نیم‌نگاهی کلی به صفحه نخست روزنامه‌های امروز (پنج‌شنبه ۵ اردیبهشت ماه ۹۸) نشان می‌دهد که بیانات مقام معظم رهبری در جمع کارگران، اظهارت حسن روحانی در جلسه هیئت دولت و دیدار آیت‌الله رئیسی با مراجع عظام تقلید از مواردی بوده است که در اغلب مطبوعات امروز بازتاب داشته است.

به گزارش فرهنگ سدید؛ نیم‌نگاهی کلی به صفحه نخست روزنامه‌های امروز (پنج‌شنبه ۵ اردیبهشت ماه ۹۸) نشان می‌دهد که بیانات مقام معظم رهبری در جمع کارگران، اظهارت حسن روحانی در جلسه هیئت دولت و دیدار آیت‌الله رئیسی با مراجع عظام تقلید از مواردی بوده است که در اغلب مطبوعات امروز بازتاب داشته است. آنچه که ر روزنامه‌های امروز مشهود است عدم پوشش آخرین وضعیت سیل‌زدگان در صفحه نخست این روزنامه‌ها است.

پایش روزنامه‌های اصولگرا نشان می‌دهد که علاوه بر بیانات رهبر انقلاب و دیدار آیت‌الله رئیسی با مراجع، در روزنامه‌های این جریان، «مراسم تودیع و معارفه سردار سلامی فرمانده کل سپاه» و «اعدام 37 نفر از مردم عربستان که عمدتاً شیعه بوده‌اند» بازتاب داشته است. موضوع تحریم‌های نفتی ایران و مجموعه اقدامات متقابل در برابر آمریکا که می‌توان انجام داد نیز ازجمله مواردی است که روزنامه‌های اصولگرا آن را بررسی کرده و ارائه راهکار می‌دهند.

پایش روزنامه‌های اصلاح‌طلب حاکی از آن است که اگرچه بیانات رهبر انقلاب و اظهارات رئیس‌جمهور با این جمله که «هم مرد دفاع هستیم و هم مرد مذاکره» را پوشش داده‌اند اما عمده تیتر و عکس روزنامه‌های این جریان به موضوعات حاشیه‌ای، مصاحبه و رویدادهای درون اصلاحاتی مرتبط بوده است. سخنرانی و مصاحبه‌های ظریف در آمریکا نیز از دیگر موضوعاتی بوده است که روزنامه‌های اصلاح‌طلب آن را بازتاب داده‌اند.

 

 

ارسال نظر
captcha