مراحل صدور پروانه
عضویت و ورود به سامانه
برای ورود، از منوی اصلی سایت www.e-tablighat.ir گزینه ورود به سامانه را انتخاب مینماییم.
در صفحه ورود به سامانه، ابتدا کادرهای ایمیل (نام کاربری) و گذرواژه را میبینید و در قسمت ذیل آن گزینههای ثبت نام را مشاهده مینمایید، براساس نوع کاربری خود نسبت به انتخاب گزینهی ثبت نام، اقدام نمایید.
در صفحه ثبت نام کاربر جدید، اطلاعاتکاربری خود را در کادرها بصورت کامل و صحیح وارد نمایید. توجه داشته باشید که برای عضویت در سایت به یک ایمیل معتبر نیاز خواهید داشت تا پس از تکمیل اطلاعاتو انتخاب کلید ثبت، برای فعال سازی کاربر، ایمیل تایید کاربری خود را دریافت و روی لینک "تایید ایمیل" کلیک نمایید.
کد ملی به عنوان مهمترین عامل شناسایی شما در سامانه میباشد لذا در صورتیکه به هر دلیل کد ملی خود را بصورت اشتباه وارد نمودید با شماره پشتیبانی فنی سامانه) ذکر شده در تماس باما (برای حذف کاربری و افزودن کد ملی صحیح تماس حاصل نمایید. توجه داشته باشید کد ملی ثبت شده در این مرحله قابل تغییر در مراحل بعدی نخواهد بود.
توجه داشته باشید امکان دارد ایمیل ارسالی از طرف سامانه در پوشه SPAM ایمیل شما قرار گرفته باشد. در این صورت حتما نسبت انتخاب گزینه spam not اقدام نمایید تا در دریافت ایمیلهای بعدی از سامانه با این مشکل مواجه نشوید.
با کلیک روی لینک "تایید ایمیل"، کاربری شما فعال شده و شما میتوانید وارد سامانه شوید.
حال با استفاده از ایمیل (نام کاربری) و گذرواژه خود وارد سامانه شوید.
پس از ورود به پنل کاربری مجموعهای از منوها و زیر منوهای مرتبط به شما نمایش داده میشود. این منوها باتوجه به دسترسی شما به عنوان صاحب امتیاز. مدیرمسئولی و یا حقوقی بصورت متفاوتی نمایش داده می شود.
اطلاعاتاولیه
نکته: مطابق قوانین صاحب امتیاز علاوهبر اینکه میتواند مدیرمسئول یک کانون) کانون خودش یا دیگری (باشد میتواند صاحب امتیاز چند کانون آگهی مختلف نیز باشد، ولی یک مدیرمسئول تنها میتواند در یک کانون سمت مدیرمسئولی را برعهده داشته باشد و تا زمانیکه به عنوان مدیرمسئول یک کانون مشغول به فعالیت است امکان معرفی شدن توسط کانون دیگری را نخواهد داشت. برای اطلاعاتبیشتر میتوانید به کتابچه قوانین و مقررات تبلیغاتی کشور مراجعه نمایید.
توجه داشته باشید که اگر بصورت همزمان مسئولیت صاحب امتیازی و مدیرمسئولی را برعهده دارید در این مرحله گزینه صاحب امتیاز را انتخاب نمایید.
بعد از مشخص شدن سمت شما در سامانه، منوی فرمهای اطالعاتی که میبایست براساس سمت خود تکمیل نمایید فعال خواهد شد. در قسمت اطلاعاتاولیه که به تمامی کاربران تعلق دارد فرمها را با دقت و بصورت کامل تکمیل نمایید. توجه داشته باشید هربخش از فرم کلید ثبت اطلاعاتجداگانهای در صفحه داشته و قسمت دوم برخی از فرمها پس از ثبت اطلاعاتقسمت اول نمایش داده میشود.
پس از ثبت اطلاعاتفردی، کلیدهای بارگذاری تصویر مدارک شامل تصویر عکس پرسنلی، تصویر روی کارت ملی، تصویر صفحه اول، دوم (مشخصات همسر) و سوم (توضیحات) شناسنامه و تصویر کارت پایان خدمت یا معافیت برای آقایان در همین صفحه فعال میگردد که میبایست تصاویر را یکی یکی ثبت نمایید.
توجه داشته باشید تصویر عکس پرسنلی شما برای درج در مجوز کانون و کارت مدیرمسئولی استفاده خواهد شد لذا بارگذاری تصویر عکس پرسنلی با کیفیت و فرمت مناسب (jpg، png یا gif) باعث صدور شکیل مجوز کانون شما خواهد بود.
کلیدهای بارگذاری مستندات که پس از ثبت قسمت اول فرم فعال میگردد.
نکته: تصویر اساسنامه بهتر است با فرمت pdf در سامانه بارگذاری شود.
نکته مهم: توجه داشته باشید تا زمانیکه اطلاعاتاولیهی خود را در این بخش تایید ننمایید امکان ادامه مراحل ثبت تقاضا را نداشته و این اطلاعاتدر اختیار کارشناسان برای بررسی قرار نخواهد گرفت؛ لذا برای ثبت تقاضای اولیه کانون و همچنین در صورتیکه اطلاعاتشما به دلیل نقص مدارک یا اشتباه در ثبت اطلاعاتاز طرف کارشناس به شما عودت گردد، میبایست پس از رفع اشکال مجددا به منوی تایید نهایی مراجعه و گزینه تایید اطلاعاترا انتخاب و ثبت نمایید تا پرونده به روال بررسی ارجاع گردد.
ثبت تقاضا (صاحب امتیاز)
برای ثبت تقاضای کانون جدید، صاحب امتیاز ابتدا از منوی ثبت تقاضا گزینهی "تقاضای اولیه" را انتخاب نموده و در این صفحه روی گزینهی "ثبت درخواست جدید" کلیک مینماید.
در صفحه ثبت درخواست جدید استان و شهرستان محل فعالیت کانون را انتخاب، کدملی مدیرمسئول پیشنهادی، پنج نام پیشنهادی غیر تکراری همراه با معنی نامها و رستههای فعالیت کانون خود و در صورتیکه تاکنون نشانی برای آن طراحی نمودهاید را ثبت مینمایید.
نکته مهم: مدیرمسئول میبایست پیش از ثبت درخواست در سامانه ثبت نام نموده و اطلاعاتاولیه خود را تکمیل نماید. توجه داشته باشید اگر مدیرمسئول پیشنهادی همان صاحب امتیاز است نیاز به ثبت نام مجدد در سامانه نبوده و میتواند کدملی خود را به عنوان مدیرمسئول وارد نمایند.
نکته بسیار مهم: متقاضیان تاسیس کانون آگهی وتبلیغاتی برای فعالیت در این حوزه میبایست در ابتدای فعالیت نسبت به انتخاب یکی از سه رسته تعیین شده و همچنین زیر رسته آن اقدام کنند. بدیهی است انتخاب هر رسته به میزان تحصیالت و تجربیات صاحب امتیاز و مدیرمسئول کانون بستگی دارد و کمیته تبلیغات استان بر اساس موارد فوق نسبت به تقاضاهای رسیده رسیدگی خواهند کرد ولذا توصیه میشود برای انتخاب هر رسته مطابق جدول زیر دقت الزم به عمل آید. هر کانون صرفا در یک رسته و حداکثر در دو زیر رسته میتواند فعالیت حرفهای خود را انتخاب نماید.
پس از انتخاب رستهها، در صورتیکه نشانی را برای خود طراحی نمودهاید در سامانه بارگذاری و در نهایت روی کلید ثبت کلیک نمایید. توجه داشته باشید که هنوز درخواست شما وارد روال اجرایی نشده است شما میبایست در صفحه ثبت تقاضا/ تایید نهایی گزینه بلی را در مقابل تایید انتخاب و روی تایید کلیک نمایید.
پذیرش مدیر مسئول
در این مرحله درخواست شما به مدیرمسئول پیشنهادی نمایش داده میشود و مدیر مسئول باید با ورود به سامانه، در بخش ثبت تقاضا/ پذیرش مدیرمسئول نسبت به تایید پذیرش مسئولیت اقدام نماید. در صورتیکه صاحب امتیاز حقیقی یا مدیرعامل در درخواست حقوقی به عنوان مدیرمسئول معرفی شدهاند نیز میبایست نسبت به پذیرش مدیرمسئول اقدام نماید.
نکته مهم: مدیرمسئول حداکثر یک هفته فرصت دارد تا نسبت به پذیرش سمت مدیرمسئولی اقدام نماید، در پایان این مدت در صورت عدم تعیین وضعیت پذیرش مدیرمسئول درخواست بصورت خودکار توسط سامانه مختومه اعالم شده و صاحب امتیاز میبایست ضمن هماهنگی با مدیرمسئول نسبت به ثبت مجدد تقاضای خود اقدام نماید.
آزمون (مدیرمسئول)
پس از تایید پذیرش مدیرمسئولی، گزینه آزمون در پنل مدیرمسئول فعال شده و وی میتواند بصورت الکترونیک در آزمون شرکت نماید توجه داشته باشید پیش از شرکت در آزمون، حتما نسبت به مطالعه منابع آن (در صفحه اول سامانه و زیرمنوی آزمون انتشار یافته است.) اقدام نمایید. کسب نمرهی پایین در آزمون، در تایید مجوز کانون و رتبهی آن تاثیر مستقیم خواهد داشت. در صورت کسب نمره پایین، تا پیش از برگزاری کمیته تبلیغات استان هر پانزده روز یکبار میتوانید مجددا در آزمون شرکت نمایید. توجه داشته باشید که نمرهی آخرین آزمون شما مالک سنجش خواهد بود.
نکته: با کلیک روی کلید شروع آزمون، شما حداکثر ۱۵ دقیقه فرصت دارید نسبت به پاسخگویی سواالت اقدام و روی کلید ثبت کلیک نمایید، در صورت عدم انتخاب گزینه ثبت نمره شما در آزمون صفر ثبت شده و تا ۱۵ روز امکان شرکت در آزمون مجدد را نخواهید داشت.
در این مرحله اطلاعاتشما برای طی مراحل قانون در اختیار کارشناسان ادارات فرهنگ و ارشاد اسالمی شهرستان قرارگرفته و نتیجه اقدامات از طریق سامانه به شما اطالع داده خواهد شد.
توجه داشته باشید که پس از پذیرش مدیرمسئول از طریق سامانه پیامکی) sms) برای صاحب امتیاز ارسال میشود که دریافت این پیام به منزله شروع فرآیند کارشناسی و روال اداری درخواست میباشد.
اصالح اطلاعاتاولیه در صورت وجود نقص در اطلاعاتاولیه ثبت شده توسط شما در سامانه، پرونده برای رفع نقص مجدد به شما ارجاع شده و موارد نقص براساس پیام کارشناس شهرستان مربوطه به اطالع شما در سامانه خواهد رسید. شما پس از دریافت پیام برای رفع نقص یک هفته فرصت خواهید داشت تا اطلاعاتاولیه خود را اصالح و مجددا گزینه تایید نهایی را انتخاب نمایید تا پرونده شما به روال بازگردد.
نکته مهم: در صورت عدم تعیین وضعیت در مدت یک هفته، در خواست شما بصورت خودکار توسط سامانه مختومه شده و میبایست پس از اصالح اطلاعاتاولیه مجددا نسبت به ثبت تقاضای اولیهی خود اقدام نمایید.
رد درخواست یا مختومه شدن
امکان رد درخواست مطابق قوانین و یا مختومه شدن پرونده درخواست شما به دلیل عدم اقدام در زمان مشخص شده وجود دارد که علت آن بصورت مشخص ذیل درخواست شما به شما نمایش داده خواهد شد.. لذا در صورت رد یا مختومه شدن درخواست، ضمن توجه به علت، میتوانید نسبت به ثبت درخواست جدید اقدام نمایید.
صدور موافقت اصولی
پس از طی مراحل ثبت درخواست، روال اداری درخواست شما طی شده و تقاضای تاسیس کانون آگهی و تبلیغات شما در کمیته تبلیغات استان، مطرح و مورد بررسی قرار میگیرد. مطابق قانون با تایید کمیته تبلیغات استان برگهی موافقت اصولی با امضای مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسالمی استان برای شما صادر شده و شما شش ماه فرصت خواهید داشت تا روال راهاندازی کانون و ثبت اطلاعاتتاسیس کانون در سامانه را طی نمایید.
نکته مهم: برای دریافت موافقت اصولی، میبایست اصل کلیهی مدارک بارگذاری شده در سامانه را همراه داشته باشید تا کارشناس تبلیغات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسالمی استان، نسبت به بررسی و تطبیق تصاویر بارگذاری شده با اصل مدارک اقدام نماید. توجه داشته باشید در صورت وجود هرگونه عدم تطابق مدارک ارائه شده با تصاویر بارگذاری شده در سامانه، پرونده شما به حالت تعلیق درآمده و موارد بصورت حقوقی پیگیری خواهد شد.
تاسیس کانون
پس از صدور و دریافت موافقت اصولی، امکان ثبت اطلاعاتمکان و امکانات کانون برای صدور مجوز فعالیت تا شش ماه برای شما در سامانه فعال میگردد؛ لذا پس از دریافت موافقت اصولی و انتخاب مکان کانون و البته دریافت تاییدیه پلیس نظارت بر اماکن عمومی ناجا میتوانید نسبت به ثبت اطلاعاتو درخواست بازدید کارشناسان تبلیغات ادارات فرهنگ و ارشاد اسالمی اقدام نمایید.
فرم تاسیس کانون بصورت چند مرحلهای میباشد، در اولین مرحله اطلاعاتنشانی و تماس دفتر کار دریافت میگردد.
پس از ثبت اطلاعاتمکان، برای سهولت کار شما نمونه فرم اطالعاتی اداره اماکن برای درخواست بازدید و بررسی مکان در سامانه ایجاد شده و شما میتوانید با مراجعه به اداره مربوطه (در برخی از شهرستانها به پلیس + ۱۰) درخواست بازدید و صدور تاییدیه محل مورد نظر توسط اداره اماکن را بنمایید.
پس از دریافت تاییدیه با بارگذاری تصویر نامه پلیس نظارت بر اماکن عمومی ناجا در سامانه و ثبت اطلاعاتپرسنل و تجهیزات تعبیه شده در دفتر فرم تقاضای کانون را تکمیل و ثبت نمایید. توجه داشته باشید تا زمانیکه روی کلی ثبت نهایی کلیک ننمایید، پرونده شما جهت بررسی به کارشناس مربوطه ارجاع نخواهد شد.
در این مرحله کارشناس مربوطه ضمن مراجعه به نشانی دفتر، اطلاعاتثبت شدهی شما را بررسی و در صورت تایید اطلاعاتپروندهی شما جهت صدور پروانه به اداره کل استان ارجاع میگردد.
/انتهای پیام/
در حال حاضر درخواستی برای مدیر مسئولی شما ثبت نشده است. لطفا پس از هماهنگی با صاحب امتیاز مجدد مراجعه فرمایید.
هم صاحب امتیاز هم مدیر مسئول خودم هستم