهی به مسئولیت‌پذیری زمامداران در نهج‌البلاغه

شیعه و سنی مدیون دلاوری‌های حضرت خدیجه (س) هستند

همسر پیامبر (ص) معنی کلمه ایثار است

چــرا بایـد روزه بگیریم؟

روایت شیخ صدوق از استغفار ملائکه برای روزه داران

وحدت اخلاقیِ ادیان و صلح در جهان

چه چیزی روزه را از ریاضت غیردینی متمایز می‌کند؟

جایی برای تردید نیست

نرمش در کلام، آموزه مهم سبک زندگی اسلامی است

جایگاه کمک به نیازمندان در سبک زندگی اسلامی

آوینی متفکر در میان اشیای نامتقارن

نظام اقتصادی نیاز به تغییر اساسی بر مبنای اسلامی دارد

انسان فرزند طبقه، شرایط و موقعیت ‌ها نیست