موضوع معامله قرن خیانتی است بس بزرگ که از دیدگاه ژرف‌اندیش حضرت آیت‌الله خامنه‌ای آن‌چنان با اهمیت است که ایشان فرمودند: امسال راهپیمایی روز قدس از اهمیت بیشتری برخوردار است و حضور مردم در راهپیمایی جهانی روز قدس را مهم‌تر از گذشته دانستند.

گروه حقوق و قوانین فرهنگ سدید- عماد نجار: انجام یکی از خائنانه‌ترین اقدامات علیه ملت فلسطین در قرن اخیر موضوع معامله قرن است که توسط امریکا، رژیم صهیونیستی و حامیان منطقه‌ای این دو در حال پیگیری است.
آنچه در این میان مهم است خواستگاه ملت‌ها در برابر این خیانت بزرگ است. ملت فلسطین در این معامله کثیف هویت خود را از دست می‌دهند و دیگر نام شهروند فلسطینی از تاریخ حذف می‌شود و امریکا و همدستانش مانند گذشته که مالکان اصلی سرزمین‌های امریکا رانابود کردند و حتی هویت تاریخی آن‌ها را نیز از بین بردند قصد دارد با فلسطینیان هم مانند سرخپوستان رفتار کند و با پخش کردن آن‌ها در دیگر کشور‌ها و همچنین الحاق بخش‌هایدیگری از فلسطین به سرزمین‌های اشغالی و تثبیت و به رسمیت شناختن شهرک‌هایصهیونیست نشین گام‌به‌گام در اجرای پروژه نیل تا فرات را به جلو برده تا خود را به‌عنوانیکی از مهم‌ترین خادمین به صهیونیست معرفی کند.
بخش‌هایی از کرانه باختری، غزه، جنوب لبنان، مصر و جولان سوریه از اهداف صهیونیست‌ها در این معامله هدف‌گذاری شده که به اشغال صهیونیست‌ها درآمده و آینده این روند رو به گسترش گذاشته تا رویای صهیونیست‌ها برای نیل تا فرات محقق شود.
طبق پروتکل‌های ۲۴ گانه صهیونیست نیل تا فرات پایان خواستگاه‌های صهیونیسم نیست، بلکه تصرف و سلطه بر کل جهان و برقراری یک حاکمیت جهانی اصلی‌ترین هدف آن‌ها است.
در این میان، اما نباید از شرایط مقابل این توطئه به‌راحتی گذشت و نادیده گرفت، شرایطی مانند قدرت بازدارندگی محور مقاومت در لبنان و غزه و سوریه و عراق و یمن و؛ که همواره طی سال‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران در سال ۱۳۵۷ روندی رو به رشد داشته و در ده سال اخیر این روند سرعتی مضاعف به خود گرفته و قدرت مقاومت را تا بدان جا بالابرده که رزیم تا بن دندان مسلح به تسلیحات نظامی صهیونیستی از ایجاد جنگ با این محور هراس داشته و دائم از بیم ایجاد تنش پرهیز می‌کند.
آنچه مسلم است درایت و تدبیر عالمانه مقام معظم رهبری حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در هدایت محور مقاومت نقش اصلی را بر عهده داشته و توانسته این محور را به‌عنوان مهره اصلی در تصمیم‌گیری منطقه‌ای در جایگاه نخست به تثبیت رساند.
در کنار رهبر فرزانه انقلاب اسلامی دیگر مقامات و رهبران کشور‌ها و گروه‌های عضو محور مقاومت نیز از این توطئه خبیثانه اعلام انزجار کرده و آن را محکوم کردند. مقام معظم رهبری در سخنرانی خود اخیر فرمودند که این طرح خیانتکارانه که توسط امریکا و دنباله‌هایشپیگیری می‌شود ناکام خواهد ماند و ملت‌ها بَنا به وظیفه انسانی و وجدانی و البته مسلمانان نیز بَنا بر وظیفه شرعی و دینی وظیفه‌دارند از فلسطین حمایت کنند.
موضوع معامله قرن خیانتی است بس بزرگ که از دیدگاه ژرف‌اندیش حضرت آیت‌الله خامنه‌ای آن‌چنان با اهمیت است که ایشان فرمودند: امسال راهپیمایی روز قدس از اهمیت بیشتری برخوردار است و حضور مردم در راهپیمایی جهانی روز قدس را مهم‌تر از گذشته دانستند.
آنچه همه کارشناسان و تحلیلگران بین‌المللی بر آن اعتراف دارند این تدبیر و نگاه عمیق امامین انقلاب اسلامی ایران در مسئله فلسطین است که توانسته تاکنون نه تنها مانع از تصرف کامل کشور‌های اسلامی و سرزمین فلسطین شود بلکه حیات این رژیم جعلی را نیز به مرز سقوط و اضمحلال برده و تمامی حامیان آن را به تکاپو انداخته است تا بلکه روند این نابودی را کندتر کنند.
اقدام اخیر امریکا و متحدانش گامی برای به تعویق انداختن نابودی این غده سرطانی است که باقدرت گرفتن محور مقاومت در سطح منطقه و حتی گسترش به دیگر نقاط جهان روند رو به رشدی را در پیش‌گرفته و به‌طور بسیار واضحی این رژیم اشغالگر را در بحران‌های سیاسی، امنیتی، اجتماعی، دیپلماتیک، نظامی، دینی و حتی بحران مشروعیت در داخل سرزمین‌هایاشغالی فروبرده است.
بر همگان واضح و مبرهن است که این‌گونه اقدامات نمی‌تواند درمان مؤثری برای تداوم حیات غده چرکین و سرطانی اسرائیل در منطقه باشد، زیرا ملت‌های جهان آگاهانه و با شناخت واقعی از اقدامات جنایت‌کارانه این اشغالگران در روز جهانی قدس انزجار خود را اعلاممی‌دارند و دلیل تأکید رهبر فرزانه انقلاب اسلامی ایران برای اهمیت راهپیمایی امسال نیز بر همین مطلب است که حضور پرشکوه‌تر ملت‌ها در راهپیمایی امسال مانعی واقعی و ترسیبی‌بدیل بر دل این تصمیم گیران خبیث خواهد انداخت.

ارسال نظر
captcha